Nicto
09.09.2014, 20:18
Krótki poradnik o tym jak zmusić grę do wyświetlenia Siedzib Tajnych Stowarzyszeń w podglądzie okolicy. Metoda powinna być również skuteczna dla ukrytych wakacyjnych parceli z dodatku Podróże.
Będziemy potrzebować programu SimPe:
http://sims.ambertation.de/en/download/realdownload/
Który nie pójdzie bez Microsoft .NET Framework Version 2.0 (lub nowszej):
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=22
Po uruchomieniu SimPe w lewym górnym rogu klikamy w Tools (1) > Neighborhood (2) > Neighborhood Browser... (3)
http://i.imgur.com/21kdY3a.jpg
W nowo otwartym oknie określamy miasto którą chcemy edytować np. Miłowo (4) i jego dzielnicę uniwersytecką (5). Zatwierdzamy nasz wybór klikając w Open (6).
http://i.imgur.com/MVFK9zb.jpg
Po załadowaniu plików okolicy, w górnym okienku Resource Tree wybieramy Lot Description (7). W okienku Resource List możemy teraz odszukać parcelę z tajnym stowarzyszeniem (8).
W Akademii Klasycznej tajne stowarzyszenie nazywa się Towarzystwo Słodkiej Rolady, na Nowej Politechnice będzie Stowarzyszeni NP, a na Uniwersytecie Simowym mamy Towarzystwo Landgrabba.
http://i.imgur.com/7xkagOF.jpg
A teza najważniejsza: o ile typ parceli możemy edytować w zakładce Plugin View, to sposób jej wyświetlania zmieniamy w zakładce Hex (9). Obie zakładki domyślnie wyświetlają się u dołu strony. W tabeli zaznaczmy pole w ostatnim rzędzie drugiego wiersza (10). Zmieniamy jego wartość z 33 na 23. Klikamy na przycisk Commit (11) i potwierdzamy naszą edycję (12).
http://i.imgur.com/mAMl3iR.jpg
http://i.imgur.com/RxyOBtS.jpg
Zmiany zapisujemy skrótem Ctrl + S lub poprzez File > Save (13).
http://i.imgur.com/CM76NHM.jpg
Po odpaleniu gry stowarzyszenia powinny wyświetlać się jak zwykłe parcelę, możemy je edytować, spakować lub usunąć i podmienić. Gdzie szukamy Tajnych Stowarzyszeń:
Uniwersytet Simowy
http://i.imgur.com/ninLzN8.jpg
Nowa Politechnika
http://i.imgur.com/fD6atPF.jpg
Akademia Klasyczna
http://i.imgur.com/cJrase9.jpg
Po skończonych przeróbkach należy parcele znowu uniewidzialnić (czyli przywrócić wartość 33 w zakładce Hex), tak na wszelki wypadek. W końcu gra lubi sprawiać problemy...
http://i.imgur.com/xUTQ4mp.jpg
Ps:
Poradnik oryginalnie umieściłam na simsdesign.pl (http://www.simsdesign.pl/forum/showthread.php?t=11508), ale pomyślałam, że nie ma co się ograniczać do jednego forum :)
Będziemy potrzebować programu SimPe:
http://sims.ambertation.de/en/download/realdownload/
Który nie pójdzie bez Microsoft .NET Framework Version 2.0 (lub nowszej):
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=22
Po uruchomieniu SimPe w lewym górnym rogu klikamy w Tools (1) > Neighborhood (2) > Neighborhood Browser... (3)
http://i.imgur.com/21kdY3a.jpg
W nowo otwartym oknie określamy miasto którą chcemy edytować np. Miłowo (4) i jego dzielnicę uniwersytecką (5). Zatwierdzamy nasz wybór klikając w Open (6).
http://i.imgur.com/MVFK9zb.jpg
Po załadowaniu plików okolicy, w górnym okienku Resource Tree wybieramy Lot Description (7). W okienku Resource List możemy teraz odszukać parcelę z tajnym stowarzyszeniem (8).
W Akademii Klasycznej tajne stowarzyszenie nazywa się Towarzystwo Słodkiej Rolady, na Nowej Politechnice będzie Stowarzyszeni NP, a na Uniwersytecie Simowym mamy Towarzystwo Landgrabba.
http://i.imgur.com/7xkagOF.jpg
A teza najważniejsza: o ile typ parceli możemy edytować w zakładce Plugin View, to sposób jej wyświetlania zmieniamy w zakładce Hex (9). Obie zakładki domyślnie wyświetlają się u dołu strony. W tabeli zaznaczmy pole w ostatnim rzędzie drugiego wiersza (10). Zmieniamy jego wartość z 33 na 23. Klikamy na przycisk Commit (11) i potwierdzamy naszą edycję (12).
http://i.imgur.com/mAMl3iR.jpg
http://i.imgur.com/RxyOBtS.jpg
Zmiany zapisujemy skrótem Ctrl + S lub poprzez File > Save (13).
http://i.imgur.com/CM76NHM.jpg
Po odpaleniu gry stowarzyszenia powinny wyświetlać się jak zwykłe parcelę, możemy je edytować, spakować lub usunąć i podmienić. Gdzie szukamy Tajnych Stowarzyszeń:
Uniwersytet Simowy
http://i.imgur.com/ninLzN8.jpg
Nowa Politechnika
http://i.imgur.com/fD6atPF.jpg
Akademia Klasyczna
http://i.imgur.com/cJrase9.jpg
Po skończonych przeróbkach należy parcele znowu uniewidzialnić (czyli przywrócić wartość 33 w zakładce Hex), tak na wszelki wypadek. W końcu gra lubi sprawiać problemy...
http://i.imgur.com/xUTQ4mp.jpg
Ps:
Poradnik oryginalnie umieściłam na simsdesign.pl (http://www.simsdesign.pl/forum/showthread.php?t=11508), ale pomyślałam, że nie ma co się ograniczać do jednego forum :)