Isi
26.07.2007, 21:10
TWORZENIE NOWYCH OTOCZEŃ
PRZY UŻYCIU GRY SIMCITY 4
Jeśli znudziły się nam maxisowe otoczenia w The Sims 2, możemy ściągnąć z Internetu gotowe, zrobione przez innych albo… stworzyć własne. Tę drugą opcję opiszę w poradniku.
Przede wszystkim potrzebna jest do tego gra SimCity 4.
1. Odpalamy grę SimCity 4. Możemy tworzyć otoczenie w podstawowym regionie gry, ja jednak wybrałam opcję stworzenia nowego regionu, ze względu na bardziej równe podłoże.
http://img510.imageshack.us/img510/4089/14yu.jpg (http://imageshack.us)
2. Na nasze nowe otoczenie do gry wybieramy któryś z najmniejszych terenów- żaden większy nie będzie chodzić (sprawdzałam w grze, pojawiał się błąd i niemożliwe było wczytanie go).
http://img515.imageshack.us/img515/5392/28xq.jpg (http://imageshack.us)
3. Po wybraniu terenu możemy dowolnie kształtować go przy użyciu dostępnych narzędzi. Możemy robić wzgórza, doliny, wodę. Jeśli ustawimy zwierzynę, nie pojawi się w TS2, jeśli drzewa- owszem, pojawiają się, ale ich rodzaj dobierany jest losowo. Na szczęście można je usunąć, jeśli nam nie odpowiadają.
http://img515.imageshack.us/img515/4063/39ru.jpg (http://imageshack.us)
4. Jeśli chcemy, żeby narzędzie miało mniejszy zasięg, po prostu zbliżamy widok.
http://img515.imageshack.us/img515/8084/40dt.jpg (http://imageshack.us)
5. Jeśli coś zrobimy nie tak i chcemy z powrotem wyrównać teren, używamy narzędzia poziomowania.
http://img514.imageshack.us/img514/9960/55co1.jpg (http://imageshack.us)
6. Kiedy już ukształtujemy teren wedle uznania, przechodzimy do Trybu Burmistrza.
http://img510.imageshack.us/img510/9089/63ww.jpg (http://imageshack.us)
7. Po przejściu do Trybu Burmistrza nie będziemy mogli już korzystać ze wszystkich narzędzi Trybu Boskiego (czyli tego, z którego korzystaliśmy wcześniej), należy o tym pamiętać. Trybu Burmistrza używajmy najlepiej tylko do budowy dróg. Nadajemy nazwę naszemu miastu i klikamy "załóż miasto".
http://img514.imageshack.us/img514/651/71le.jpg (http://imageshack.us)
8. Przy budowaniu dróg najlepiej od każdej krawędzi terenu odliczyć sobie 12-14 pól i nie budować na tym obszarze. Dlaczego? W TS2 nie będziemy mogli tam „dosięgnąć” i postawić żadnej parceli, najwyżej będzie można zobaczyć ten skrawek pod odpowiednim kątem lub przy użyciu przycisku Tab.
http://img20.imageshack.us/img20/9101/96eu.jpg (http://imageshack.us)
9. Używamy wyłącznie szosy. Każdy inny typ drogi nie pojawia się w grze, za to podłoże otoczenia przybiera dziwny kolor- u mnie pojawiły się żółtawe plamy na zielonej trawie. Żadnych mostów i obiektów też nie robimy. Jeśli chcemy most taki jak jest np. w Miłowie, przeciągamy szosę nad wodą, jednak u wielu osób taki most nie pojawia się w grze, u mnie na przykład się nie pojawił, co było spowodowane zainstalowanym dodatkiem do gry "Godziny Szczytu".
http://img509.imageshack.us/img509/4685/83ju.jpg (http://imageshack.us)
10. Budujemy drogi, jak chcemy i czekamy, aż wirtualni budowniczy dokończą swą pracę- jeśli wyjdziemy z gry, zanim to zrobią, w TS2 droga będzie przerywana. Tak samo w przypadku dróg ukośnych i dróg na wzgórzach- najlepiej robić tylko proste i na równym terenie. Przerywane drogi w grze nie wyglądają estetycznie i nie można wybudować przy nich żadnej parceli.
http://img523.imageshack.us/img523/2415/104vi.jpg (http://imageshack.us)
11. Jeśli chcemy, żeby od naszego otoczenia odchodziła gdzieś dalej droga, przeciągamy ją za granicę terenu i w okienku, które się pojawi, zaznaczamy opcję „akceptuj”.
http://img523.imageshack.us/img523/5255/117df.jpg (http://imageshack.us)
12. Jeśli przez przypadek ustawimy drogę nie tak, jak trzeba albo rozmyślimy się, możemy skorzystać z narzędzia wyburzania.
http://img510.imageshack.us/img510/9407/129ea.jpg (http://imageshack.us)
13. Kiedy już wszystko zrobimy, wchodzimy do panelu Opcje. Możemy poprzestać na tym otoczeniu i wyjść z gry albo wyjść do regionu i zacząć robić nowe…
http://img510.imageshack.us/img510/2439/132eg1.jpg (http://imageshack.us)
14. …najważniejsze jednak, żeby zapisać stan gry (a tym samym otoczenie).
http://img514.imageshack.us/img514/2015/144bv.jpg (http://imageshack.us)
15. Kiedy już zamkniemy grę SimCity 4, wchodzimy do
Moje dokumenty-> SimCity4->Regions
http://img503.imageshack.us/img503/9118/159uz.jpg (http://imageshack.us)
16. W folderze Regions powinien znajdować się nasz region (ten z różnymi terenami, który tworzyliśmy na samym początku). Jeśli korzystaliśmy z podstawowego regionu gry, będzie to „timbuktu”.
http://img518.imageshack.us/img518/3894/162ce.jpg (http://imageshack.us)
17. Po wejściu do folderu regionu widzimy pliki naszych otoczeń. Kopiujemy to wybrane…
http://img503.imageshack.us/img503/5816/171qi.jpg (http://imageshack.us)
18. …i udajemy się do folderu
Moje dokumenty->EA Games->The Sims 2->SC4 Terrains
http://img524.imageshack.us/img524/1191/183ma.jpg (http://imageshack.us)
19. Wklejamy plik terenu. Po wklejeniu możemy mu jeszcze dowolnie zmienić nazwę.
http://img528.imageshack.us/img528/9589/195du.jpg (http://imageshack.us)
20. Po odpaleniu gry The Sims 2 w naszym menu po wybraniu opcji “Stwórz własne otoczenie”…
http://img528.imageshack.us/img528/2248/201hx.jpg (http://imageshack.us)
21. …będziemy mogli znaleźć teren, który sami stworzyliśmy.
http://img509.imageshack.us/img509/7642/216hd.jpg (http://imageshack.us)
Obrazki okolicy
Jeśli chcemy, by okolica miała swoje własne zdjęcie wśród okolic do wyboru przy tworzeniu nowego otoczenia, to musimy do folderu SC4Terrains dodać dowolny obrazek o wymiarach 300x225 pikseli (nie na odwrót), w formacie .png, o nazwie takiej samej jaką ma plik naszej okolicy w folderze SC4Terrains. Wszystkie te warunki muszą być spełnione, aby obrazek się wyświetlał.
Jeśli chcemy, by po wyborze rodzaju terenu (zarośla, pustynia, piasek, beton) i utworzeniu nowego otoczenia okolica miałą w GŁÓWNYM menu obrazek, to robimy odpowiednie zdjęcia (czyli wymiary 300x225 pikseli, format .png) i musimy taki obrazek odpowiednio nazwać, żeby "działał":
- nazwa okolicy_lush - dla zarośli,
- nazwa okolicy_desert - dla pustyni,
- nazwa okolicy_dirt - dla piachu,
- nazwa okolicy_concrete - dla betonu.
Obrazki te dajemy do folderu SC4Terrains. I jeśli w grze używając opcji "Stwórz własne otoczenie" (punkt 20.) wybierzemy sobie naszą okolicę i zaznaczymy np. że ma być to pustynia, to w głównym menu gry nasze otoczenie będzie miało obrazek "nazwa okolicy_desert".
Jeśli ktoś tworzy otoczenia i udostępnia innym, może zrobić dla każdego 5 obrazków: jeden, który będzie pojawiał się przy wyborze nowej okolicy i 4 dodatkowe - po jednym dla każdego typu terenu.
Jeszcze jedna uwaga odnośnie otoczeń: ciężko jest je robić „na miarę”, tutaj takie małe porównanie, może przyda się komuś, kto nie wie, jakie odstępy robić między drogami ;) (na zdjęciach kwadraty terenu 3x3 i 6x6 w SimCity4 oraz Spokojne Ranczo i największa z możliwych parcela w TS2):
http://img509.imageshack.us/img509/2927/223rk.jpg (http://imageshack.us)
Jeśli chodzi o długość dróg, to nie jest ona proporcjonalna po przeniesieniu okolicy do TS2, czyli np. 2 pola w SimCity 4 to nie to samo co 2 pola w The Sims 2. Miary dróg prezentują się następująco:
1 = 1
2 = 3
3 = 5
4 = 7
5 = 9
6 = 11 itd.
gdzie pierwsza liczba to długość drogi w SimCity 4, a druga - odpowiadająca jej w The Sims 2.
Pamiętajmy też o tym, że to, co tworzymy w SimCity 4, pojawi się jako lustrzane odbicie w The Sims 2.
Miłego tworzenia! :)
Tekst i zdjęcia by me.
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting (http://imageshack.us)
Bardzo proszę bez mojej zgody nie kopiować nigdzie moich poradników (a tym bardziej podawać się za autora).
Oczywiście można się na nim wzorować i napisać swój własny poradnik, ale jeśli miałby być w dużym stopniu wzorowany na moim, to proszę o podanie pod spodem linka do mojego profilu, tak jak ja to czynię, kiedy korzystam z pracy innej osoby.
PRZY UŻYCIU GRY SIMCITY 4
Jeśli znudziły się nam maxisowe otoczenia w The Sims 2, możemy ściągnąć z Internetu gotowe, zrobione przez innych albo… stworzyć własne. Tę drugą opcję opiszę w poradniku.
Przede wszystkim potrzebna jest do tego gra SimCity 4.
1. Odpalamy grę SimCity 4. Możemy tworzyć otoczenie w podstawowym regionie gry, ja jednak wybrałam opcję stworzenia nowego regionu, ze względu na bardziej równe podłoże.
http://img510.imageshack.us/img510/4089/14yu.jpg (http://imageshack.us)
2. Na nasze nowe otoczenie do gry wybieramy któryś z najmniejszych terenów- żaden większy nie będzie chodzić (sprawdzałam w grze, pojawiał się błąd i niemożliwe było wczytanie go).
http://img515.imageshack.us/img515/5392/28xq.jpg (http://imageshack.us)
3. Po wybraniu terenu możemy dowolnie kształtować go przy użyciu dostępnych narzędzi. Możemy robić wzgórza, doliny, wodę. Jeśli ustawimy zwierzynę, nie pojawi się w TS2, jeśli drzewa- owszem, pojawiają się, ale ich rodzaj dobierany jest losowo. Na szczęście można je usunąć, jeśli nam nie odpowiadają.
http://img515.imageshack.us/img515/4063/39ru.jpg (http://imageshack.us)
4. Jeśli chcemy, żeby narzędzie miało mniejszy zasięg, po prostu zbliżamy widok.
http://img515.imageshack.us/img515/8084/40dt.jpg (http://imageshack.us)
5. Jeśli coś zrobimy nie tak i chcemy z powrotem wyrównać teren, używamy narzędzia poziomowania.
http://img514.imageshack.us/img514/9960/55co1.jpg (http://imageshack.us)
6. Kiedy już ukształtujemy teren wedle uznania, przechodzimy do Trybu Burmistrza.
http://img510.imageshack.us/img510/9089/63ww.jpg (http://imageshack.us)
7. Po przejściu do Trybu Burmistrza nie będziemy mogli już korzystać ze wszystkich narzędzi Trybu Boskiego (czyli tego, z którego korzystaliśmy wcześniej), należy o tym pamiętać. Trybu Burmistrza używajmy najlepiej tylko do budowy dróg. Nadajemy nazwę naszemu miastu i klikamy "załóż miasto".
http://img514.imageshack.us/img514/651/71le.jpg (http://imageshack.us)
8. Przy budowaniu dróg najlepiej od każdej krawędzi terenu odliczyć sobie 12-14 pól i nie budować na tym obszarze. Dlaczego? W TS2 nie będziemy mogli tam „dosięgnąć” i postawić żadnej parceli, najwyżej będzie można zobaczyć ten skrawek pod odpowiednim kątem lub przy użyciu przycisku Tab.
http://img20.imageshack.us/img20/9101/96eu.jpg (http://imageshack.us)
9. Używamy wyłącznie szosy. Każdy inny typ drogi nie pojawia się w grze, za to podłoże otoczenia przybiera dziwny kolor- u mnie pojawiły się żółtawe plamy na zielonej trawie. Żadnych mostów i obiektów też nie robimy. Jeśli chcemy most taki jak jest np. w Miłowie, przeciągamy szosę nad wodą, jednak u wielu osób taki most nie pojawia się w grze, u mnie na przykład się nie pojawił, co było spowodowane zainstalowanym dodatkiem do gry "Godziny Szczytu".
http://img509.imageshack.us/img509/4685/83ju.jpg (http://imageshack.us)
10. Budujemy drogi, jak chcemy i czekamy, aż wirtualni budowniczy dokończą swą pracę- jeśli wyjdziemy z gry, zanim to zrobią, w TS2 droga będzie przerywana. Tak samo w przypadku dróg ukośnych i dróg na wzgórzach- najlepiej robić tylko proste i na równym terenie. Przerywane drogi w grze nie wyglądają estetycznie i nie można wybudować przy nich żadnej parceli.
http://img523.imageshack.us/img523/2415/104vi.jpg (http://imageshack.us)
11. Jeśli chcemy, żeby od naszego otoczenia odchodziła gdzieś dalej droga, przeciągamy ją za granicę terenu i w okienku, które się pojawi, zaznaczamy opcję „akceptuj”.
http://img523.imageshack.us/img523/5255/117df.jpg (http://imageshack.us)
12. Jeśli przez przypadek ustawimy drogę nie tak, jak trzeba albo rozmyślimy się, możemy skorzystać z narzędzia wyburzania.
http://img510.imageshack.us/img510/9407/129ea.jpg (http://imageshack.us)
13. Kiedy już wszystko zrobimy, wchodzimy do panelu Opcje. Możemy poprzestać na tym otoczeniu i wyjść z gry albo wyjść do regionu i zacząć robić nowe…
http://img510.imageshack.us/img510/2439/132eg1.jpg (http://imageshack.us)
14. …najważniejsze jednak, żeby zapisać stan gry (a tym samym otoczenie).
http://img514.imageshack.us/img514/2015/144bv.jpg (http://imageshack.us)
15. Kiedy już zamkniemy grę SimCity 4, wchodzimy do
Moje dokumenty-> SimCity4->Regions
http://img503.imageshack.us/img503/9118/159uz.jpg (http://imageshack.us)
16. W folderze Regions powinien znajdować się nasz region (ten z różnymi terenami, który tworzyliśmy na samym początku). Jeśli korzystaliśmy z podstawowego regionu gry, będzie to „timbuktu”.
http://img518.imageshack.us/img518/3894/162ce.jpg (http://imageshack.us)
17. Po wejściu do folderu regionu widzimy pliki naszych otoczeń. Kopiujemy to wybrane…
http://img503.imageshack.us/img503/5816/171qi.jpg (http://imageshack.us)
18. …i udajemy się do folderu
Moje dokumenty->EA Games->The Sims 2->SC4 Terrains
http://img524.imageshack.us/img524/1191/183ma.jpg (http://imageshack.us)
19. Wklejamy plik terenu. Po wklejeniu możemy mu jeszcze dowolnie zmienić nazwę.
http://img528.imageshack.us/img528/9589/195du.jpg (http://imageshack.us)
20. Po odpaleniu gry The Sims 2 w naszym menu po wybraniu opcji “Stwórz własne otoczenie”…
http://img528.imageshack.us/img528/2248/201hx.jpg (http://imageshack.us)
21. …będziemy mogli znaleźć teren, który sami stworzyliśmy.
http://img509.imageshack.us/img509/7642/216hd.jpg (http://imageshack.us)
Obrazki okolicy
Jeśli chcemy, by okolica miała swoje własne zdjęcie wśród okolic do wyboru przy tworzeniu nowego otoczenia, to musimy do folderu SC4Terrains dodać dowolny obrazek o wymiarach 300x225 pikseli (nie na odwrót), w formacie .png, o nazwie takiej samej jaką ma plik naszej okolicy w folderze SC4Terrains. Wszystkie te warunki muszą być spełnione, aby obrazek się wyświetlał.
Jeśli chcemy, by po wyborze rodzaju terenu (zarośla, pustynia, piasek, beton) i utworzeniu nowego otoczenia okolica miałą w GŁÓWNYM menu obrazek, to robimy odpowiednie zdjęcia (czyli wymiary 300x225 pikseli, format .png) i musimy taki obrazek odpowiednio nazwać, żeby "działał":
- nazwa okolicy_lush - dla zarośli,
- nazwa okolicy_desert - dla pustyni,
- nazwa okolicy_dirt - dla piachu,
- nazwa okolicy_concrete - dla betonu.
Obrazki te dajemy do folderu SC4Terrains. I jeśli w grze używając opcji "Stwórz własne otoczenie" (punkt 20.) wybierzemy sobie naszą okolicę i zaznaczymy np. że ma być to pustynia, to w głównym menu gry nasze otoczenie będzie miało obrazek "nazwa okolicy_desert".
Jeśli ktoś tworzy otoczenia i udostępnia innym, może zrobić dla każdego 5 obrazków: jeden, który będzie pojawiał się przy wyborze nowej okolicy i 4 dodatkowe - po jednym dla każdego typu terenu.
Jeszcze jedna uwaga odnośnie otoczeń: ciężko jest je robić „na miarę”, tutaj takie małe porównanie, może przyda się komuś, kto nie wie, jakie odstępy robić między drogami ;) (na zdjęciach kwadraty terenu 3x3 i 6x6 w SimCity4 oraz Spokojne Ranczo i największa z możliwych parcela w TS2):
http://img509.imageshack.us/img509/2927/223rk.jpg (http://imageshack.us)
Jeśli chodzi o długość dróg, to nie jest ona proporcjonalna po przeniesieniu okolicy do TS2, czyli np. 2 pola w SimCity 4 to nie to samo co 2 pola w The Sims 2. Miary dróg prezentują się następująco:
1 = 1
2 = 3
3 = 5
4 = 7
5 = 9
6 = 11 itd.
gdzie pierwsza liczba to długość drogi w SimCity 4, a druga - odpowiadająca jej w The Sims 2.
Pamiętajmy też o tym, że to, co tworzymy w SimCity 4, pojawi się jako lustrzane odbicie w The Sims 2.
Miłego tworzenia! :)
Tekst i zdjęcia by me.
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting (http://imageshack.us)
Bardzo proszę bez mojej zgody nie kopiować nigdzie moich poradników (a tym bardziej podawać się za autora).
Oczywiście można się na nim wzorować i napisać swój własny poradnik, ale jeśli miałby być w dużym stopniu wzorowany na moim, to proszę o podanie pod spodem linka do mojego profilu, tak jak ja to czynię, kiedy korzystam z pracy innej osoby.