PDA

Zobacz pełną wersję : Meshe Ubrań


Origáme
20.01.2008, 09:17
Poradnik napisany przez Isee-przeniosłam go tylko tu

Źródlo: http://modthesims2.com/showthread.php?t=141997&c=1&ht=0&page=1&pp=25#startcomments

No to do dzieła:
Aby móc przystąpic do pracy porzebne będą
1. Meshtool: http://www.modthesims2.com/showthread.php?t=45457
2. Milshape - jest to platny program.. wersja trial dostepna tutaj ->http://chumbalum.swissquake.ch/ms3d/download.html
3. SimPE
4. The Sims 2 Warsztat

Część I - Tworzenie tymczasowej tekstury do celów testowych
1. Odpalamy Sims2 Warsztat i wybieramy strój który chcemy edytowac.

(Twórz elementy -> Rozpocznij nowy obiekt -> tworzenie ubran -> wybieramy strój -> klikamy na ikonke folder ze srzalka (Eksportuj zapisane tekstury) -> wpisujemy nazwe projektu -> dajemy na zatwierdz ) Importujemy Plik do gry (klikamy na importuj)

Zamykamy Warsztat

Część II Znalezienie części naszego mesha
2. Odpalamy SimPE
3. Otwieramy projekt który exportowalismy w kroku 1. Bedzie on zapisany w folderze
moje dokumenty -> EA Games -> The Sims 2-> Saved Sims-> nazwa naszego projektu. Będzie on się nazywał tak jak nasz projekt z tym z eprzed nazwa bedzie mial dziwne literki i cyferki. np. 5f4aa60b_meesh.package
http://img170.imageshack.us/img170/8403/mojmeshah0.png (http://img170.imageshack.us/img170/8403/mojmeshah0.png) (nasza sukienka do edycji)

4. Otwieramy go w SimPE.
Szukamy pliku z rozszerzeniem ".GZPS"

http://img181.imageshack.us/img181/4983/mesh1qg4.png (http://img181.imageshack.us/img181/4983/mesh1qg4.png)
Bedzie nas interesował tylko pierwszy człon nazwy. W tym wypadku będzie to "afbodydressfloral"

5. Na pulpicie tworzymy folder z nazwą jaką ma miec nasz projekt
6. Wracamy do SImPE i klikamy Plik -> Nowy
7. Teraz uruchamiamy Resource Finder. W tym celu szukamy igonki z lornetką, jelsi nie mozemy znalezc klikamy na Okno-> Resource Finder.
http://img175.imageshack.us/img175/1066/mesh2iv8.png (http://img175.imageshack.us/img175/1066/mesh2iv8.png)

Gdy to się uruchomi nalezy pola uzupelnić w nastepujący sposób:
a) Find: in Namemaps (powinno być juz wpisane)
b) Match : Contains
c) pod Match w polu tekstowym nalezy wpisac pierwszy czlon naszego ubranka (tutaj "afbodydressfloral")
http://img170.imageshack.us/img170/159/mesh3ok0.png (http://img170.imageshack.us/img170/159/mesh3ok0.png)

Klikamy na Start.

8. W "Results" wyswietlone zostaną odpowiednie paczki.
http://img175.imageshack.us/img175/9775/mesh4ru3.png (http://img175.imageshack.us/img175/9775/mesh4ru3.png)
Interesować nas będzie paczka "Sims03.package" , której pliki maja rozszerzenie GMDC (Geometric Data)
http://img175.imageshack.us/img175/8464/mesh5se8.png (http://img175.imageshack.us/img175/8464/mesh5se8.png)

Ważne jest by NIE WYBIERAĆ pliku z LOD w nazwie.
9. Klikamy 2 razy na pliku "afBodyDressFloral_tslocator_gmdc i w Resource List gdy wyswietli nam sie ten plik (automatycnzie go zaznaczy) klikamy prawym przyciskiem myszy i wyieramy Extract. Plik zapisujemy w folderzy którzy tworzylismy w punkcie 5.

http://img175.imageshack.us/img175/6425/mesh6gm8.png (http://img175.imageshack.us/img175/6425/mesh6gm8.png)

Punkt ten powtarzamy dla plików gmod z innych paczek (jesli istnieją) oraz dla plików z koncówką "_shpe" "_cres" oraz "_gmdc"


Część III - stworzenie własnej paczki
10. W SimPE znów tworzymy nowy projekt : Plik-> Nowy
11.W oknie Resource List klikamy prawym przyciskiem myszy -> dajemy add _> i wybieramy nasze pliki które zapisywalismy w punkcie 9 (punkt powtarzamy az dodamy wszystkie)
http://img291.imageshack.us/img291/9572/mesh7rh7.png (http://img291.imageshack.us/img291/9572/mesh7rh7.png)


http://img148.imageshack.us/img148/3750/mesh8ld7.png (http://img148.imageshack.us/img148/3750/mesh8ld7.png)


12. Zapisujemy nasz projekt w folderze moje dokumenty-> EA Games -> The Sims 2 -> Downloads . Aby to zrobic wybieramy Plik -> zapisz jako. Nazwe dajemy dowolna (nasz przykla issamesh. Typ zapisusu pozostawiamy domyslny czyli:(DBPF Package (*.package;*.cache;*.template))

13. Wybieramy Narzędzia -> narzedzia obiektów -> Fix Integrity
http://img401.imageshack.us/img401/7098/mesh9bi3.png (http://img401.imageshack.us/img401/7098/mesh9bi3.png)
Otworzy nam sie nowe okno..
http://img145.imageshack.us/img145/8899/mesh10kn9.png (http://img145.imageshack.us/img145/8899/mesh10kn9.png)
a) w model name wpisujemy nazwe dla naszego mesha
b) klikamy update
c) dajemy ok
Projekt zapisujemy (plik -> save)
14. Klikamy prawym przyciskiem na pliku z koncówka "_cres" dajemy ekstrakt i zapisujemy go w folderze z naszym projektem (tym na pulpicie) . Plik nazywamy modyfikowanycres . To samo robimy z plikiem "_shpe" z tym ze nazwa bedzie modyfikowanyshpe.
http://img145.imageshack.us/img145/6914/mesh11vi8.png (http://img145.imageshack.us/img145/6914/mesh11vi8.png)

Część IV - Dolączenie Naszego Mesha do Przykładowych skórek.
15. Otwieramy programem SimPE plik naszego mesha z folderu moje dokumenty -> EA Games -> The Sims 2 -> Saved Sims .
16 .Prawym przyciskiem myszy klikamy w oknie Resource List i dajemy add
http://img187.imageshack.us/img187/4950/mes12zk6.png (http://img187.imageshack.us/img187/4950/mes12zk6.png)
... dodajemy nasze pliki zmodyfikowanycres i powtarzamy punkt dla zmodyfikowanyshpe
http://img181.imageshack.us/img181/4406/mesh13hj4.png (http://img181.imageshack.us/img181/4406/mesh13hj4.png)

17. Przechodzimy do lewego okna (drzewo zasobów) i klikamy "3D ID Referencing File (3IDR)" po czym znów przehcodzimy (klikamy) na prawa storne na Resource List. Okno powinno wyglądac tak:
http://img224.imageshack.us/img224/5260/mesh14ho9.png (http://img224.imageshack.us/img224/5260/mesh14ho9.png)
Nalezy kliknąc Okno -> widok wtyczki.
18. Klikamy raz na "3D ID Referencing File" w Resource List i następnie na przycisk Package w widoku wtyczki. Wyskoczy nam nowe okno.
http://img244.imageshack.us/img244/852/mesh15nf3.png (http://img244.imageshack.us/img244/852/mesh15nf3.png)
Odnajdujemy pliki Shape i Resource Node i przenosimy je do pola pod napisem 3D REFERENCIND FILE EDITOR (są tam inne pliki.. duze okno jak na orazku)
http://img244.imageshack.us/img244/8168/mesh16eu6.png (http://img244.imageshack.us/img244/8168/mesh16eu6.png)
19. Na samej gorze listy znajduja sie tez opliki Shape i Resource Node. Kasujemy je klikajac delete (pliki oznaczone zielona ramką)
Obrazek (http://img244.imageshack.us/img244/2926/mesh17yk9.png)
20. Nasze Shape i Resource Node(te ktore przneosilismy) przenosimy teraz na gore listy klikajac przycisk Up
http://img244.imageshack.us/img244/8167/mesh18ee4.png (http://img244.imageshack.us/img244/8167/mesh18ee4.png)
21. Gdy wszystko wyglada tak:
http://img244.imageshack.us/img244/2024/mesh19bv0.png (http://img244.imageshack.us/img244/2024/mesh19bv0.png)
Dajemy Comnit
22. Klikamy teraz na All Files w drzewiwe zasobów. I kasujemy pliki z koncówka "_shpe" i "_cres" klikajac na nie prawym i dając delete. Nastepnie zapisujemy
23. SPrawdzamy czy nasz projekt jest w grze. Otwieramy Sims 2 Warsztat. Klikamy na Twórz elementy-> rozpocznij nowy projekt -> tworzenie ubran -> i kategorie w której yl nas zprojekt. Jezeli pojawi sie na poczatku z gwiazdka i po kliknieciu na niego pojawia się ten stój na manekinie to znaczy ze wsyzstko jest ok :)

Częśc V - Edycja Mesha
24. Z folderu download otwieramy nasz mesh za pomocą SimPE
25. Klikamy na pliku z koncówką _gdmc. Czekamy az sie zaladuje. W polu order powinno byc XYZ .. jesli tak jest klikamy na Export
http://img264.imageshack.us/img264/1673/mesh20eb9.png (http://img264.imageshack.us/img264/1673/mesh20eb9.png)
Zapisujemy w folderze na pulpicie tym ze swoim meshem... jako plik z rozszerzeniem ".obj". Nazwa dowolna.
26. Otwieramy Milkshape. Wybieramy zakładke groups i klikamy Cleen All. Autosmoth NIE MOZE byc zaznaczone
http://img264.imageshack.us/img264/2919/mesh21td7.png (http://img264.imageshack.us/img264/2919/mesh21td7.png)
27. Dajemy File -> import -> Wavefront OBJ
Powinnismy zobaczyc coś takiego.
http://img264.imageshack.us/img264/903/mesh22dg0.png (http://img264.imageshack.us/img264/903/mesh22dg0.png)
28. Klikamy teraz prawym przyciskiem myszy w tej ramce z nieieskim tlem (widokiem projektru) następniena Wireframe’
a następnie znów prawym przyciskiem i zaznaczamy "Projection -> Right"
Otrzymamy coś takiego:
http://img264.imageshack.us/img264/5900/mesh23vz5.png (http://img264.imageshack.us/img264/5900/mesh23vz5.png)

29. Aby powiekszyć oraz klikamy na shift i trzymajac lewy przycisk myszy ciągniemy kursor w góre. Aby przesunac obraz klikamy na ctrl i trzymając lewy przycisk myszy przesówamy w dowolną strone.
Nastaiwamy soie orazek na miejsce które chcemy edytowac. np tak:
Obrazek (http://img77.imageshack.us/img77/9629/mesh24mx8.png)

30. Przechodzimy teraz do zakładki Model. Klikamy Select. ODZNACZAMY Ignore BackFaces i Klikamy na Vertec. Następnie na naszym obrazki zaznaczamy ramką punkty które będziemy chcieli edytowac (1) Klikamy na Move (2) i w Move Options nas X Y Z wpisujemy wartosci o jakie chcemy podwyzszyc lub onizyc nasze punkty (3)
http://img257.imageshack.us/img257/5905/mesh25he2.png (http://img257.imageshack.us/img257/5905/mesh25he2.png)
jak to zrobimy klikamy na Move obok tych wartości
http://img77.imageshack.us/img77/7066/mesh26if8.png (http://img77.imageshack.us/img77/7066/mesh26if8.png)
31. Teraz Klikamy prawym przyciskiem na obrazku tajemy projection -> 3d. Pozniej jeszcze raz prawym i zaznaczamy Textured i mamy wydok wyjsciowy
Jezeli wszystko wykonalismy dobrze (odznaczneie punktów) to po kliknieciu u góry na Vertex -> Snap Together to obrazek nie powinien nam się zmienic.
http://img291.imageshack.us/img291/4995/mesh27ua6.png (http://img291.imageshack.us/img291/4995/mesh27ua6.png)
32. teraz nalezy exportowac plik. Dajemy File -> Export -> Wavefront OBJ.. iZapisujemy pod dowolną nazwa . Teraz mozemy zamknąc Milkshape

(to tylko przyklad musicie kombinowac sami jak zrobic lepsze efekty :) )

Część VI - Dodawanie Nowego Shape do naszego Mesha
33. Otwieramy Sims2MeshTool
a) Load 3d File -> tu ładujemy nasz zapisan w Milkshape plik OBJ
b)Load Sims 2 Mesh -> ładujemy tu plik z naszego folderu roboczego (na pulpicie).. musimy zmienic rozszerzenie pliku na 5gd (to bardzo wazne)
c) Setings - opcjonalne
d) Save File -> zapisujemy naszgo mesha
34. Otwieramy nasze ubranko programem SimPE (z folderu Downloads) . Klikamy prawym przyciskiem myszy na pliku "_gmdc" i dajemy replace. Zamieniamy go na plik który zapisywalismy Mesh Toolem. Na wszlekie zapytania dajemy Tak. Zapisujemy nasz mesh i wychodzimy z simpe.

Teraz czas by zobaczyc efekt naszej pracy :) uwaga :)
Przed
Obrazek (http://imageshack.us)

Po:
Obrazek (http://imageshack.us)
Poradnik Wziełam Z http://simy.focus.pl/forum/viewtopic.php?t=484&sid=9a38824c5683b5751db2976ba351aec4
Ja nie potrafie tworzyć Meshy ale wy pewnie tak,Ja skopiowałam poradnik jak coś
Pozdr. :)

Mademoiselle
20.01.2008, 21:49
Aj no, przyda się, przyda :> chodziarz akurat nie mnie ;P Jasno w miare napisane, ale szkoda ze trzeba klikac w linki :shy: :smirk: :smirk: :smirk:

Fizzly
28.07.2008, 13:01
A pytałaś chociaż o prawa autorskie...?

(Tak, wiem że stary temat, ale jeśli nie, to temat powinien zniknąć z forum.)

Chryzantem Złocisty
28.07.2008, 13:23
jak ma bana to Ci nie odpowie,prawda?
jezu ludzie sprawdzajcie czasami czy nie napiszecie głupoty -____-

wildthing
31.08.2008, 13:14
uhm, jakis modek moglby usunac te *******y ze znacznikow [ img ].

Master of Disaster
16.07.2009, 21:46
Hm, a można użyć Blendera zamiast Milkshape'a? Jest darmowy...

ultraviolence
17.07.2009, 10:04
uhm, jakis modek moglby usunac te *******y ze znacznikow [ img ].
A co Ci w tym przeszkadza? Zdjęcia się otwierają? Otwierają. Więc nie wiem w czym problem.