Polecamy: FTS Newsletter

Wróć   TheSims.PL - Forum > The Sims 2 > Problemy z grą
Zarejestruj się Blogi FAQ Społeczność Kalendarz

Ogłoszenia

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 25.03.2012, 21:23   #1
Liv
Redaktor FTS Newsletter
Moderatorka Emerytka
Prof. Miodek
Oko Saurona
SimStoryk
 
Avatar Liv
 
Zarejestrowany: 12.12.2007
Skąd: Million miles away
Płeć: Kobieta
Postów: 4,235
Excl Rzeczy, których NIE WOLNO robić w grze / Uszkodzenie otoczenia

Poradnik powstał na prośbę Malin.


Każdy sim to jeden plik w folderze Characters.
Każdy dom to jeden plik w folderze Lots.
Całe otoczenie to jeden plik – Nx_Neighboorhood.package i to on „zarządza” plikami simów i domów.
Jeśli KTÓRYKOLWIEK plik ulegnie uszkodzeniu, reszta nie będzie działać tak jak trzeba, bo każdy z nich zawiera unikalny komplet informacji – o domu, simie, o rodzinach zamieszkujących otoczenie…
Co najgorsze, gracz, nawet nie zdając sobie sprawy z tego, co i jak modyfikuje te pliki, może pewnego dnia napotkać na liczne, niespotykane wcześniej błędy, a w najgorszym przypadku nie doczekać końca ładowania się otoczenia z powodu jego całkowitego zepsucia.


Oznaki uszkodzenia otoczenia:
  1. Małe dzieci i dzieci mają pragnienia/obawy typowe dla dorosłych (np. iść na randkę) lub/i cel życiowy (który normalnie pojawia się po osiągnięciu wieku nastoletniego).
  2. Dziwne linie w dymkach, takie jak tutaj: http://i1068.photobucket.com/albums/...7/ebc6695f.jpg
  3. Znikający simowie – odsyłam do punktu 7 niżej.
  4. Brak właściwego zdjęcia sima w drzewie genealogicznym (jest „puste” pole, a po kliknięciu na nie pojawia się zdjęcie innego sima).

Rzeczy, których NIE WOLNO robić w grze:
A które są źródłem błędów.
  1. Usuwać rodzin ze skrzyni simów – simy mają wspomnienia i plotkują między sobą także o simach, którymi nigdy nie graliście (tutaj dowód na to - jak widać, sim nie ma żadnych kontaktów, siedział cały czas w skrzyni rodzin, a jednak zna jednego miastowego i uważa, że mogliby zostać rpzyjaciółmi). Dopóki sim sobie jest w skrzyni, nic się nie dzieje – jego dane są kompletne i gra „łączy” go z innymi mieszkańcami. Przy usunięciu natomiast „połączenia” zostają zerwane i chociaż sim „nie istnieje”, wspomnienia o nim i plotki dalej funkcjonują, tym samym dalej się rozprzestrzeniając (wystarczy, że miastowi plotkują). Gra wtedy próbuje odnieść się do usuniętego sima, mimo że wie, że się nie da. Często pojawiają się wtedy linie takie jak na zdjęciu z punktu pierwszego wyżej.
  2. Usuwać urn/nagrobków – powód taki jak powyżej.
  3. Przenosić zamieszkałej parceli do Skrzyni domów i później do innego otoczenia – powód taki jak wyżej.
    Z mojego własnego doświadczenia – przeprowadziłam kiedyś tym sposobem sima do innego otoczenia, a w starym zostawiłam jego żonę i córkę. Podczas gdy w nowym otoczeniu miał parokrotnie zmieniany wygląd, w drzewie genealogicznym u jego żony i córki wyglądał tak jak przed przeprowadzką. Gdy zaś wrócił do starego otoczenia, gra traktowała go jako obcego dla jego rodziny – musiałam ponownie zrobić ślub i przez SimPe/InSimentora połączyć go z córką.
  4. Usuwać z Downloads używanych przez simów karier, kierunków studiów i potraw – wspomnienia będą uszkodzone.
  5. Usuwać skinów/oczu oznaczonych jako townified/geneticized (defaulty są bezpieczne) – mają one to do siebie, że gdy rodzi się dziecko, może takie odziedziczyć nawet mimo tego że jego rodzice mają zupełnie inne skiny/oczy.
    Usunięcie ich powoduje np. brak oczu czy skóry u simów (pewnie mowa tu o zaczernieniu, jednak nie jestem pewna).
  6. Dodawać do rodziny NPC: mrocznego kosiarza (należy się także wystrzegać posiadania potomstwa z nim), tancerek hula, króliczka, pracownic opieki społecznej, kierowców autobusu/auta podwożącego sima do pracy, technika zapylacza (TZ#9 z Dziwnowa to wyjątek), Idealnej Simorośli, Roda Humble, doktorka, Pani Zadeckiej, Nikczemnego Szarlatana itd.
  7. Doprowadzić do przeludnienia otoczenia, SZCZEGÓLNIE takiego, które dostajemy z grą/dodatkiem(np. Miłowo, Dziwnowo, Kwitnące Wzgórza, Jaskinia Pokrzyku) ORAZ próbować wskrzesić zabitych simów z tych otoczeń, jeśli nie masz pewności, że mają swoje pliki w Characters.
    Dostajemy je z błędami, celowymi w dodatku (np. dwóch Sławomirów Biedaków w Miłowie, simy, których nie można wskrzesić, bo nie mają swojego pliku w Characters, różne błędy w drzewach genealogicznych).
    O co tu właściwie chodzi?
    Tworzysz simów, ale przecież nie będzie ich nie wiadomo ile. No tak, ale gra „dorabia” sobie miastowych wraz ze wzrostem ilości Twoich simów. A jak wiadomo – jeden sim=jeden plik.
    Simy mogą zacząć w cudowny sposób znikać i najczęściej NIE DA się ich już odzyskać, bo znikają pliki z Characters. No i pojawia się we wspomnieniach słynny „$subject”.
    A co się dalej dzieje jest opisane w punkcie 1.
  8. Doprowadzić do sytuacji, w której sim umiera mając w wyposażeniu (plecaczku) urnę.
  9. Pakować do skrzyni rodzin/do pliku domów, które mają nagrobki.
  10. Zmieniać typu parceli (np. z mieszkalnej na publiczną) jeśli mieszkają na niej simy.
  11. Usuwać parceli, które mają swojego właściciela (np. przedsiębiorstwa z dodatku WB czy domki letniskowe z Podróży).
  12. Doprowadzić do porodu Samanty Otomana jeśli nie masz patcha do CPR. Bo bez niego… http://forum.thesims.pl/showthread.php?t=42334
  13. Zapisywać gry, gdy sim rozmawia przez telefon.
    Sim się może niefajnie zresetować.
  14. Używać kodu "deleteallcharacters".
  15. "Bawić się" różnymi, dziwnie brzmiącymi opcjami kodu boolprop testingchaetsenabled true.
    Boolprop powszechnie znany jest z tego, że "psuje grę", co jest nieprawdą.
    Ten kod jest bezpieczny i bardzo pomaga w grze (np. gdy sim się zawiesi), jeśli tylko nie szpera się we wszystkich możliwych opcjach. Bywało, że kod w wyniku jego niewłaściwego użycia ingerował w pliki "główne" gry powodując bardzo trudne do wytępienia błędy (które wymagały zarówno usunięcia otoczenia jak i reinstalacji całej gry).
    Tu i tu można znaleźć opisy wszystkich opcji kodu.

Jak uniknąć uszkodzenia otoczenia?
Poszczególne numerki odpowiadają tym powyżej.

1. Usuwaj Simów tym sposobem.
2. Stwórz sobie cmentarz, na którym można bezpiecznie zostawiać nagrobki i urny LUB zaopatrz się w hack nounlinkondelete.
3. Aby móc bezpiecznie przenieść dom i rodzinę do innego otoczenia, musisz wyciągnąć sima z gry przez SimPe i stworzyć go w nowym otoczeniu, natomiast domek potraktować w ten sposób.
4. Sam/a usuń (za pomocą FFS Lot Debbugera) wspomnienia o karierach i jedzeniu.
5. Sam/a napraw wcześniej DNA simów [poradnika na razie (?) brak].
6. Po prostu ich nie ruszaj, a jeśli już to zrobiłeś/aś, to rób wszystko, żeby nie namieszać w czymś innym!
7.
- istnieją na necie całkiem bezpieczne wersje eaxisowych otoczeń. Można je znaleźć tutaj.
- tutaj (Resurrecting Sims with no character data) opisane jest jak można wskrzesić simów niemających swoich plików (w poradniku zwanych jako Character data).
- czyścić (w miarę regularnie) swoje otoczenia ze niepotrzebnych simów - tym sposobem i nie doprowadzić do tego, żeby gra nieustannie generowała nowych mieszkańców – ściągnąć hacki:
- notownieregen (dla podstawy),
- nodormiespawns (dla NS),
- nostrayrespawn (dla Zwierzaków),
- antiredundancy (dla wszystkich).
Można je znaleźć tutaj. Po wybraniu skrótu ostatniego dodatku będą w folderze „Hacks” (z tym że „nodormiespawns” najlepiej wziąć z folderu „uni”).
8. Usuń nagrobek z wyposażenia sima przed jego śmiercią i jak najszybciej przenieść go w bezpieczne miejsce (np. cmentarz).
9. Najlepiej przenieś nagrobki na cmentarz.
10. Wyprowadź simów.
11. Sprzedaj wcześniej parcelę.
12. Ściągnij patch do CPR z oficjalnej strony lub po prostu nimi nie graj (no i najlepiej usuń).
13. Przed zapisaniem gry anuluj wszelkie rozmowy przez telefon.
Żeby sprawdzić, czy Twoje otoczenie jest bardzo zepsute, użyj tego programu.



Ostatnio edytowane przez Liv : 25.08.2013 - 15:04
Liv jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.
stare 26.03.2012, 10:36   #2
rudzielec
Banned
 
Avatar rudzielec
 
Zarejestrowany: 31.03.2010
Skąd: przedszkole :3
Wiek: 4
Płeć: Kobieta
Postów: 1,591
Wpisy bloga: 2
Domyślnie Odp: Rzeczy, których NIE WOLNO robić w grze / Uszkodzenie otoczenia

Podziwiam Cię, że miałaś cierpliwość, żeby to wszystko tłumaczyć
Poradnik bardzo dobry, przeczytałam całość, ale mam jednak dwa pytania, na które nie znalazłam odpowiedzi:
1.Czy można usunąć wspomnienia simów, przeniesionych do innego otoczenia, za pomocą SimPe?
Mam trzy, lub cztery rodziny, które przeniosłam ze starego otoczenia (jeszcze nimi nie grałam) i nie chciałabym stracić tych simów.
2. Jeżeli wsadzę świeżo utworzonego sima, do jakiegoś domu, a potem przeniosę dom z tym simem do nowego otoczenia, to czy ma to jakiś wpływ na grę? (jedyne wspomnienie danego sima to te podstawowe jak pocałunek, plus "przeprowadzka do nowego miejsca", sim nie ma żadnych znajomych).

I jest jeszcze jedna sprawa... Dawno temu (chyba jakiś rok), przeniosłam sobie Dom Upadłych Drzew z Przedmieścia do swojego otoczenia, wszystkie nagrobki przeniosłam na cmentarz. Ostatnio usunęłam tą chałupę, gdy tworzyłam nowe otoczenie (cmentarza w nowym otoczeniu, nie mam, ale ten stary jest w skrzyni domów) i teraz mam problem, bo nie mogę wejść do D.U.D. który oryginalnie stoi sobie na przedmieściu...
Czy to może być wina przenoszenia tej chałupy, czy może trzeba usunąć ten cmentarz ze skrzyni domów, bo powoduje on w jakiś sposób błędy w grze?
rudzielec jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26.03.2012, 13:56   #3
Liv
Redaktor FTS Newsletter
Moderatorka Emerytka
Prof. Miodek
Oko Saurona
SimStoryk
 
Avatar Liv
 
Zarejestrowany: 12.12.2007
Skąd: Million miles away
Płeć: Kobieta
Postów: 4,235
Domyślnie Odp: Rzeczy, których NIE WOLNO robić w grze / Uszkodzenie otoczenia

1. Tak.
2. Tak.
Tak jak pisałam w pierwszym punkcie, KAŻDE "odłączenie" sima z oryginalnego otoczenia (nawet jeśli nim nie grałaś), może spowodować błędy zarówno w starym otoczeniu jak i w nowym.
Nie prościej po prostu stworzyć sima w nowym otoczeniu a dom ze starego (pusty) spakować i zainstalować, żeby był w skrzyni domów?
No chyba, że wcześniej wyczyścisz wspomnienia i plotki o tym simie u u niego i innych mieszkańców.

Co do D.U.D. - dokładnie tak. Musisz traktować nagrobki jak simów, gdyż one zawierają te same informacje (jeden sim=jeden plik).
Biorąc to na logikę nie sądzę, żeby usunięcie cmentarza ze skrzyni domów coś dało. Na tym etapie to już za późno.

Jeśli chciałabyś pewnego rozwiązania - usunięcie otoczenia z przedmieściem i wyczyszczenie folderu "Lot Catalog" (z tym, że wtedy stracisz też inne domki ze skrzyni domów).
Gdybym jednak nie miała racji i to nie pomogło, pozostanie reinstalka samego dodatku NŻ i usunięcie całego EA Games z Moich Dokumentów (dodatki z neta, zapisanych simów z warsztatu, pliki z Packaged Lots i ewent. z Movies możesz przenieść w bezpieczne miejsce i jak już gra po pierwszym uruchomieniu utworzy na nowo EA Games, po prostu je przywrócisz).
Liv jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26.03.2012, 16:41   #4
Filleable
 
Avatar Filleable
 
Zarejestrowany: 13.04.2011
Skąd: Białystok
Wiek: 17
Płeć: Kobieta
Postów: 297
Domyślnie Odp: Rzeczy, których NIE WOLNO robić w grze / Uszkodzenie otoczenia

Wow, brawo. Niby czytałam to na mts, ale nei wszystko zrozumiałam także dzięki. Jednak niektórych podpunktów nie kumam. Wielokrotnie zapisywałam grę podczas gadania przez telefon, bo po prostu nie zwracałam na to uwagi. Często też bawiłam się NPC'ami, mrocznym, komornikiem... A nigdy nie zepsuło mi się otoczenie. Szczerze mówiąc to nawet nie wiedziałam, że tak może się zrobić. Czy ja mam poprostu takiego farta?
Filleable jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26.03.2012, 16:55   #5
Liv
Redaktor FTS Newsletter
Moderatorka Emerytka
Prof. Miodek
Oko Saurona
SimStoryk
 
Avatar Liv
 
Zarejestrowany: 12.12.2007
Skąd: Million miles away
Płeć: Kobieta
Postów: 4,235
Domyślnie Odp: Rzeczy, których NIE WOLNO robić w grze / Uszkodzenie otoczenia

Na MTS był opisywany taki przypadek:
najpierw jedna osoba grała mrocznym i nic się nie działo, ale gdy zaczęła (chyba w swoim otoczeniu) grać druga, pojawiły się błędy.
Więc, jak widzisz, to zależy (tak, wszystko skazuje na to, że masz farta ) Albo po prostu błędy się jeszcze nie ujawniły (i nie życzę Ci, żeby kiedykolwiek doszło do ujawnienia).

Btw, przypomniałaś mi o dwóch rzeczach, które muszę dopisać. Dzięki!

EDIT: Dodałam punkt 15 i linka do przydatnego programu.

Ostatnio edytowane przez Liv : 26.03.2012 - 17:27
Liv jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26.03.2012, 17:09   #6
Filleable
 
Avatar Filleable
 
Zarejestrowany: 13.04.2011
Skąd: Białystok
Wiek: 17
Płeć: Kobieta
Postów: 297
Domyślnie Odp: Rzeczy, których NIE WOLNO robić w grze / Uszkodzenie otoczenia

Spoko

O_o właśnie otworzyłam zdjęcie te w oznakach i przypominam sobie, że ja też miałam takie linie i się zastanawiałam od czego to. Ale i tak mi się później nic nie zepsuło
Filleable jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26.03.2012, 17:48   #7
Avis
 
Avatar Avis
 
Zarejestrowany: 01.01.2012
Skąd: łódź na bezkresnym oceanie
Płeć: Kobieta
Postów: 140
Domyślnie Odp: Rzeczy, których NIE WOLNO robić w grze / Uszkodzenie otoczenia

Bardzo przydatny poradnik. Cóż... zaliczyłam chyba 70% z tych wpadek... i była reinstalka. Aczkolwiek po reinstalce Samanta Otomana urodziła dziecko, którego ojcem jest jej mąż, a nie pies, mimo iż nie mam patcha.
Czy jeżeli w przypływie złości sim rozbije urnę to też jest źle, kiedy się to wyrzuci?
__________________
Avis jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26.03.2012, 18:24   #8
Liv
Redaktor FTS Newsletter
Moderatorka Emerytka
Prof. Miodek
Oko Saurona
SimStoryk
 
Avatar Liv
 
Zarejestrowany: 12.12.2007
Skąd: Million miles away
Płeć: Kobieta
Postów: 4,235
Domyślnie Odp: Rzeczy, których NIE WOLNO robić w grze / Uszkodzenie otoczenia

Oj, nie doczytałam o tym, będę musiała u siebie sprawdzić i wtedy Ci powiem.
Liv jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26.03.2012, 18:56   #9
Malin
Naczelny Grafik
Styler Roku
 
Avatar Malin
 
Zarejestrowany: 09.12.2008
Skąd: moje własne Idaho
Płeć: Kobieta
Postów: 804
Domyślnie Odp: Rzeczy, których NIE WOLNO robić w grze / Uszkodzenie otoczenia

Bardzo dziękuję za ten poradnik. Szczerze mówiąc, połowy rzeczy na MTS nie zrozumiałam, więc to tłumaczenie jest jak zbawienie. Teraz już na pewno nic przypadkowo nie rozwalę.
Tylko jedna rzecz mnie dość irytuje, mianowicie kwestia tych nagrobków. Dla mnie to jakieś niedopatrzenie ze strony twórców, że w tak łatwy sposób można zepsuć grę. Przecież to są zwykłe sprawy - sprzedanie nagrobka, bo nie pasuje na parceli czy ma się dość duchów, trzymanie go w wyposażeniu i zapomnienie o nim, a potem śmierć Sima czy choćby przeniesienie domu z nagrobkami do skrzyni. Powinni byli znaleźć inny sposób na przechowywanie danych. Ta gra naprawdę pochłania sporo czasu i pracy w tworzenie rodzin, życiorysów, całych rodów. I nagle, przez taką pierdołę, można to wszystko tak bezpowrotnie stracić? Dla mnie coś nie halo. ;/ To chyba jeden z największych błędów twórców. Powinni przynajmniej wcześniej ostrzec przed konsekwencjami albo w jakiś sposób zabezpieczyć te nagrobki przed jakimkolwiek ruszeniem, bo to jest jakieś nieporozumienie.
__________________
Malin jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 26.03.2012, 19:02   #10
Filleable
 
Avatar Filleable
 
Zarejestrowany: 13.04.2011
Skąd: Białystok
Wiek: 17
Płeć: Kobieta
Postów: 297
Domyślnie Odp: Rzeczy, których NIE WOLNO robić w grze / Uszkodzenie otoczenia

Właśnie. Tym bardziej, że chyba dopiero od któregoś dodatku można przenosić nagrobki. Więc jeśli ktoś nie ma dodatków to jak nie chce ich mieć to albo je usuwa, albo... usuwa, bo innej możliwości nie ma.
Filleable jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Użytkownicy aktualnie czytający ten temat: 1 (0 użytkownik(ów) i 1 gości)
 

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest włączony
Emotikonywłączony
[IMG] kod jest włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do Forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:02.

Partnerzy

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Wszystkie prawa zastrzeżone dla TheSims.pl 2001-2012