haughton
21.08.2008, 00:25
Poradnik powstał na prośbę dMickey13 (http://forum.thesims.pl/member.php?u=20780).
Oryginalna wersja tego poradnika oraz zdjęcia w nim wykorzystane są dziełem V1ND1CARE (http://www.modthesims2.com/member.php?u=3555). Można znaleźć ją w serwisie MTS2, w tym (http://www.modthesims2.com/showthread.php?t=190663) temacie.
------------------------------------------------------------
Tutorial requested by dMickey13 (http://forum.thesims.pl/member.php?u=20780).
An original version of this tutorial (along with the photos) is a creation of MTS2 member - V1ND1CARE (http://www.modthesims2.com/member.php?u=3555), and can be found here (http://www.modthesims2.com/showthread.php?t=190663).
------------------------------------------------------------
Celem niniejszego poradnika jest zademonstrowanie, w jaki sposób można zredukować wysokość ściany tak, by była ona niższa niż cztery kliknięcia myszką (wysokość mierzona przy użyciu narzędzia podnoszenia/obniżania terenu).
Za pomocą technik opisanych poniżej możesz również obniżyć wysokość ściany do wartości ujemnej (w zależności od tego, jak zechcesz jej użyć). Pozwalają one na zastosowanie wielu kombinacji również z kątem nachylenia i szerokością ścian; możliwości jest wiele, ale to temat na osobny wątek. Na potrzeby niniejszego poradnika opiszę tylko podstawowe sztuczki. Po przeczytaniu poniższych wskazówek możesz samodzielnie „pobawić się” nimi na testowej parceli – ich możliwości na pewno Cię zaskoczą. Odkryjesz, że ściany nie muszą wcale być prostokątne – możesz zamienić je w linie, wymyślne łuki a nawet nadać im kształt „precelka”. Jednym słowem – cokolwiek podsunie Ci wyobraźnia.
Poniższe zdjęcia przedstawiają przykładowe zastosowanie sztuczek opisanych w częściach A, B oraz C:
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000f6y1x http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000g3r9c
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000f7w0c
Wskazówki w poradniku opatrzone są notkami, które wyjaśniają konieczność przeprowadzenia danej czynności, lub sugerują możliwe kombinacje w celu osiągnięcia jeszcze lepszego efektu końcowego.
Zakładam, ze czytelnik poradnika potrafi korzystać z kodu boolprop constrainfloorelevation (w poszczególnych krokach jest on oznaczony skrótem CFE) i zna sposoby jego wykorzystania – dlatego też nie będę zagłębiał się w szczegóły z nim związane.
Instrukcje podzielone są na 3 działy (A, B oraz C) w zależności od rodzaju efektu końcowego. Dodatkowo: notki zamieszczone przy instrukcjach dotyczących budowania ściany o wysokości 1 kliknięcia mają zastosowanie również przy ścianach o wysokości 2 oraz 3 kliknięć.
------------------------------------------------------------
A) PODSTAWOWA METODA ZMNIEJSZANIA WYSOKOŚCI ŚCIAN.
1. Postaw ścianę, a na niej kolejną o tej samej długości. Zmniejszymy ścianę zaznaczoną na zdjęciu kolorem granatowym.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000f9eh7
*) Ściana, którą chcesz zmniejszyć nie może znajdować się na poziomie gruntu.
2. Włącz CFE i obniż górną ścianę do wysokości 4 kliknięć. Po tej czynności powinna ona wyglądać jak na zdjęciu poniżej:
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fag6q
To jest bardzo ważny krok i powinien być wykonany od razu w całości. Jeśli obniżysz ścianę tylko częściowo, następnie zajmiesz się innymi elementami konstrukcji i potem powrócisz do dalszego jej obniżania – wszystkie czynności wykonane do tej pory ulegną skasowaniu.
*) Przy dłuższych ścianach można również redukować wysokość pojedynczych „segmentów” ze standardowych 16 kliknięć do żądanej wysokości (tworząc w rezultacie „schodki”), ale obniżenie jej od razu do 4 kliknięć oszczędza czas.
3. Następnie podniesiemy teren, na którym postawiona jest ściana.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fb1d9
*) W naszym przykładzie ściana ma wysokość 4 kliknięć. W zależności od tego, jaka ma być jej ostateczna wysokość musisz teraz podnieść teren, na którym stoi o odpowiednią liczbę kliknięć.
Jeśli ściana ma mieć:
- wysokość 0 kliknięć – podnieś teren w kroku nr 3 o 4 kliknięcia,
- wysokość 1 kliknięcia – podnieś teren o 3 kliknięcia,
- wysokość 2 kliknięć – podnieś teren o 2 kliknięcia,
- wysokość 3 kliknięć – podnieś teren o 1 kliknięcie.
4. Wyłącz kod, wpisując boolprop constrainfloorelevation true.
5. Wciśnij strzałkę cofającą ostatnio wykonaną czynność. Powtarzaj tą czynność dopóki ściana na górze nie powróci do standardowej wysokości 16 kliknięć.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fcxzz
6. Teraz wciśnij jeden raz strzałkę powtarzającą ostatnio wykonaną czynność. Gotowe!
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fd99k -----> http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fer08
Ściana stojąca na gruncie podniosła się w tym momencie o 3 kliknięcia (ewentualnie o 2 lub o 1 kliknięcie, w zależności od tego, jak bardzo została podwyższona w kroku nr 3). Jeśli Ci to przeszkadza, zapoznaj się ze wskazówkami z sekcji B aby skorygować jej wysokość.
------------------------------------------------------------
B) DRUGA METODA ZMNIEJSZANIA WYSOKOŚCI ŚCIANY
(BEZ NARUSZANIA STANDARDOWYCH WYMIARÓW ŚCIANY STOJĄCEJ NA POZIOMIE GRUNTU).
1. Postaw ścianę, a na niej kolejną o tej samej długości. Ponownie zmniejszymy ścianę zaznaczoną na zdjęciu kolorem granatowym.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000ff1z7
2. Włącz CFE i obniż ścianę stojącą na gruncie o 3 kliknięcia*.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fg59s
*) W naszym przykładzie chcemy, aby w efekcie końcowym ściana była niższa o 1 kliknięcie.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fhrh3
*) Możesz również zrobić to z pomocą metody z punktu A, wyłączając CFE i cofając czynności tak, jak zostało to opisane w kroku A 5.
Analogicznie jak w punkcie A 3: Jeśli ściana ma mieć:
- wysokość 0 kliknięć – podnieś teren o 4 kliknięcia,
- wysokość 1 kliknięcia – podnieś teren o 3 kliknięcia,
- wysokość 2 kliknięć – podnieś teren o 2 kliknięcia,
- wysokość 3 kliknięć – podnieś teren o 1 kliknięcie.
3. Za pomocą CFE obniż ścianę na drugim piętrze tak, by miała ona wysokość 4 kliknięć.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fk95w
4. Wyłącz kod CFE i podnieś grunt, na którym stoi ściana o 3 kliknięcia*.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fpcsx
*Jeśli docelowo ściana ma mieć:
- wysokość 0 kliknięć – podnieś teren o 4 kliknięcia,
- wysokość 1 kliknięcia – podnieś teren o 3 kliknięcia,
- wysokość 2 kliknięć – podnieś teren o 2 kliknięcia,
- wysokość 3 kliknięć – podnieś teren o 1 kliknięcie.
5. Cofaj (za pomocą strzałki) ostatnio wykonane czynności do momentu, w którym ściana na drugim piętrze będzie miała standardową wysokość 16 kliknięć.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fq77x
6. Kliknij jeden raz strzałkę powtarzającą ostatnio wykonaną czynność.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000frfk7 -----> http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fsy0q
Gotowe.
*) W tym momencie siatka podłogi na drugim piętrze jest krzywa. Aby ją wyrównać skorzystaj ze wskazówek w części C. Pamiętaj jednak, że kolejne kroki będą miały wpływ na każdą budowlę znajdującą się na parceli.
------------------------------------------------------------
C. TRZECIA METODA ZMNIEJSZANIA WYSOKOŚCI ŚCIANY
(BEZ NARUSZANIA STANDARDOWYCH WYMIARÓW ŚCIANY STOJĄCEJ NA POZIOMIE GRUNTU ORAZ SIATKI PODŁOGI NA PIERWSZYM PIĘTRZE BUDYNKU).
1. Jak w poprzednich częściach: postaw ścianę, a na niej kolejną o tej samej długości.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000ftya9
2. Włącz kod CFE i obniż teren, na którym stoi ściana o 3 kliknięcia, łącznie z „kratką” znajdującą się przed i za ścianą, jak na zdjęciu poniżej*.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fwy7g
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fxf0h
*) W naszym przykładzie chcemy, aby w efekcie końcowym ściana była niższa o 1 kliknięcie. Jeśli Twoja ściana ma mieć:
- wysokość 0 kliknięć – podnieś teren w kroku nr 3 o 4 kliknięcia,
- wysokość 1 kliknięcia – podnieś teren o 3 kliknięcia,
- wysokość 2 kliknięć – podnieś teren o 2 kliknięcia,
- wysokość 3 kliknięć – podnieś teren o 1 kliknięcie.
3. Obniż ścianę na pierwszym piętrze do wysokości 4 kliknięć.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fy8pa
4. Podnieś grunt, na którym stroi ściana o 3 kliknięcia, łącznie z „kratką” znajdującą się przed i za ścianą, jak na zdjęciu poniżej*.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fzt3x
*) W naszym przykładzie chcemy, aby w efekcie końcowym ściana była niższa o 1 kliknięcie. Jeśli Twoja ściana ma mieć:
- wysokość 0 kliknięć – podnieś teren w kroku nr 3 o 4 kliknięcia,
- wysokość 1 kliknięcia – podnieś teren o 3 kliknięcia,
- wysokość 2 kliknięć – podnieś teren o 2 kliknięcia,
- wysokość 3 kliknięć – podnieś teren o 1 kliknięcie.
5. Wyłącz kod CFE. Cofaj (za pomocą strzałki) ostatnio wykonane czynności do momentu, w którym ściana na drugim piętrze będzie miała standardową wysokość 16 kliknięć.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000g0pqz
6. Kliknij jeden raz strzałkę powtarzającą ostatnio wykonaną czynność.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000g1dz1 -----> http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000g2z1d
Gotowe.
------------------------------------------------------------
Zdjęcia do poradnika są własnością V1ND1CARE (http://www.modthesims2.com/member.php?u=3555). Można je kopiować wyłącznie za jego zgodą.
Opis czynności jest tłumaczeniem mojego autorstwa. Powstał na podstawie poradnika zamieszczonego w serwisie MTS2, autorstwa wspomnianego wyżej użytkownika (link do oryginalnego poradnika (http://www.modthesims2.com/showthread.php?t=190663)).
Kopiowanie tekstu bez mojej zgody jest zabronione.
haughton
Oryginalna wersja tego poradnika oraz zdjęcia w nim wykorzystane są dziełem V1ND1CARE (http://www.modthesims2.com/member.php?u=3555). Można znaleźć ją w serwisie MTS2, w tym (http://www.modthesims2.com/showthread.php?t=190663) temacie.
------------------------------------------------------------
Tutorial requested by dMickey13 (http://forum.thesims.pl/member.php?u=20780).
An original version of this tutorial (along with the photos) is a creation of MTS2 member - V1ND1CARE (http://www.modthesims2.com/member.php?u=3555), and can be found here (http://www.modthesims2.com/showthread.php?t=190663).
------------------------------------------------------------
Celem niniejszego poradnika jest zademonstrowanie, w jaki sposób można zredukować wysokość ściany tak, by była ona niższa niż cztery kliknięcia myszką (wysokość mierzona przy użyciu narzędzia podnoszenia/obniżania terenu).
Za pomocą technik opisanych poniżej możesz również obniżyć wysokość ściany do wartości ujemnej (w zależności od tego, jak zechcesz jej użyć). Pozwalają one na zastosowanie wielu kombinacji również z kątem nachylenia i szerokością ścian; możliwości jest wiele, ale to temat na osobny wątek. Na potrzeby niniejszego poradnika opiszę tylko podstawowe sztuczki. Po przeczytaniu poniższych wskazówek możesz samodzielnie „pobawić się” nimi na testowej parceli – ich możliwości na pewno Cię zaskoczą. Odkryjesz, że ściany nie muszą wcale być prostokątne – możesz zamienić je w linie, wymyślne łuki a nawet nadać im kształt „precelka”. Jednym słowem – cokolwiek podsunie Ci wyobraźnia.
Poniższe zdjęcia przedstawiają przykładowe zastosowanie sztuczek opisanych w częściach A, B oraz C:
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000f6y1x http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000g3r9c
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000f7w0c
Wskazówki w poradniku opatrzone są notkami, które wyjaśniają konieczność przeprowadzenia danej czynności, lub sugerują możliwe kombinacje w celu osiągnięcia jeszcze lepszego efektu końcowego.
Zakładam, ze czytelnik poradnika potrafi korzystać z kodu boolprop constrainfloorelevation (w poszczególnych krokach jest on oznaczony skrótem CFE) i zna sposoby jego wykorzystania – dlatego też nie będę zagłębiał się w szczegóły z nim związane.
Instrukcje podzielone są na 3 działy (A, B oraz C) w zależności od rodzaju efektu końcowego. Dodatkowo: notki zamieszczone przy instrukcjach dotyczących budowania ściany o wysokości 1 kliknięcia mają zastosowanie również przy ścianach o wysokości 2 oraz 3 kliknięć.
------------------------------------------------------------
A) PODSTAWOWA METODA ZMNIEJSZANIA WYSOKOŚCI ŚCIAN.
1. Postaw ścianę, a na niej kolejną o tej samej długości. Zmniejszymy ścianę zaznaczoną na zdjęciu kolorem granatowym.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000f9eh7
*) Ściana, którą chcesz zmniejszyć nie może znajdować się na poziomie gruntu.
2. Włącz CFE i obniż górną ścianę do wysokości 4 kliknięć. Po tej czynności powinna ona wyglądać jak na zdjęciu poniżej:
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fag6q
To jest bardzo ważny krok i powinien być wykonany od razu w całości. Jeśli obniżysz ścianę tylko częściowo, następnie zajmiesz się innymi elementami konstrukcji i potem powrócisz do dalszego jej obniżania – wszystkie czynności wykonane do tej pory ulegną skasowaniu.
*) Przy dłuższych ścianach można również redukować wysokość pojedynczych „segmentów” ze standardowych 16 kliknięć do żądanej wysokości (tworząc w rezultacie „schodki”), ale obniżenie jej od razu do 4 kliknięć oszczędza czas.
3. Następnie podniesiemy teren, na którym postawiona jest ściana.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fb1d9
*) W naszym przykładzie ściana ma wysokość 4 kliknięć. W zależności od tego, jaka ma być jej ostateczna wysokość musisz teraz podnieść teren, na którym stoi o odpowiednią liczbę kliknięć.
Jeśli ściana ma mieć:
- wysokość 0 kliknięć – podnieś teren w kroku nr 3 o 4 kliknięcia,
- wysokość 1 kliknięcia – podnieś teren o 3 kliknięcia,
- wysokość 2 kliknięć – podnieś teren o 2 kliknięcia,
- wysokość 3 kliknięć – podnieś teren o 1 kliknięcie.
4. Wyłącz kod, wpisując boolprop constrainfloorelevation true.
5. Wciśnij strzałkę cofającą ostatnio wykonaną czynność. Powtarzaj tą czynność dopóki ściana na górze nie powróci do standardowej wysokości 16 kliknięć.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fcxzz
6. Teraz wciśnij jeden raz strzałkę powtarzającą ostatnio wykonaną czynność. Gotowe!
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fd99k -----> http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fer08
Ściana stojąca na gruncie podniosła się w tym momencie o 3 kliknięcia (ewentualnie o 2 lub o 1 kliknięcie, w zależności od tego, jak bardzo została podwyższona w kroku nr 3). Jeśli Ci to przeszkadza, zapoznaj się ze wskazówkami z sekcji B aby skorygować jej wysokość.
------------------------------------------------------------
B) DRUGA METODA ZMNIEJSZANIA WYSOKOŚCI ŚCIANY
(BEZ NARUSZANIA STANDARDOWYCH WYMIARÓW ŚCIANY STOJĄCEJ NA POZIOMIE GRUNTU).
1. Postaw ścianę, a na niej kolejną o tej samej długości. Ponownie zmniejszymy ścianę zaznaczoną na zdjęciu kolorem granatowym.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000ff1z7
2. Włącz CFE i obniż ścianę stojącą na gruncie o 3 kliknięcia*.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fg59s
*) W naszym przykładzie chcemy, aby w efekcie końcowym ściana była niższa o 1 kliknięcie.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fhrh3
*) Możesz również zrobić to z pomocą metody z punktu A, wyłączając CFE i cofając czynności tak, jak zostało to opisane w kroku A 5.
Analogicznie jak w punkcie A 3: Jeśli ściana ma mieć:
- wysokość 0 kliknięć – podnieś teren o 4 kliknięcia,
- wysokość 1 kliknięcia – podnieś teren o 3 kliknięcia,
- wysokość 2 kliknięć – podnieś teren o 2 kliknięcia,
- wysokość 3 kliknięć – podnieś teren o 1 kliknięcie.
3. Za pomocą CFE obniż ścianę na drugim piętrze tak, by miała ona wysokość 4 kliknięć.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fk95w
4. Wyłącz kod CFE i podnieś grunt, na którym stoi ściana o 3 kliknięcia*.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fpcsx
*Jeśli docelowo ściana ma mieć:
- wysokość 0 kliknięć – podnieś teren o 4 kliknięcia,
- wysokość 1 kliknięcia – podnieś teren o 3 kliknięcia,
- wysokość 2 kliknięć – podnieś teren o 2 kliknięcia,
- wysokość 3 kliknięć – podnieś teren o 1 kliknięcie.
5. Cofaj (za pomocą strzałki) ostatnio wykonane czynności do momentu, w którym ściana na drugim piętrze będzie miała standardową wysokość 16 kliknięć.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fq77x
6. Kliknij jeden raz strzałkę powtarzającą ostatnio wykonaną czynność.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000frfk7 -----> http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fsy0q
Gotowe.
*) W tym momencie siatka podłogi na drugim piętrze jest krzywa. Aby ją wyrównać skorzystaj ze wskazówek w części C. Pamiętaj jednak, że kolejne kroki będą miały wpływ na każdą budowlę znajdującą się na parceli.
------------------------------------------------------------
C. TRZECIA METODA ZMNIEJSZANIA WYSOKOŚCI ŚCIANY
(BEZ NARUSZANIA STANDARDOWYCH WYMIARÓW ŚCIANY STOJĄCEJ NA POZIOMIE GRUNTU ORAZ SIATKI PODŁOGI NA PIERWSZYM PIĘTRZE BUDYNKU).
1. Jak w poprzednich częściach: postaw ścianę, a na niej kolejną o tej samej długości.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000ftya9
2. Włącz kod CFE i obniż teren, na którym stoi ściana o 3 kliknięcia, łącznie z „kratką” znajdującą się przed i za ścianą, jak na zdjęciu poniżej*.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fwy7g
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fxf0h
*) W naszym przykładzie chcemy, aby w efekcie końcowym ściana była niższa o 1 kliknięcie. Jeśli Twoja ściana ma mieć:
- wysokość 0 kliknięć – podnieś teren w kroku nr 3 o 4 kliknięcia,
- wysokość 1 kliknięcia – podnieś teren o 3 kliknięcia,
- wysokość 2 kliknięć – podnieś teren o 2 kliknięcia,
- wysokość 3 kliknięć – podnieś teren o 1 kliknięcie.
3. Obniż ścianę na pierwszym piętrze do wysokości 4 kliknięć.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fy8pa
4. Podnieś grunt, na którym stroi ściana o 3 kliknięcia, łącznie z „kratką” znajdującą się przed i za ścianą, jak na zdjęciu poniżej*.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000fzt3x
*) W naszym przykładzie chcemy, aby w efekcie końcowym ściana była niższa o 1 kliknięcie. Jeśli Twoja ściana ma mieć:
- wysokość 0 kliknięć – podnieś teren w kroku nr 3 o 4 kliknięcia,
- wysokość 1 kliknięcia – podnieś teren o 3 kliknięcia,
- wysokość 2 kliknięć – podnieś teren o 2 kliknięcia,
- wysokość 3 kliknięć – podnieś teren o 1 kliknięcie.
5. Wyłącz kod CFE. Cofaj (za pomocą strzałki) ostatnio wykonane czynności do momentu, w którym ściana na drugim piętrze będzie miała standardową wysokość 16 kliknięć.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000g0pqz
6. Kliknij jeden raz strzałkę powtarzającą ostatnio wykonaną czynność.
http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000g1dz1 -----> http://pics.livejournal.com/haughton/pic/000g2z1d
Gotowe.
------------------------------------------------------------
Zdjęcia do poradnika są własnością V1ND1CARE (http://www.modthesims2.com/member.php?u=3555). Można je kopiować wyłącznie za jego zgodą.
Opis czynności jest tłumaczeniem mojego autorstwa. Powstał na podstawie poradnika zamieszczonego w serwisie MTS2, autorstwa wspomnianego wyżej użytkownika (link do oryginalnego poradnika (http://www.modthesims2.com/showthread.php?t=190663)).
Kopiowanie tekstu bez mojej zgody jest zabronione.
haughton