![]() |
TSRW i tworzenie dodatków.
Od razu przepraszam jeśli źle umieściłem temat ale nie mam pojęcia gdzie go wrzucić. Więc jeśli któryś z modów byłby tak miły i umieścił go w odpowiednim miejscu jeśli jest źle to będę wdzięczny.
W każdym razie zabrałem się do tworzenia dodatków, na pierwszy rzut poszły schody których potrzebuję. Założenie było takie że podobnie jak w schodach zrobionych przez Inge i Gosik (Zdjęcie) sim po prostu znika w momencie gdy ma wejść po schodach i pojawia się na końcu schodów. Szło mi całkiem nieźle do momentu w którym w TSRW trzeba powymieniać tekstury. I tu problem; jak przypisać kanał wzoru do konkretnego koloru na mapie kanałów? Bo co bym nie robił na modelu nie chcą się pojawiać żadne wzory. Schody w tej chwili wyglądają tak: http://img849.imageshack.us/img849/293/of64.png |
Odp: TSRW i tworzenie dodatków.
'Kolorujesz' mask i te kolory odpowiadają wzorom:
czerwony - pierwszy wzór (kod koloru 255;0;0) zielony - drugi wzór (kod koloru 0;255;0) niebieski - trzeci wzór (kod koloru 0;0;255) Importujesz mask (kolory muszą być te co podałem). Później w pattern musisz ustawić enabled na true przy tych kolorach które masz na mask. Zmieniasz wzory i jest ok ;) No i nie zapomnij zmienić tilingu na odpowiedni do wielkości mapy - żeby patterny odpowiednio się nakładały. (jak dalej nie wiesz jak to zrobić to mozesz mi wysłać plik .wrk i mogę Ci zrobić te kolory). |
Gingers - dzięki :) Okazało się że maskę kolorowałem dobrze, łącznie z kanałem Alpha, to multipler mieszał :)
Tak więc patterny zaczęły działać, wyeksportowałem schody do gry i nawet wyglądają przyzwoicie ;) Screen Będę musiał poprawić mapę w miejscu gdzie są tralki bo coś dziwnego dzieje się na nich z teksturą. Cień pada od płytek podłogowych wymaganych dla spiralnych schodów, jeszcze nie wiem jak to zmienić. Potem czeka mnie cała zabawa ze zmienianiem punktów wejścia i wyjścia ze schodów i dorobieniem balustrady do kompletu ;) ... Ale jestem dobrej myśli :D Przepraszam z podwójny post ale nie wiem czy po edycji starego forum zaznacza go jako nowy... W każdym razie; schody są w większej części zrobione, simowie bez problemu ich używają. Zostały 2 rzeczy. Poprawki tekstur i zmiana pola zajmowanego przez obiekt. I tu moje pytanie, czy ktoś wie jak to się robi? Bo mimo że w TSRW dopasowałem wszystko pod nowy mesh to w grze dalej schody zajmują 2x2 kratki u dołu i u góry :( |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Wszystkie prawa zastrzeżone dla TheSims.pl 2001-2023