1. Zacznijmy od tego, że trzeba mieć oczywiście pomysł na swój dom, który zostanie wzbogacony o tak uroczy fragment, jak weranda przed wejściem. Przygotowujemy zatem dom i obszar szeroki na 2-3 segmenty, dowolnej długości, na którym umieścimy werandę.
2. Wymieniony wyżej obszar ogrodzimy balustradą i dodamy schody, według uznania. Pamiętaj, aby nie umieszczać jeszcze żadnych okien ani innych "ozdobników" ścian na wyższej kondygnacji, nad obszarem przyszłej werandy.
3. Otwieramy teraz konsolę kodów (CTRL+SHIFT+C) i używamy kolejno:
- BoolProp SnapObjectsToGrid false
- setquartertileplacement on
- move_objects on
4. W rogach werandy dodajemy kolumny. Jeśli wciśniesz ctrl+f będziesz mógł przesuwać obiekt co 1/4 kwadrata siatki. Jeśli wciśniesz i przytrzymasz CTRL, będziesz mógł przesuwać obiekt niezależnie od siatki.
5. Teraz nad kolumnami tworzymy dach przytykający do ściany domku - np. tak, aby spad kierował się od domu.
6. Przy użyciu narzędzia do budowy ścian z wciśniętym klawiszem
CTRL, usuwamy fragment ściany, która "dopełnia" dach na krawędzi.
7. Teraz przechodzimy do Dach/Wybór nachylenia dachu, ustawiamy opcję 20' lub mniej i klikamy na nasz dach werandy.
8. Na resztę domu dodajemy teraz resztę dachu. Jest to bardzo ważne w następnym punkcie.
9. Dzięki temu, że nasz dom ma dach, teraz możemy dodać okna nad werandą.
10. Wystarczy dodać kilka gadżetów i uzupełnić resztę otoczenia, aby uzyskać śliczną werandę!
11. Aby powrócić do "Normalnego" trybu budowy, wstukaj do konsoli kody:
- BoolProp SnapObjectsToGrid true
- setquartertileplacement off
- move_objects off