Zarejestrowany: 09.04.2009
Wiek: 43
Płeć: Kobieta
Postów: 4,282
Reputacja: 10
|
Odp: Aktualizacje modów
Nie ma za co. Chyba lubię pisać poradniki do Simsów. Zauważyłam tylko jeden mały problemik z tym modem. Domy postawione na takiej działce nie mają menu NRaas'a...
EDIT:
Chciałam tylko nadmienić, że nowe działki działają OK z NRaas'ami, ale po postawieniu na nich domów, lub skopiowaniu z biblioteki, trzeba zapisać grę i załadować od nowa. Wtedy gra zapomina, że to jest jakaś inna działka i NRaasy normalnie działają po kliknięciu na taki dom.
Chciałam też napisać kilka porad dla tych, którzy chcą korzystać z NRaas Porter'a (link podałam parę postów wyżej), mod służy do przenoszenia kilku rodzin do innego miasta, nie tracąc powiązań pomiędzy nimi. Potrafi też przenosić nagrobki, o ile jeszcze istnieją. Potem można je znaleźć w mauzoleum w nowym mieście. U mnie na początku nie do końca działał, parcele mieszkalne znikały mi masowo. Ale już wiem co należy zrobić, by tak nie było.
1. Rodzina, z której korzystamy do spakowania Simów, nie może znajdować się w paczce. Czyli jeśli chcemy spakować 5 rodzin, to idziemy do szóstej.
2. Aby spakować rodziny, w trybie życia klikamy na zamieszkały dom i wybieramy NRaas\NRaas Porter\Pack. Pojawia się okienko, w którym wybieramy rodziny do spakowania. No i tutaj ważne jest, żeby kliknąć na dom jednej z rodzin do przeprowadzki, a nie na jakiś obcy dom, którego mieszkańcy nas nie obchodzą.
3. Ładujemy zapis z innym miastem (lub zaczynamy nową grę w jakimś mieście). W bibliotece mamy nową rodzinę, o takiej nazwie, jaką podawaliśmy przy pakowaniu. Ale tą nazwę i tak trzeba będzie zmienić po rozpakowaniu rodzin, bo nie wiadomo, którą mod uzna za główną. Czasami główną rodziną będzie ta, na której dom klikaliśmy przy pakowaniu, ale nie zawsze. Nie umieszczamy tej rodziny tak po prostu w mieście! Będzie masa błędów i nie będzie nagrobków zmarłych. Rozpakowujemy ich tak, jak pakowaliśmy czyli inną, aktywną rodziną. Wybieramy sobie którąś z gotowych rodzin, albo tworzymy nową. Wchodzimy do niej, klikamy na pusty dom. Wybieramy NRaas\NRaas Porter\Unpack i wybieramy naszą rodzinę. Jako ciekawostkę dodam, że w ten sposób można umieszczać dowolną rodzinę z biblioteki, nawet nie wielorodzinną. Po chwili wyskoczą nam okienka z informacja która rodzina, otrzymała który dom. W tym pustym domu, na który klikaliśmy pojawi się jedna z rodzin, jej nazwa będzie jakaś dziwna w sensie "NRaas Porter: Rodzina X". Jeśli mamy mod NRaas Master Controller to po prostu można go użyć do zmiany nazwy rodzinie, ale nie śpieszymy się z tym!
4. Teraz najważniejszy punkt programu. Mogą nam się nie podobać domy wylosowane przez Portera, ale zanim zaczniemy się bawić w rozlokowywanie ludzi, zapisujemy grę (na tej rodzinie, której użyliśmy do rozpakowania). Ładujemy grę od nowa. Zmieniamy rodzinę na tą o dziwnej nazwie. Zapisujemy i ponownie ładujemy grę. Po co to ciągłe zapisywanie i ładowanie? Żeby gra zapomniała, że ta rodzina była jakaś inna. Jeśli uprzemy się na rozlokowanie rodzin po innych domach, grze się może wszystko totalnie pomieszać. No u mnie właśnie tak było. Te rodziny, które rozlokowywałam od razu do innego domu, znikały razem z domami, te które zostawiałam w losowym domku nie znikały. Ale wystarczy wejść w rodzinę o dziwnej nazwie, zapisać i załadować od nowa, a gra już nie wariuje.
Sorry za smędzenie, ale taka już jestem, że lubię informować ludzi o ewentualnych błędach.
Ostatnio edytowane przez anie_1981 : 13.02.2011 - 18:05
|