1. Grafika - totalnie do poprawy w kolejnej odsłonie. O ile przeskok z "pierwszej generacji" na dwójkę był ogromny tak z 2 na 3 już nie koniecznie. Delikatne poprawki 'kosmetyczne' ale bez szału. Nie wiem czy to co pokazują na YT odnośnie trailerów TS4 (
http://www.youtube.com/watch?v=bH5zl2W8Fz4) to prawda czy też filmy z innych gier ale jeśli to prawda to będzie to na prawdę duży skok. Sama motoryka jest wyraźnie poprawiona.
2. Tryb budowy - jeśli ktoś zna historię TS to wie, że od początku ta gra miała skupiać się na budowaniu, urządzaniu i planowaniu. Brakuje mi możliwości tworzenia okrągłych ścian, wyboru wysokości murów i wielu innych być może mało istotnych 'szczegółów' ale dla bardziej wymagających graczy.
3. Tryb kupowania - ustawianie mebli, urządzeń itp., co prawda można ustawić pod kątem ale dlaczego by nie obracać obiektem dowolnie ? Całe 360* dałoby ciekawe możliwości
4. Multiplayer - ehhh temat poruszony już przy 1 części. Z tego co pamiętam ruszyło to tylko w USA i też nie było szału. Gra z innymi graczami z pełną kontrolą interakcji między simami...np. inny gracz wybiera interakcję gry i my decydujemy czy gramy czy nie z możliwością różnych negacji lub też akceptacji. Dlaczego o interakcjach mają decydować tylko nastrój sima, stopień zażyłości itd.?
5. Zmiana profilu gry - otwarcie gry dla szerszej grupy ludzi. Nie tylko dla dzieci bo jak widać jest sporo osób starszych, które grają i oczekują czegoś więcej a nie tylko tego pięknego simowego świata, który jest nam oferowany od początku. Jak ktoś wcześniej wspomniał - choroby, wypadki losowe itd.
6. Kontrola pracy - nie tylko dzięki dodatkowi kariera, gdzie kierujemy naszym podopiecznym podczas jego pracy . Dlaczego by nie kontrolować naszego Sima podczas operacji, patrolu czy pracy w biurze ?
Na razie tyle. Jak coś mi jeszcze wpadnie do głowy to dopiszę