Rainbow
16.06.2007, 19:20
->Poradnik dla bardzo opornych :D<-
Więc...Robimy kolczyki! ;-)
1.Na sam początek ściągamy mesha do kolczyków-polecam ten z http://simchic.com/ (Freebies-> Accesory Meshes) lub Liana Sims 2 (http://lianasims2.net/com/mesh/Mesh_02_Jewelry_LianaSims2.zip).
2.Wyszukujemy sobie dobrą teksturkę kolczyków-najprościej wklepać w Googlach ,,earrings" i otwieramy Body Shopa.
3.Wybieramy ,,Twórz elementy",potem ,,Rozpocznij nowy projekt" i ,,Tworzenie zarostu,makijażu i okularów,wybieramy mesh kolczyków i eksportujemy teksturę.
4.W programie graficznym bardziej zaawansowanym od Painta (ten poradnik jest przystosowany do Paint Shop Pro) otwieramy plik alpha (plik ten ma na końcu nazwy ,,alpha") naszego projektu (Moje dokumenty-EA Games-The Sims 2-Projects-<nazwa naszego projektu>).
5.Wklejamy naszą teksturkę do programu graficznego i zaznaczamy tło naszego kolczyka (najlepiej,gdy wyszukamy zdjęcie kolczyka na białym tle) a następnie wybieramy ,,Selections -> Invert",czyli odwracamy zaznaczenie.Tadaam!Nasz kolczyk jest pięknie zaznaczony :D
http://i5.************/687im94.png
Jeśli kształt kolczyka jest bardziej skomplikowany,zaznaczamy wszystkie białe części tła!
6.Kopiujemy i wklejamy kolczyka do alphy.Teraz musimy zamalować go na biało-w Photoshopie można to zrobić zwiększając jasność,a w Paint Shop Pro ja radzę sobie tak:wybieram ,,Effects -> Artistic effects -> Hot wax coating",przy czym Kwadraty koloru (czy tam po prostu kolor) musi być czarny.Potem po prostu maluję czarny kształt kolczyka na biało.
http://i4.************/5xq4ll3.png
7.Nasza alpha wygląda tak:
http://i4.************/5zgejuu.png
Patrzymy w BS na efekty-jeśli kolczyk jest zbyt długi,kształt kolczyka skracamy itp.,przesumamy,jeśli jest w nieodpowiednim miejscu na uchu.
Po zmianach może to wyglądać tak:
http://i10.************/66m8gux.png
8.Zaznaczamy całą alphę (Ctrl+A) i wklejamy ją do pliku z teksturą-polecam wkleić jako warstwę (Layer),ponieważ wtedy automatycznie się wyśrodkuje i nie trzeba będzie bawić się w przesuwanie.
9.Efekt jest taki:
http://i1.************/6b19yzp.png
Teraz wracamy do zdjęcia naszego kolczyka,czyli jego zaznaczonej tekstury.Kopiujemy ją,wklejamy do pliku z teksturą i dopasowujemy do kształtu,co powinno wyglądać tak:
http://i8.************/66vlnao.png
10.Wpisujemy opis (np. By Rainbow) i importujemy kolczyki do gry :)
Radzę sprawdzić,czy na Simie wszystko dobrze wygląda,bo często na manekinie nie widać wad kolczyka.
http://i4.************/524hf04.png
W Body Shopie cały czas pracujemy na jednym kolczyku,ale drugi robi się automatycznie :D
Jak widać,robienie kolczyków jest banalnie proste,ale w życiu nie napisałam żadnego poradnika i nie potrafię tłumaczyć,więc jakby co,to pytajcie ;-)
Więc...Robimy kolczyki! ;-)
1.Na sam początek ściągamy mesha do kolczyków-polecam ten z http://simchic.com/ (Freebies-> Accesory Meshes) lub Liana Sims 2 (http://lianasims2.net/com/mesh/Mesh_02_Jewelry_LianaSims2.zip).
2.Wyszukujemy sobie dobrą teksturkę kolczyków-najprościej wklepać w Googlach ,,earrings" i otwieramy Body Shopa.
3.Wybieramy ,,Twórz elementy",potem ,,Rozpocznij nowy projekt" i ,,Tworzenie zarostu,makijażu i okularów,wybieramy mesh kolczyków i eksportujemy teksturę.
4.W programie graficznym bardziej zaawansowanym od Painta (ten poradnik jest przystosowany do Paint Shop Pro) otwieramy plik alpha (plik ten ma na końcu nazwy ,,alpha") naszego projektu (Moje dokumenty-EA Games-The Sims 2-Projects-<nazwa naszego projektu>).
5.Wklejamy naszą teksturkę do programu graficznego i zaznaczamy tło naszego kolczyka (najlepiej,gdy wyszukamy zdjęcie kolczyka na białym tle) a następnie wybieramy ,,Selections -> Invert",czyli odwracamy zaznaczenie.Tadaam!Nasz kolczyk jest pięknie zaznaczony :D
http://i5.************/687im94.png
Jeśli kształt kolczyka jest bardziej skomplikowany,zaznaczamy wszystkie białe części tła!
6.Kopiujemy i wklejamy kolczyka do alphy.Teraz musimy zamalować go na biało-w Photoshopie można to zrobić zwiększając jasność,a w Paint Shop Pro ja radzę sobie tak:wybieram ,,Effects -> Artistic effects -> Hot wax coating",przy czym Kwadraty koloru (czy tam po prostu kolor) musi być czarny.Potem po prostu maluję czarny kształt kolczyka na biało.
http://i4.************/5xq4ll3.png
7.Nasza alpha wygląda tak:
http://i4.************/5zgejuu.png
Patrzymy w BS na efekty-jeśli kolczyk jest zbyt długi,kształt kolczyka skracamy itp.,przesumamy,jeśli jest w nieodpowiednim miejscu na uchu.
Po zmianach może to wyglądać tak:
http://i10.************/66m8gux.png
8.Zaznaczamy całą alphę (Ctrl+A) i wklejamy ją do pliku z teksturą-polecam wkleić jako warstwę (Layer),ponieważ wtedy automatycznie się wyśrodkuje i nie trzeba będzie bawić się w przesuwanie.
9.Efekt jest taki:
http://i1.************/6b19yzp.png
Teraz wracamy do zdjęcia naszego kolczyka,czyli jego zaznaczonej tekstury.Kopiujemy ją,wklejamy do pliku z teksturą i dopasowujemy do kształtu,co powinno wyglądać tak:
http://i8.************/66vlnao.png
10.Wpisujemy opis (np. By Rainbow) i importujemy kolczyki do gry :)
Radzę sprawdzić,czy na Simie wszystko dobrze wygląda,bo często na manekinie nie widać wad kolczyka.
http://i4.************/524hf04.png
W Body Shopie cały czas pracujemy na jednym kolczyku,ale drugi robi się automatycznie :D
Jak widać,robienie kolczyków jest banalnie proste,ale w życiu nie napisałam żadnego poradnika i nie potrafię tłumaczyć,więc jakby co,to pytajcie ;-)