PDA

Zobacz pełną wersję : TSRW i tworzenie dodatków.


Seraf
23.09.2013, 01:14
Od razu przepraszam jeśli źle umieściłem temat ale nie mam pojęcia gdzie go wrzucić. Więc jeśli któryś z modów byłby tak miły i umieścił go w odpowiednim miejscu jeśli jest źle to będę wdzięczny.
W każdym razie zabrałem się do tworzenia dodatków, na pierwszy rzut poszły schody których potrzebuję. Założenie było takie że podobnie jak w schodach zrobionych przez Inge i Gosik (Zdjęcie (http://1.bp.blogspot.com/-bHhNMI12yBE/TsCLyXFNRaI/AAAAAAABlJI/yZx4TpCoOzs/s1600/GosikIngeCottagehalflandingstairsscripted.jpg)) sim po prostu znika w momencie gdy ma wejść po schodach i pojawia się na końcu schodów. Szło mi całkiem nieźle do momentu w którym w TSRW trzeba powymieniać tekstury. I tu problem; jak przypisać kanał wzoru do konkretnego koloru na mapie kanałów? Bo co bym nie robił na modelu nie chcą się pojawiać żadne wzory.

Schody w tej chwili wyglądają tak:

http://img849.imageshack.us/img849/293/of64.png

Vanitas
23.09.2013, 16:14
'Kolorujesz' mask i te kolory odpowiadają wzorom:
czerwony - pierwszy wzór (kod koloru 255;0;0)
zielony - drugi wzór (kod koloru 0;255;0)
niebieski - trzeci wzór (kod koloru 0;0;255)
Importujesz mask (kolory muszą być te co podałem).
Później w pattern musisz ustawić enabled na true przy tych kolorach które masz na mask. Zmieniasz wzory i jest ok ;)
No i nie zapomnij zmienić tilingu na odpowiedni do wielkości mapy - żeby patterny odpowiednio się nakładały.
(jak dalej nie wiesz jak to zrobić to mozesz mi wysłać plik .wrk i mogę Ci zrobić te kolory).

Seraf
04.10.2013, 20:46
Gingers - dzięki :) Okazało się że maskę kolorowałem dobrze, łącznie z kanałem Alpha, to multipler mieszał :)

Tak więc patterny zaczęły działać, wyeksportowałem schody do gry i nawet wyglądają przyzwoicie ;)

Screen (http://img24.imageshack.us/img24/1980/ot2k.png)

Będę musiał poprawić mapę w miejscu gdzie są tralki bo coś dziwnego dzieje się na nich z teksturą.
Cień pada od płytek podłogowych wymaganych dla spiralnych schodów, jeszcze nie wiem jak to zmienić. Potem czeka mnie cała zabawa ze zmienianiem punktów wejścia i wyjścia ze schodów i dorobieniem balustrady do kompletu ;) ... Ale jestem dobrej myśli :D

Przepraszam z podwójny post ale nie wiem czy po edycji starego forum zaznacza go jako nowy...

W każdym razie; schody są w większej części zrobione, simowie bez problemu ich używają. Zostały 2 rzeczy. Poprawki tekstur i zmiana pola zajmowanego przez obiekt.
I tu moje pytanie, czy ktoś wie jak to się robi? Bo mimo że w TSRW dopasowałem wszystko pod nowy mesh to w grze dalej schody zajmują 2x2 kratki u dołu i u góry :(