Liv
06.07.2013, 20:50
Poradnik przeznaczony jest dla osób, które:
nie wiedzą/są ciekawe, za co odpowiadają poszczególne pliki/foldery w EA Games,
mają dylemat, co powinno się znaleźć w kopii zapasowej ich gry,
chcą od nowa zacząć grać w oryginalnych otoczeniach (Miłowo, Dziwnowo itd.),
mają problem z nieuruchamiającą się grą i mają dodatki z neta.
Mowa tu o folderze EA Games z (Moich) Dokumentów.
Cameras – ustawienia wszystkich kamer w grze (m.in. tej, którą posługujemy się podczas normalnej gry a także tej z trybu kamerzysty [TAB])
Collections – pliki zawierające np. kolekcje mebli.
Config – konfiguracja gry, czyli to wszystko, co ustawiamy w opcjach.
Downloads – dodatki z neta ;)
LockedBins – dodatkowe elementy z gry, które możemy odblokować w czasie rozgrywki. Taką możliwość daje nam dodatek Zwierzaki.
Logs – jeśli w grze pojawiają się błędy, raporty o nich zbierane są w tym folderze.
Lot Catalog – domki ze skrzyni domów.
Movies – nakręcone za pomocą klawisza [v] filmy.
Music – jeśli chcemy mieć własną muzykę w grze (żeby leciała np. z simowego radia), wklejamy ją tutaj.
Neighborhoods – wszystkie otoczenia, które widzimy po załadowaniu się gry.
Packaged Lots – spakowane w grze domki, które można dać do pobrania.
Paintings – obrazki, które sim z odpowiednio wysokim poziomem kreatywności może namalować (jeśli wybierze na sztaludze opcję „własny obrazek”).
PetBrees – gotowe rasy zwierząt, które możemy wykorzystać tworząc zwierzaka.
PetCoats – kolory sierści zwierząt.
SavedSims – stworzeni przez nas w Warsztacie simowie a także nasze własne ciuszki wcześniej zaimportowane do gry.
SC4Terrains – gotowe mapy, dzięki którym możemy stworzyć własne otoczenia.
Storytelling – kilka zdjęć tam jest naszych, a reszta to zbiórka zdjęć z Miłowa, Dziwnowa, Werony i najprawdopodobniej zamieszkanych otoczeń, które ostatecznie nie pojawiły się w grze (np. Sedona).
Teleport – tutaj najpierw instalują się ściągnięte parcele i jeśli wszystko działa dobrze, są tam tylko do momentu załadowania gry.
Thumbnails – miniaturki rzeczy z trybu kupowania, budowania, tworzenia sima oraz warsztatu, dzięki który wiadomo, co wybieramy.
Pliki Accessory, cigen, ContentRegistry, groups – swego rodzaju bazy danych gry.
Wszystkie możecie usunąć (odtworzą się przy kolejnym uruchomieniu) ALE to właśnie plik Groups należy wywalić w pierwszej kolejności, jeśli nie ładuje się gra.
Można też załatwić go w ten sposób: http://sugahsplace.forumotion.net/t1229-are-you-always-deleting-the-groups-cache-file
Na reset są 3 sposoby:
Reinstalka gry i „pierwsze uruchomienie” – folder się odtworzy, wszystko będziecie mieć od nowa.
Usunięcie go/przeniesienie w inne miejsce. Gra powinna przy uruchomieniu utworzyć sobie nowy.
Jeśli chcecie TYLKO zresetować eaxisowe otoczenia, ale graliście w nich już wcześniej – na dysku twardym są ich kopie, lecz zanim uradowani pozamieniacie wszystkie pliki, musicie je usunąć.
Wyjaśnię to na przykładzie Miłowa.
Z folderu Neighborhoods z Moich dokumentów usuwacie (lub przenosicie w bezpieczne miejsce) folder N001. Następnie idziecie do folderu instalacji gry [Program Files/EA Games/The Sims 2/TSData/Res/UserData/Neighborhoods], stamtąd kopiujecie folder N001 i wklejacie do Neighborhoods z Moich dokumentów.
Przy plikach gry z Program Files nie radzę majstrować – wycinać, zamieniać itd.
Źródła:
http://www.digitalperversion.net/gardenofshadows/index.php?topic=4645.0
Moja głowa ;p
nie wiedzą/są ciekawe, za co odpowiadają poszczególne pliki/foldery w EA Games,
mają dylemat, co powinno się znaleźć w kopii zapasowej ich gry,
chcą od nowa zacząć grać w oryginalnych otoczeniach (Miłowo, Dziwnowo itd.),
mają problem z nieuruchamiającą się grą i mają dodatki z neta.
Mowa tu o folderze EA Games z (Moich) Dokumentów.
Cameras – ustawienia wszystkich kamer w grze (m.in. tej, którą posługujemy się podczas normalnej gry a także tej z trybu kamerzysty [TAB])
Collections – pliki zawierające np. kolekcje mebli.
Config – konfiguracja gry, czyli to wszystko, co ustawiamy w opcjach.
Downloads – dodatki z neta ;)
LockedBins – dodatkowe elementy z gry, które możemy odblokować w czasie rozgrywki. Taką możliwość daje nam dodatek Zwierzaki.
Logs – jeśli w grze pojawiają się błędy, raporty o nich zbierane są w tym folderze.
Lot Catalog – domki ze skrzyni domów.
Movies – nakręcone za pomocą klawisza [v] filmy.
Music – jeśli chcemy mieć własną muzykę w grze (żeby leciała np. z simowego radia), wklejamy ją tutaj.
Neighborhoods – wszystkie otoczenia, które widzimy po załadowaniu się gry.
Packaged Lots – spakowane w grze domki, które można dać do pobrania.
Paintings – obrazki, które sim z odpowiednio wysokim poziomem kreatywności może namalować (jeśli wybierze na sztaludze opcję „własny obrazek”).
PetBrees – gotowe rasy zwierząt, które możemy wykorzystać tworząc zwierzaka.
PetCoats – kolory sierści zwierząt.
SavedSims – stworzeni przez nas w Warsztacie simowie a także nasze własne ciuszki wcześniej zaimportowane do gry.
SC4Terrains – gotowe mapy, dzięki którym możemy stworzyć własne otoczenia.
Storytelling – kilka zdjęć tam jest naszych, a reszta to zbiórka zdjęć z Miłowa, Dziwnowa, Werony i najprawdopodobniej zamieszkanych otoczeń, które ostatecznie nie pojawiły się w grze (np. Sedona).
Teleport – tutaj najpierw instalują się ściągnięte parcele i jeśli wszystko działa dobrze, są tam tylko do momentu załadowania gry.
Thumbnails – miniaturki rzeczy z trybu kupowania, budowania, tworzenia sima oraz warsztatu, dzięki który wiadomo, co wybieramy.
Pliki Accessory, cigen, ContentRegistry, groups – swego rodzaju bazy danych gry.
Wszystkie możecie usunąć (odtworzą się przy kolejnym uruchomieniu) ALE to właśnie plik Groups należy wywalić w pierwszej kolejności, jeśli nie ładuje się gra.
Można też załatwić go w ten sposób: http://sugahsplace.forumotion.net/t1229-are-you-always-deleting-the-groups-cache-file
Na reset są 3 sposoby:
Reinstalka gry i „pierwsze uruchomienie” – folder się odtworzy, wszystko będziecie mieć od nowa.
Usunięcie go/przeniesienie w inne miejsce. Gra powinna przy uruchomieniu utworzyć sobie nowy.
Jeśli chcecie TYLKO zresetować eaxisowe otoczenia, ale graliście w nich już wcześniej – na dysku twardym są ich kopie, lecz zanim uradowani pozamieniacie wszystkie pliki, musicie je usunąć.
Wyjaśnię to na przykładzie Miłowa.
Z folderu Neighborhoods z Moich dokumentów usuwacie (lub przenosicie w bezpieczne miejsce) folder N001. Następnie idziecie do folderu instalacji gry [Program Files/EA Games/The Sims 2/TSData/Res/UserData/Neighborhoods], stamtąd kopiujecie folder N001 i wklejacie do Neighborhoods z Moich dokumentów.
Przy plikach gry z Program Files nie radzę majstrować – wycinać, zamieniać itd.
Źródła:
http://www.digitalperversion.net/gardenofshadows/index.php?topic=4645.0
Moja głowa ;p