Mój 3 poradnik tym razem o pudrze (tzw. róż w grze):
Wchodzimy w body shopa w tworzenie elementów i bierzemy pasujący nam puder, np. ten pierwszy:
Klikamy przycisk "eksportuj zapisane tekstury" i nazywamy nasz projekt. Zostawiamy Bodyshopa w tle i przeskakujemy do okna Eksploratora Windows. Wchodzimy w Dokumenty\EA Games\The Sims 2\Projects i nazwę projektu.
W folderze projektu mamy trzy pliki, które możemy edytować. Są to:
- swatch.bmp - ikonka pudru w CAS
- uuface-makeupcheeksbrown.bmp - podstawowa tekstura pudru, czyli kolor jaki chcemy mieć
- uuface-makeupcheeksbrown_alpha.bmp - kanał alfa pudru, czyli przezroczystość
Jeżeli potrzebujemy tylko zmiany koloru, wystarczy edytować podstawową teksturę pudru. Można do tego użyć nawet MS Painta, ponieważ Maxisowy puder często jest jednokolorowy.
Jeżeli chcemy jednak zmienić sposób, w jaki pojawia się na twarzy sima, należy również edytować kanał alfa pudru. Do tego najlepszy będzie Photoshop lub Gimp, albo jakikolwiek inny program do edycji grafiki.
Po skończeniu zmian wracamy do okna Bodyshopa i klikamy opcję "odśwież wygląd sima". Jeśli podoba nam się efekt, klikamy "Importuj do gry". Gotowe!