PDA

Zobacz pełną wersję : Autouruchamianie kodów przy starcie gry.


Tuptuś
17.01.2009, 22:09
Za namową Björk postanowiłem napisać krótki poradnik o tym, jak zrobić automatyczne uruchamianie niektórych kodów w grze. Wszystko jest całkowicie bezpieczne, proste i nie psuje gry. W najgorszym przypadku może nie zadziałać kod, które wpisaliśmy ;)

Więc zaczynamy.

1. Otwieramy sobie Notatnik (W Windows XP: Start -> Wszystkie programy -> Akcesoria -> Notatnik)

2. Wpisujemy sobie jakiś kod, który po wcześniejszym sprawdzeniu na pewno chodzi podczas wpisywania go w widoku otoczenia. Dla przykładu spróbujemy ze znanym kodem boolProp testingCheatsEnabled true. Wpisujemy więc go do pliku. Jeśli mamy zamiar dodać kolejny kod (np. boolProp allow45DegreeAngleOfRotation true), klikamy Enter i wpisujemy ten kod.

3. Jeśli już dodaliśmy wszystkie kody, których potrzebujemy do autouruchamiania, przechodzimy do zapisu - wybieramy z menu Plik -> Zapisz jako... i w oknie wybieramy z listy Zapisz jako typ: Wszystkie pliki, a jako nazwę pliku wpisujemy userStartup.cheat. Zapisujemy go w lokalizacji Moje dokumenty\EA Games\The Sims 2\Config.

4. I gotowe. Teraz nie musisz skrzętnie wpisywać przy każdym uruchomieniu gry "bulpropa", teraz uruchomi się sam :D

UWAGA! Nie gwarantuję, że każdy kod tam wpisany będzie działać. Jednak nie bójmy się eksperymentować - jak pisałem, błędne wpisanie kodu na pewno nie uszkodzi gry.

Poradnik został w całości napisany przeze mnie, być może gdzieś na jakimś forum/stronie jest coś podobnego, ale tą sztuczkę odkryłem sam dawno dawno temu, jeszcze w 2007 roku ;)

Jeśli znajdziecie jakieś niejasności - proszę tu pisać, od razu poprawię.

Björk
17.01.2009, 22:15
Sprawdzałam.
Wpisałam kody do budowania w OŻ i z RiO do stawiania rzeczy poza kratkami.
Niestety w ten sposób nie działają. Ale nie popsuło to gry :D
A bólProp działa bezproblemowo :)

Tuptuś
17.01.2009, 22:22
To znaczy chodzi Ci o ten kod: boolProp snapObjectsToGrid false? Bo ten jak najbardziej działa, przynajmniej u mnie, a nie znam żadnego kodu z RiO ;)

Rocket
17.01.2009, 22:39
mam pytanko - czy plik powinien nazywać się userStartup.cheat czy userStartup.cheat.txt?

haughton
17.01.2009, 22:42
Rocket, końcówkę .txt widać tylko jeśli masz włączone pokazywanie rozszerzeń - wtedy w każdym pliku jest ono widoczne. Wpisując kody w notatniku domyślnie zapisujesz plik jako .txt więc nie trzeba dopisywać tego ręcznie w nazwie.

EDIT: @down - przy wyłączonych rozszerzeniach końcówka ma być .cheat, przy włączonych - .cheat.txt :)

Rocket
17.01.2009, 22:43
wiem o tym. pytałam, czy plik ma mieć rozszerzenie .txt czy .cheat.

Björk
18.01.2009, 07:20
@Rocket - Tyranka ;) Nazwa pliku powinna brzmieć userStartup.cheat - *.cheat to jest rozszerzenie. Niezależnie od tego, czy masz włączone wyświetlanie rozszerzań, czy nie. Najlepiej włącz sobie tą opcję (opcje folderów > ukryj rozszerzenia znanych plików - trzeba odznaczyć) na czas majstrowania :)
Nie sądzę, by *.cheat.txt.doc.exe albo tym podobne rozszerzenia podziałały :D
Z ukrytym rozszerzeniem plik ma postać userStartup. Ale nie powinien mieć ikonki notatnika, tylko jakąś dziwną :D

Co do kodu. Tak ten stary kod na stawianie poza kratkami działa, ale już ten na stawianie co 1/4 kratki z RiO (setQuarterTilePlacement on a później ctrl + F) - nie :(

Tuptuś
18.01.2009, 10:57
@haughton:

(...) przechodzimy do zapisu - wybieramy z menu Plik -> Zapisz jako... i w oknie wybieramy z listy Zapisz jako typ: Wszystkie pliki, a jako nazwę pliku wpisujemy userStartup.cheat


Wystarczy dokładniej przeczytać ;) "Wszystkie pliki" nie dopisuje rozszerzenia txt, tylko takie, jakie sami wpiszemy po kropce w nazwie.

Jeszcze co do tych kodów, to popróbuję niektórych, a później można dopisać listę kodów, które na 100% działają.

asiolek
21.01.2009, 15:31
O kurczaczki ^^
Jesteś geniuszem ;)
Muszę wypróbować ;p