TheSims.PL - Forum

TheSims.PL - Forum (https://forum.thesims.pl/index.php)
-   The Sims 2: Poradniki (https://forum.thesims.pl/forumdisplay.php?f=292)
-   -   Autouruchamianie kodów przy starcie gry. (https://forum.thesims.pl/showthread.php?t=49056)

Tuptuś 17.01.2009 22:09

Autouruchamianie kodów przy starcie gry.
 
Za namową Björk postanowiłem napisać krótki poradnik o tym, jak zrobić automatyczne uruchamianie niektórych kodów w grze. Wszystko jest całkowicie bezpieczne, proste i nie psuje gry. W najgorszym przypadku może nie zadziałać kod, które wpisaliśmy ;)

Więc zaczynamy.

1. Otwieramy sobie Notatnik (W Windows XP: Start -> Wszystkie programy -> Akcesoria -> Notatnik)

2. Wpisujemy sobie jakiś kod, który po wcześniejszym sprawdzeniu na pewno chodzi podczas wpisywania go w widoku otoczenia. Dla przykładu spróbujemy ze znanym kodem boolProp testingCheatsEnabled true. Wpisujemy więc go do pliku. Jeśli mamy zamiar dodać kolejny kod (np. boolProp allow45DegreeAngleOfRotation true), klikamy Enter i wpisujemy ten kod.

3. Jeśli już dodaliśmy wszystkie kody, których potrzebujemy do autouruchamiania, przechodzimy do zapisu - wybieramy z menu Plik -> Zapisz jako... i w oknie wybieramy z listy Zapisz jako typ: Wszystkie pliki, a jako nazwę pliku wpisujemy userStartup.cheat. Zapisujemy go w lokalizacji Moje dokumenty\EA Games\The Sims 2\Config.

4. I gotowe. Teraz nie musisz skrzętnie wpisywać przy każdym uruchomieniu gry "bulpropa", teraz uruchomi się sam :D

UWAGA! Nie gwarantuję, że każdy kod tam wpisany będzie działać. Jednak nie bójmy się eksperymentować - jak pisałem, błędne wpisanie kodu na pewno nie uszkodzi gry.

Poradnik został w całości napisany przeze mnie, być może gdzieś na jakimś forum/stronie jest coś podobnego, ale tą sztuczkę odkryłem sam dawno dawno temu, jeszcze w 2007 roku ;)

Jeśli znajdziecie jakieś niejasności - proszę tu pisać, od razu poprawię.

Björk 17.01.2009 22:15

Odp: Autouruchamianie kodów przy starcie gry.
 
Sprawdzałam.
Wpisałam kody do budowania w OŻ i z RiO do stawiania rzeczy poza kratkami.
Niestety w ten sposób nie działają. Ale nie popsuło to gry :D
A bólProp działa bezproblemowo :)

Tuptuś 17.01.2009 22:22

Odp: Autouruchamianie kodów przy starcie gry.
 
To znaczy chodzi Ci o ten kod: boolProp snapObjectsToGrid false? Bo ten jak najbardziej działa, przynajmniej u mnie, a nie znam żadnego kodu z RiO ;)

Rocket 17.01.2009 22:39

Odp: Autouruchamianie kodów przy starcie gry.
 
mam pytanko - czy plik powinien nazywać się userStartup.cheat czy userStartup.cheat.txt?

haughton 17.01.2009 22:42

Odp: Autouruchamianie kodów przy starcie gry.
 
Rocket, końcówkę .txt widać tylko jeśli masz włączone pokazywanie rozszerzeń - wtedy w każdym pliku jest ono widoczne. Wpisując kody w notatniku domyślnie zapisujesz plik jako .txt więc nie trzeba dopisywać tego ręcznie w nazwie.

EDIT: @down - przy wyłączonych rozszerzeniach końcówka ma być .cheat, przy włączonych - .cheat.txt :)

Rocket 17.01.2009 22:43

Odp: Autouruchamianie kodów przy starcie gry.
 
wiem o tym. pytałam, czy plik ma mieć rozszerzenie .txt czy .cheat.

Björk 18.01.2009 07:20

Odp: Autouruchamianie kodów przy starcie gry.
 
@Rocket - Tyranka ;) Nazwa pliku powinna brzmieć userStartup.cheat - *.cheat to jest rozszerzenie. Niezależnie od tego, czy masz włączone wyświetlanie rozszerzań, czy nie. Najlepiej włącz sobie tą opcję (opcje folderów > ukryj rozszerzenia znanych plików - trzeba odznaczyć) na czas majstrowania :)
Nie sądzę, by *.cheat.txt.doc.exe albo tym podobne rozszerzenia podziałały :D
Z ukrytym rozszerzeniem plik ma postać userStartup. Ale nie powinien mieć ikonki notatnika, tylko jakąś dziwną :D

Co do kodu. Tak ten stary kod na stawianie poza kratkami działa, ale już ten na stawianie co 1/4 kratki z RiO (setQuarterTilePlacement on a później ctrl + F) - nie :(

Tuptuś 18.01.2009 10:57

Odp: Autouruchamianie kodów przy starcie gry.
 
@haughton:

Cytat:

Napisał Tuptuś
(...) przechodzimy do zapisu - wybieramy z menu Plik -> Zapisz jako... i w oknie wybieramy z listy Zapisz jako typ: Wszystkie pliki, a jako nazwę pliku wpisujemy userStartup.cheat

Wystarczy dokładniej przeczytać ;) "Wszystkie pliki" nie dopisuje rozszerzenia txt, tylko takie, jakie sami wpiszemy po kropce w nazwie.

Jeszcze co do tych kodów, to popróbuję niektórych, a później można dopisać listę kodów, które na 100% działają.

asiolek 21.01.2009 15:31

Odp: Autouruchamianie kodów przy starcie gry.
 
O kurczaczki ^^
Jesteś geniuszem ;)
Muszę wypróbować ;p


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Wszystkie prawa zastrzeżone dla TheSims.pl 2001-2023