Origáme
20.01.2008, 09:18
1. Otwieramy SimPe.
2. W zakładce Narzędzia wybieramy Object Creation > Object Workshop... lub wciskamy klawisze Ctrl+W.
3. Wyświetla nam się okienko. Wybieramy opcję Open...
4. Wybieramy plik dowolnego nowego mesha zapisanego w dowolnym folderze.
5. W opcji Task wybieramy Recolor i klikamy Start.
6. Po chwili program prosi nas o wpisanie nazwy dla pliku i miejsca zapisania. Czasami warto w nazwie pliku zamieścić nick autora mesha. Im dłuższa nazwa, tym lepiej (nie warto jednak też przesadzać). Dużym błędem jest nazwanie pliku np. krzesło, bo łatwo może być on podmieniany przez inne pliki o tej samej nazwie.
7. Jeżeli automatycznie nie wyświetliło nam się okno z grafiką, to w Drzewie zasobów wybieramy folder Texture Image i następnie plik graficzny z Resource List.
8. klikamy prawym przyciskiem myszy na obrazek i wybieramy opcję Export...
9. Zapisujemy grafikę w dowolnym miejscu na komputerze.
10. Teraz wszystko zależy od nas. Dowolnie projektujemy dodatek. Radzę jednak pamiętać o tym, aby nie zmieniać wymiarów obrazka.
11. Następnie klikamy ppm na obrazku i wybieramy opcję Import...
12. Klikamy ppm na obrazku i wybieramy opcję Update all sizes.
13. Klikamy na przycisk Commit, który znajduje się zaraz nad obrazkiem.
14. Zapisujemy zmiany w pliku.
15. Teraz wystarczy skopiować dodatek do folderu Downloads i po włączeniu gry recolor jest dostępny.
Poradnik skopiowałam z http://simy.focus.pl/forum/viewtopic.php?t=4627&sid=9a38824c5683b5751db2976ba351aec4
Pozdr. :)
2. W zakładce Narzędzia wybieramy Object Creation > Object Workshop... lub wciskamy klawisze Ctrl+W.
3. Wyświetla nam się okienko. Wybieramy opcję Open...
4. Wybieramy plik dowolnego nowego mesha zapisanego w dowolnym folderze.
5. W opcji Task wybieramy Recolor i klikamy Start.
6. Po chwili program prosi nas o wpisanie nazwy dla pliku i miejsca zapisania. Czasami warto w nazwie pliku zamieścić nick autora mesha. Im dłuższa nazwa, tym lepiej (nie warto jednak też przesadzać). Dużym błędem jest nazwanie pliku np. krzesło, bo łatwo może być on podmieniany przez inne pliki o tej samej nazwie.
7. Jeżeli automatycznie nie wyświetliło nam się okno z grafiką, to w Drzewie zasobów wybieramy folder Texture Image i następnie plik graficzny z Resource List.
8. klikamy prawym przyciskiem myszy na obrazek i wybieramy opcję Export...
9. Zapisujemy grafikę w dowolnym miejscu na komputerze.
10. Teraz wszystko zależy od nas. Dowolnie projektujemy dodatek. Radzę jednak pamiętać o tym, aby nie zmieniać wymiarów obrazka.
11. Następnie klikamy ppm na obrazku i wybieramy opcję Import...
12. Klikamy ppm na obrazku i wybieramy opcję Update all sizes.
13. Klikamy na przycisk Commit, który znajduje się zaraz nad obrazkiem.
14. Zapisujemy zmiany w pliku.
15. Teraz wystarczy skopiować dodatek do folderu Downloads i po włączeniu gry recolor jest dostępny.
Poradnik skopiowałam z http://simy.focus.pl/forum/viewtopic.php?t=4627&sid=9a38824c5683b5751db2976ba351aec4
Pozdr. :)