Temat: Tomb Raider
View Single Post
stare 24.04.2014, 17:17   #4
Caesum
Administrator
 
Avatar Caesum
 
Zarejestrowany: 26.05.2005
Skąd: Warszawa
Wiek: 30
Płeć: Mężczyzna
Postów: 1,564
Reputacja: 101
Domyślnie Odp: Tomb Raider

Dzięki, cieszę się, że ci się podoba. Horyzont ma tekstury z World of Warcraft, więc pewnie to dlatego ale uznałem, że będzie odpowiedni. TRAOD to również moja ulubiona część, przede wszystkim ze względu na fabułę i design lokacji, dlatego ją wybrałem jako inspirację w kwestii wyglądu.
Odnośnie tworzenia customa, to geometria w sumie podobnie działa co w simsach czy minecraftcie, działa się na kwadratach, które się unosi/obniża w edytorze. Przy odpowiednim myśleniu można wybudować całkiem niezłą konstrukcję, a to już połowa sukcesu. Gorzej z obiektami, tzn. Tomb Raider akurat ma baaaaardzo dużą kolekcję obiektów zarówno oficjalnych, jak i nieoficjalnych, więc jeżeli nie czujesz potrzeby robienia własnych, to możesz stosunkowo łatwo zrobić ciekawy level. Schody się zaczynają, gdy trzeba zrobić własny model do gry, ponieważ silnik Tomb Raidera jest tak zrobiony, że utrudnia nakładanie tekstur(w nowszych grach z moddingiem tego problemu nie ma w ogóle, a zrobienie zwykłego obiektu to właściwie pryszcz). Podobnie też trzeba kombinować, gdy się chce zrobić bardziej oryginalne zagadki czy interaktywne obiekty. Jeżeli jednak ktoś chce zrobić gameplay w stylu czysto TR-czwórkowym to ma łatwo, a jak w stylu klasycznego Tomb Raidera, to jest to raczej łatwe.
Caesum jest offline   Odpowiedź z Cytatem