![]() |
Cztery Żywioły 2013 - Zadanie pierwsze
[IMG]http://i43.************/2uzwne8.png[/IMG] [IMG]http://i42.************/2ch71oz.png[/IMG]* Odnów simowe domy! Wymagania: 1. Zadanie będzie polegać na renowacji domów z TS2 i TS3 2.Można zmieniać pokrycie ścian i podłóg wewnątrz domu. 3.Nie można ingerować w kształt bryły, ruszać ścian, półścianek, fundamentów, tarasów. Nie można także ingerować w kształt dachu, można zmienić jego kolor. 4.Można dodawać płotki, barierki, bramki, kolumny, kominki, baseny, zmienić tynk na zewnątrz domu, zaprojektować ogród, zmienić okna/drzwi oraz schody. 5. Wartość parceli nie może przekroczyć 65 tys. simoleonów ( w to wliczona jest podstawowa wartość parceli) 3. Nie można używać nieoficjalnych dodatków. Można natomiast używać dodatków ze Store oraz recolorów. 6. Każda praca musi zawierać potwierdzenie w postaci screenu, że nie przekroczyliście danego wam budżetu. Prace bez takiego potwierdzenia zostaną zdyskwalifikowane. 7. W domu muszą znajdować się wszystkie niezbędne dla sima przedmioty: toaleta, prysznic, kuchenka, jeden blat, łóżko, lodówka, w The Sims 2 lustro, zlew lub zmywarka, regał na książki, coś dla rozrywki (sztaluga, telewizor, szachownica itp.), coś do siedzenia (krzesło, kanapa, fotel itp) – wystarczy z każdego po jednej sztuce. 8. Dom powinien być funkcjonalny – żeby simy mogły dojść do drzwi, danego przedmiotu w domu itp. 9. W pracy mogą znajdować się maksymalnie dwa zdjęcia z każdego pomieszczenia, ewentualnie można dołączyć dwa zdjęcia z zewnątrz (w tym zawiera się również ogród). 10. Zdjęcia muszą mieć maksymalną wielkość 800x600 (mogą być mniejsze, ale nie mogą przekroczyć 800x600px) Domy do renowacji: TS2 – Europejska Kamienica (wartość parceli: 11400$) [IMG]http://i41.************/303g6ki.png[/IMG] Parter: [IMG]http://i39.************/2hd71bc.png[/IMG] Pierwsze piętro: [IMG]http://i42.************/2a5x8vt.png[/IMG] TS3 – Piernik (wartość parceli: 16643$) [IMG]http://i40.************/30iyptj.jpg[/IMG] Parter: [IMG]http://i43.************/117uudz.jpg[/IMG] Pierwsze Piętro: [IMG]http://i43.************/n20ahw.jpg[/IMG] Europejska Kamienica Piernik – dom można też znaleźć w skrzyni domów. Prosiłabym, aby gotowe prace przysyłane na mojego PM wyglądały tak: Zdjęcie z TS2 potwierdzające, że nie przekroczyliście budżetu Zdjęcie z TS3 potwierdzające, że nie przekroczyliście budżetu (to tylko dla mojej wiadomości, nie zamieszczę tego w temacie z prezentacjami) Dom z TS2: [zdjęcia] Dom z TS3: [zdjęcia] *obrazek z simpress.pl Gotowe prace opiekunowie grup (lub ich zastępstwo) wysyłają na mojego PM. To musi być ostateczna wersja, nie będę uwzględniać żadnych późniejszych podmianek. Ostateczny termin oddania pracy mija 7.12.2013r. o godz. 19. Nie będzie przedłużania terminu choćby nie wiem co. |
Odp: Zadanie pierwsze
Czy można zmieniać drzwi/okna? Nie przesuwać, usuwać, ale zmieniać?
|
Odp: Zadanie pierwsze
Można : )
|
Odp: Zadanie pierwsze
Cytat:
Cytat:
|
Odp: Zadanie pierwsze
Czy można ewentualnie usunąć płotek? Płotek nie półścianka, a pisze, że można dodawać płotki...
|
Odp: Zadanie pierwsze
1. Może :) najważniejsze, żeby było w czym się wykąpać :D
2. Recolory są dozwolone. @up: skoro można dodawać to można też usunąć ;) |
Odp: Zadanie pierwsze
Zadanie jest strasznie zrypane (jak dla mnie), ale wymagające. Szkoda, że bez CC. -_- tyle odemnie. :c
A można chociaż użyć niewidocznych CC? PROOOOSZĘĘĘ. :c |
Odp: Zadanie pierwsze
Lubie chodzi ci o OMSP? W ostateczności można go użyć.
|
Odp: Zadanie pierwsze
BOŻE RATUJESZ ŻYCIE <3
a wielkość parceli jest dowolna, czy jakieś ograniczenia ? |
Odp: Zadanie pierwsze
Jeszcze jedno pytanie odnośnie recolorów - jeśli okaże się, że znajdę/będę miała recolor np. EAxisowego pokrycia ściany albo podłogi, mogę go użyć?
I tak, chodzi mi tylko o zmianę koloru, nie samej tekstury. To by było równoznaczne dla mnie z trójkowym CASTem, a ten przecież zabroniony nie jest ;) Awww, OMSP :love: Dzięki, Nysiu :blowkiss: @down: ej no, bez przesady! :P Wtedy to nie będzie żadne wyzwanie! :P Jak pisałam we wrześniowym numerze gazetki, defaulty NIEKONIECZNIE muszą zamieniać tylko teksturę... |
Odp: Zadanie pierwsze
Czy można używać default replacements?
|
Odp: Zadanie pierwsze
Praca konkursowa ma zawierać oba domy? I z TS2, i z TS3?
|
Odp: Zadanie pierwsze
Skoro można dać inne okna, nie zmieniając ich położenia, to rozumiem, że tak samo może być ze schodami? Taki sam rozmiar i miejsce, ale inny typ/kolor.
I czy można zmieniać pokrycia ścian na zewnątrz? Bo jest napisane tylko o wnętrzu. |
Odp: Zadanie pierwsze
Można chociaż dach zmienić. :ccc
@down, zawarłem słowo "chociaż", czyli tak jak by składam prośbę o pozwolenie, czy coś tam. |
Odp: Zadanie pierwsze
@up:
Cytat:
Cytat:
|
Odp: Zadanie pierwsze
Dołączam się do pytania Liv dotyczącego rekolorów ścian, podłóg i pokryć terenu ;))
|
Odp: Zadanie pierwsze
Lubie - TS2 jest już na praceli, TS3 to 30x30
Liv - recolory są dozwolone, byle by tylko nie zmieniać tekstury ;) Meryam - defaulty odpadają. Libby - tak. Qwerty - można zmieniać kolor schodów, na resztę odpowiedziała Ci Liv. Lubie - możesz zmienić kolor dachu, tylko i wyłącznie. Everlasting. - można używać recolorów wszystkiego. |
Odp: Zadanie pierwsze
Ja się chciałam zapytać o dwie rzeczy. :D
1. Oprócz screena z ceną domu mają być rzuty z obu pięter, całe zdjęcie z przodu domu i coś jeszcze? 2. Można używać kodów na stawianie obiektów nie trzymając się siatki itp.? |
Odp: Zadanie pierwsze
1. Nie.
2. Można, ale dom powinien pozostać funkcjonalny. |
Odp: Zadanie pierwsze
Pełna zapału do pracy włączyłam domek, a tu...
http://s20.postimg.org/khq18rlj1/srsly.jpg :facepalm2: :cry: :wall: :guns: BŁAGAM, możemy wywalić któreś z tych drzwi? :( No i ja już widzę, że tam łazienki nie zrobię, więc pytanie dla upewnienia - te małe okienka mogę zmienić na dowolne, byle kratki będą się zgadzać? Ewent. jeśli koło siebie są dwa pojedyncze okna, można je zastąpić jednym podwójnym albo jednym będącym na środku tych dwóch ścian? No i czy na parterze mogę zamienić te łuki na drzwi? Bo jak nie, to mój zmysł przestrzenny i estetyczny eksploduje :axe: @down: nie mam zamiaru ponosić odpowiedzialności za głupotę twórców gry :) |
Odp: Zadanie pierwsze
" ej no, bez przesady! :P Wtedy to nie będzie żadne wyzwanie! :P"
wybacz Livciu :D |
Odp: Zadanie pierwsze
można zmieniać
|
Odp: Zadanie pierwsze
Czy jeśli można używać recolorów do dwójki, to czy dozwolone są netowe tekstury do trójki?
Defauty są zabronione, ale czy liczą się do tego recolory krawędzi podłogi i ściany? To chyba nie ma wielkiego znaczenia, a gdybm chciał to wywalić to musiałbym cały Downloads przekopać... E. Już nie przesadzajmy, te łuki nie są takie złe :P |
Odp: Zadanie pierwsze
Można dawać takie ledwo widoczne cc, czyli lśniącą podłogę od Murano? (TS2)
|
Odp: Zadanie pierwsze
Liv - drzwi i łuki zostają, w ramach utrudnienia Wam życia :wredny: A okna możesz wymienić na identyczne małe, duże nie wchodzą w grę.
Cytrynowa Wiśnia - można, o to pytała już Meryam Qwerty - tak, można użyć netowych tekstur. Recolory krawędzi podłóg i ścian: mogą być. Everlasting. - można. |
Odp: Zadanie pierwsze
Czy w tych schodach, które są w domu można W OGÓLE zmienić styl?
Bo jak na nie klikam, to wyskakuje, że nie. A te na zewnątrz są straszne.. ;__; można je zmienić na inne ? |
Odp: Zadanie pierwsze
Cytat:
No to się nie wykażę za bardzo - rozkład pomieszczeń jest na wstępie skopany i nie ma co się wysilać, bo efekt i tak będzie bardzo mierny. Cytat:
Poza tym wątpię, czy one w ogóle są funkcjonalne, ale sprawdzę to. |
Odp: Zadanie pierwsze
Czy można zamienić łuk na drzwi, a jeśli tak, to koniecznie na 2 kratki? :)
|
Odp: Zadanie pierwsze
Cytat:
|
Odp: Zadanie pierwsze
Czy można używać tego moda?
http://modthesims.info/d/478307 |
Odp: Zadanie pierwsze
Jest problem ze schodami (TS2). Nie da się zmienić ich koloru, a z tego, co wyczytałam, typu już zmieniać nie można (a nawet jeśli, to się nie da, bo trzeba by było usunąć ściankę w łazience). Tylko że taki kolor nie do wszystkiego pasuje... KLIK KLIK. Nie można czegoś z tym zrobić? Utrudnia to zadanie, bo trzeba zrezygnować z większości pokryć ścian, gdyż zwyczajnie do tych schodów nie pasują. :|
|
Odp: Zadanie pierwsze
@up: ja tam póki co mam minimalistyczną białą farbę ;)
Bonus: sim schodzący z tych schodów :P http://s20.postimg.org/jpwk11w3h/schody.jpg Bez kodów ofc. Poza tym: Cytat:
|
Odp: Zadanie pierwsze
w tej europejskiej kamienicy w tym pierdzielniku z przodu mają być po 3 okna czy tylko po jednym? bo na zdjęciu widzę trzy, u mnie tylko jedno, ponadto na zdjęciach rzutów też tylko jedno...
|
Odp: Zadanie pierwsze
Cytat:
Cytat:
http://i39.************/2v9yqok.png Wystarczy usunąć poprzednie narzędziem młotka, wpisać kod move_objects on i wstawić nowe. Jak widać, pozostają funkcjonalne. Cytat:
Tak więc, żeby zakończyć kwestię schodów: może wymienić je na inny typ, byle tylko w tym samym miejscu. Qwerty - możesz użyć tego moda :) Motyka - to dziwne, bo w momencie robienia pierwszego zdjęcia miałam trzy okna, a teraz w magiczny sposób tylko jedno. Tak więc wersja z jednym oknem jest okej. |
Odp: Zadanie pierwsze
ale mogą być też trzy okna? :D
//CH: mogą :D |
Odp: Zadanie pierwsze
Cherrie, jak z tym łukiem? Odpowiesz?
@down Dzięki. |
Odp: Zadanie pierwsze
Pink Panther - odpowiem tak:
Można wymieniać: okna na inne okna o tej samej wielkości drzwi na inne drzwi o tej samej wielkości łuki na inne łuki o tej samej wielkości schody na inne schody byle by były w tym samym miejscu. Czyli nie ma możliwości wymiany łuków na drzwi i odwrotnie :) |
Odp: Zadanie pierwsze
Cytat:
Tylko zauważ, że te oryginalne są modularne i chciałabym na takie móc zamienić, czego już zrobić NIE mogę. I to nie jest do końca w porządku. A propos okien - w TS2 jest mało tych np. w kształcie tych z kuchni, które np. pasowałyby do nowoczesnego wystorju. Rozumiem jednak, że mimo wszystko nie mogę w miejscu takiego okna wstawić małego okienka? Bo tam dobra, w miejscu dużych okien niech już sobie będą same duże i w łazience małe, ale reszta? Może wystarczy już tych utrudnień? @down: ja też, dlatego pytam ;) EDIT: Mogę sobie za pomocą kodu powiesić np. obrazek na drzwiach pod warunkiem, że nadal będzie się dało przez nie przejść? |
Odp: Zadanie pierwsze
@up - jeśli chodzi o rozmiar okien, to chyba chodziło o ich szerokość w kratkach. Czyli na miejscu tego wielkiego okna z wykuszu możesz dać malutkie łazienkowe jeśli tylko ma szerokość jednej kratki.
Bo jak nie to cały projekt mam teraz spaprany. E. Cytat:
|
Odp: Zadanie pierwsze
Cytat:
Ale zauważyłam, że część drużyn ma już praktycznie gotowe projekty i nie mam serca kazać Wam robić tego od nowa. Tak więc: dopuszczam możliwość wymiany małego okna na duże. A no właśnie...jak byście skończyli wcześniej to wyślijcie mi prace wcześniej, nie trzeba czekać aż do 7 grudnia :) oczywiście nikogo nie popędzam, to tylko sugestia. Qwerty - tak, na takiej parceli jest spakowany ten dom i niech na takiej pozostanie ;) E: Liv - możesz. |
Odp: Zadanie pierwsze
Umieściłem tego Piernika w TS3 na duuużo większej parceli, muszę go przenosić, czy mogę ewentualnie otoczyć płotem, żeby było to 20x30 kratek i za nim nic już nie budować itd?
|
Odp: Zadanie pierwsze
ale Nysia powiedziała, że ma być 30x30, to ja zrobiłem na 30x30, a przenosić nie dam rady na mniejszą , bo już wszystko praktycznie zapełniłem. : |
|
Odp: Zadanie pierwsze
Wydaje mi się to oczywiste, ale wolę zapytać: lekka obróbka graficzna typu podkręcenie kolorów, zwiększenie kontrastu etc. dozwolona? :D
|
Odp: Zadanie pierwsze
Pink Panther - jesli to nie jest mega problem, tzn. Masz tylko dom, a nie ogrod to przenies na 30x30, w ostatecznosci mozesz otoczyc działkę płotem, ale wymiary zgodne z 30x30, trzymajmy sie tej wielkości.
Meryam - tak, lekka obróbka graficzna dozwolona ;) |
Odp: Zadanie pierwsze
Dobra, miejmy nadzieję, że ostatnie moje pytanie - dodatki z preordeórw, znalezione w plikach gry i odblokowane oraz ze store do TS2 są dozwolone?
|
Odp: Zadanie pierwsze
Tak, dodatki z preorderów oraz Store są dozwolone.
|
Odp: Zadanie pierwsze
Czy mogę prosić o zwiększenie limitu zdjęć na salon (tylko na to pomieszczenie) w TS2 do, powiedzmy 4? Ten pokój jest strasznie mały, w dodatku podzielony na dwie części, trudno ująć wszystko tylko na dwóch fotkach.
E. I czy w TS3 można na miejsce tego potrójnego okna dać trzy małe w jednym rzędzie? W trójce są może ze trzy okna szerokie na trzy kratki :/ |
Odp: Zadanie pierwsze
Dołączam się do prośby Qwerty'ego i zarazem proszę też o pozwolenie przynajmniej na 3 zdjęcia pomieszczenia na piętrze ;)
Jeszcze jedno pytanie - jakakolwiek pościel z neta/default replacement traktowana/y jest jako recolor maksisowej, czy jako CC? |
Odp: Zadanie pierwsze
W takim razie ja proszę o to, żeby w Pierniku z TS3 mogło być tylko 1 zdjęcie pomieszczenia, a nie wymagane 2. Bo np. w takiej łazience nie da się zrobić więcej :|
@down Okej, dzięki i sorry za chaos :D |
Odp: Zadanie pierwsze
PINKI, maksimum jest 2, więc możesz zrobić 1, ale nie 3. :c
|
Odp: Zadanie pierwsze
Mogą być 4 zdjęcia na salon i 3 na zdjęcia pokoju na piętrze.
Pościel z neta albo jako default jest zabroniona. |
Odp: Zadanie pierwsze
Mozna zamienic okno, ktore jest na jedna sciane, ale zajmuje jej polowe (jest wysrodkowane) na takie, ktore zajmuje jedna, cala sciane?
A i jeszcze chcialem zapytac, czy mozna okna dodawac, tam gdzie ich nie ma? |
Odp: Zadanie pierwsze
Nie, okno podmieniasz w tym samym miejscu, tzn. Ze skoro jest wysrodkowane to nowe tez musi byc na srodku, moze być większe lub mniejsze, ale musi zajmowac tyle samo miejsca, czyli np. Stare okno bylo duze i zajmowalo jedna kratke to nowe moze byc male, ale tez zajmuje jedna kratke ;)
Tak wiec nie mozna dostawic nowych okien |
Odp: Zadanie pierwsze
Cytat:
A jeśli tak, czym to jest uzasadnione? |
Odp: Zadanie pierwsze
A tu akurat zjadłam pewne słowo. Miało być, że muszą mieć maksymalną wielkość 800x600 px.
Już poprawiam. |
Odp: Zadanie pierwsze
Czy można położyć podłogę pod dachem (TS3), żeby w pokojach na piętrze zrobił się sufit? Bo w pierwotnej wersji go nie ma...
E. I czy trzeba koniecznie dodawać zdjęcia tego korytarzyka na piętrze? |
Odp: Zadanie pierwsze
Kwestia formalna - można dodać sufit w TS2?
|
Odp: Zadanie pierwsze
Sufity w obu częściach gry są dopuszczalne :)
W prezentacji muszą być zdjęcia wszystkich pomieszczeń, czyli korytarzyk też. |
Odp: Zadanie pierwsze
Charrionette, jest szansa by zwiekszyc liczbe zdjec z zewnatrz do 3-4? Bo mysle, ze powinnismy miec szanse uchwycic osobno zarowno wyglad domu z zewnatrz jak i ogrod. 2 zdjecia to zdecydowanie za malo :) I co z zrzutami?
|
Odp: Zadanie pierwsze
No dobra, z okazji mikołajek zwiększam Wam limit zdjęć na zewnątrz do 4 :)
Zrzuty są zalecane, ale nie wymagane. Czyli świetnie jak będą. |
Odp: Zadanie pierwsze
Ale zrzuty sa traktowane jako oddzielna sekcja, tak?
|
Odp: Zadanie pierwsze
Nysia, zrzuty raczej powinny być wymagane, żeby się upewnić, że nie były ruszane ściany, czy coś.
|
Odp: Zadanie pierwsze
Don, tak :)
Lubie - może i tak, ale ze zdjęć pomieszczeń też można się rozeznać. Zresztą z tego co sprawdziłam, wszyscy i tak zrzuty dołączają. |
Odp: Zadanie pierwsze
Heej, mogłabym prosić o przełożenie godziny, chociaż do 15? prawie wszyscy z naszej drużyny mieli popsute simsy i jesteśmy trochę w tyle, teraz co prawda odpaliły, ale dwie h to trochę mało.
EDIT: Mrooku, myślałam, że do 14. Dzięki :) |
Odp: Zadanie pierwsze
przecież teraz jest do 15 :D
|
Odp: Zadanie pierwsze
"Ostateczny termin oddania pracy mija 7.12.2013r. o godz. 19. "
jaka 15 przepraszam bardzo? Zreszta hm, wydaje mi sie ze jezeli nie ma przedłużania terminu ' choćby nie wiem co', to i skracania nie powinno byc :P |
Odp: Zadanie pierwsze
to jak już tak walimy cytatami, to proszę
Cytat:
|
Odp: Zadanie pierwsze
Błaaaagam o dodatkowe 30 minut, muszę zrobić zdjęcia i nie wyrobię się w dziesięć minut :<
|
Odp: Zadanie pierwsze
Napisałam w każdym dziale i chciałam poznać Wasze zdanie. Milczenie w takim przypadku oznacza zgodę.
Kurde...15 min mogę dać, nie więcej. CZYLI 15.15 po tej godzinie wstawiam to, co mam. |
Odp: Zadanie pierwsze
Zdjęcia już się wgrywają na serwer, ale jakbym się spóźniła jakieś 2-3 minutki to praca będzie zaliczona? :<
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:17. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Wszystkie prawa zastrzeżone dla TheSims.pl 2001-2023