PDA

Zobacz pełną wersję : Pochyła podłoga


Moriquendë
22.05.2005, 07:37
Czasem w simach trzeba zrobić jakieś wzgórze czy coś... No i wtedy przychodzi problem jak zrobić ścieżkę do reszty ogrodu. Schody? Nie zawsze się sprawdzają... Pokrycie terenu żwirem albo czymś innym? Powiedzmy sobie szczerze, to nie jest zbyt estetyczne. Jest za to inny sposób, przy którym trzeba nieco oszukać grę, ale kodów się nie używa :) Po prostu trzeba zrobić podłogę na krzywym terenie.

1.Na początku mamy wzgórze na którym chcemy położyć podłogę. Może mieć ono praktycznie dowolny kształt, ale lepiej ładnie wyrzeźbić teren, żeby dróżka dobrze się prezentowała:

https://i.imgur.com/mlIfIfM.jpg

2.Stawiamy płotek. Wymyślamy sobie kształt podłogi a potem bierzemy jakikolwiek płotek i "kreślimy" nim obmyślony wcześniej kształt podłogi. Pamiętajcie że w płotku nie może być żadnych przerw!

https://i.imgur.com/yIsZS7I.jpg

3.Wypełniamy płotek podłogą. Wybieramy sobie podłogę jaką chcemy mieć na ścieżce, naprowadzamy kursor na przestrzeń wewnątrz płotka, wciskamy SHIFT i nie puszczając go, lewy przycisk myszy. Gotowe!

https://i.imgur.com/VyM7Tgp.jpg

4.Usuwamy płotek i cieszymy się ładnym widokiem :) Po położeniu podłogi płotek możemy usunąć albo zostawić niektóre z jego części. Praktycznie bez żadnych sztuczek możemy cieszyć się piękną ścieżką na krzywym terenie :)

https://i.imgur.com/t5yuitp.jpg

Poradnik zaczerpnąłem z mikeinside.modthesims2.com:
https://web.archive.org/web/20230604065012/http://mikeinside.modthesims2.com/building/slopetile/index.html

Moriquendë
21.06.2005, 15:03
Co ci po tym SHIFT jak bez lewego przycisku nie ułożysz podłogi?? lol :) To bierze się chyba od tego, że zainstalowane jest UNIVERSITY, mi też się tak zrobiło... A więc napiszę wam naprędce nowy poradnik, ale bez zdjęć bo mi się nie chce :P To jest dla tych którzy posiadają The Sims 2 Na Studiach

1.Wymyślamy sobie wzór podłogi, no i ją układamy, ale na całkowicie płąskim terenie!

2.Wpisujemy kod boolProp constrainFloorElevation false

3.Podnosimy lub oniżamy teren na ścieżce tak jak nam się podoba.

4.Wyłączamy poprzedni kod kodem boolProp constrainFloorElevation true

5.No i efekty są takie same jakby to robić normalnie :)