Wróć   TheSims.PL - Forum > The Sims 2 > The Sims 2: Poradniki > Programy do The Sims 2

Komunikaty

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Previous Post   Next Post Next
stare 26.07.2007, 21:10   #1
Isi
 
Avatar Isi
 
Zarejestrowany: 03.10.2004
Wiek: 39
Płeć: Kobieta
Postów: 1,636
Reputacja: 10
Arrow Tworzenie nowych otoczeń przy użyciu gry simCity4

TWORZENIE NOWYCH OTOCZEŃ
PRZY UŻYCIU GRY SIMCITY 4

Jeśli znudziły się nam maxisowe otoczenia w The Sims 2, możemy ściągnąć z Internetu gotowe, zrobione przez innych albo… stworzyć własne. Tę drugą opcję opiszę w poradniku.
Przede wszystkim potrzebna jest do tego gra SimCity 4.

1. Odpalamy grę SimCity 4. Możemy tworzyć otoczenie w podstawowym regionie gry, ja jednak wybrałam opcję stworzenia nowego regionu, ze względu na bardziej równe podłoże.


2. Na nasze nowe otoczenie do gry wybieramy któryś z najmniejszych terenów- żaden większy nie będzie chodzić (sprawdzałam w grze, pojawiał się błąd i niemożliwe było wczytanie go).


3. Po wybraniu terenu możemy dowolnie kształtować go przy użyciu dostępnych narzędzi. Możemy robić wzgórza, doliny, wodę. Jeśli ustawimy zwierzynę, nie pojawi się w TS2, jeśli drzewa- owszem, pojawiają się, ale ich rodzaj dobierany jest losowo. Na szczęście można je usunąć, jeśli nam nie odpowiadają.


4. Jeśli chcemy, żeby narzędzie miało mniejszy zasięg, po prostu zbliżamy widok.


5. Jeśli coś zrobimy nie tak i chcemy z powrotem wyrównać teren, używamy narzędzia poziomowania.


6. Kiedy już ukształtujemy teren wedle uznania, przechodzimy do Trybu Burmistrza.


7. Po przejściu do Trybu Burmistrza nie będziemy mogli już korzystać ze wszystkich narzędzi Trybu Boskiego (czyli tego, z którego korzystaliśmy wcześniej), należy o tym pamiętać. Trybu Burmistrza używajmy najlepiej tylko do budowy dróg. Nadajemy nazwę naszemu miastu i klikamy "załóż miasto".


8. Przy budowaniu dróg najlepiej od każdej krawędzi terenu odliczyć sobie 12-14 pól i nie budować na tym obszarze. Dlaczego? W TS2 nie będziemy mogli tam „dosięgnąć” i postawić żadnej parceli, najwyżej będzie można zobaczyć ten skrawek pod odpowiednim kątem lub przy użyciu przycisku Tab.


9. Używamy wyłącznie szosy. Każdy inny typ drogi nie pojawia się w grze, za to podłoże otoczenia przybiera dziwny kolor- u mnie pojawiły się żółtawe plamy na zielonej trawie. Żadnych mostów i obiektów też nie robimy. Jeśli chcemy most taki jak jest np. w Miłowie, przeciągamy szosę nad wodą, jednak u wielu osób taki most nie pojawia się w grze, u mnie na przykład się nie pojawił, co było spowodowane zainstalowanym dodatkiem do gry "Godziny Szczytu".


10. Budujemy drogi, jak chcemy i czekamy, aż wirtualni budowniczy dokończą swą pracę- jeśli wyjdziemy z gry, zanim to zrobią, w TS2 droga będzie przerywana. Tak samo w przypadku dróg ukośnych i dróg na wzgórzach- najlepiej robić tylko proste i na równym terenie. Przerywane drogi w grze nie wyglądają estetycznie i nie można wybudować przy nich żadnej parceli.


11. Jeśli chcemy, żeby od naszego otoczenia odchodziła gdzieś dalej droga, przeciągamy ją za granicę terenu i w okienku, które się pojawi, zaznaczamy opcję „akceptuj”.


12. Jeśli przez przypadek ustawimy drogę nie tak, jak trzeba albo rozmyślimy się, możemy skorzystać z narzędzia wyburzania.


13. Kiedy już wszystko zrobimy, wchodzimy do panelu Opcje. Możemy poprzestać na tym otoczeniu i wyjść z gry albo wyjść do regionu i zacząć robić nowe…


14. …najważniejsze jednak, żeby zapisać stan gry (a tym samym otoczenie).


15. Kiedy już zamkniemy grę SimCity 4, wchodzimy do
Moje dokumenty-> SimCity4->Regions


16. W folderze Regions powinien znajdować się nasz region (ten z różnymi terenami, który tworzyliśmy na samym początku). Jeśli korzystaliśmy z podstawowego regionu gry, będzie to „timbuktu”.


17. Po wejściu do folderu regionu widzimy pliki naszych otoczeń. Kopiujemy to wybrane…


18. …i udajemy się do folderu
Moje dokumenty->EA Games->The Sims 2->SC4 Terrains


19. Wklejamy plik terenu. Po wklejeniu możemy mu jeszcze dowolnie zmienić nazwę.


20. Po odpaleniu gry The Sims 2 w naszym menu po wybraniu opcji “Stwórz własne otoczenie”…


21. …będziemy mogli znaleźć teren, który sami stworzyliśmy.




Obrazki okolicy

Jeśli chcemy, by okolica miała swoje własne zdjęcie wśród okolic do wyboru przy tworzeniu nowego otoczenia, to musimy do folderu SC4Terrains dodać dowolny obrazek o wymiarach 300x225 pikseli (nie na odwrót), w formacie .png, o nazwie takiej samej jaką ma plik naszej okolicy w folderze SC4Terrains. Wszystkie te warunki muszą być spełnione, aby obrazek się wyświetlał.
Jeśli chcemy, by po wyborze rodzaju terenu (zarośla, pustynia, piasek, beton) i utworzeniu nowego otoczenia okolica miałą w GŁÓWNYM menu obrazek, to robimy odpowiednie zdjęcia (czyli wymiary 300x225 pikseli, format .png) i musimy taki obrazek odpowiednio nazwać, żeby "działał":
- nazwa okolicy_lush - dla zarośli,
- nazwa okolicy_desert - dla pustyni,
- nazwa okolicy_dirt - dla piachu,
- nazwa okolicy_concrete - dla betonu.
Obrazki te dajemy do folderu SC4Terrains. I jeśli w grze używając opcji "Stwórz własne otoczenie" (punkt 20.) wybierzemy sobie naszą okolicę i zaznaczymy np. że ma być to pustynia, to w głównym menu gry nasze otoczenie będzie miało obrazek "nazwa okolicy_desert".
Jeśli ktoś tworzy otoczenia i udostępnia innym, może zrobić dla każdego 5 obrazków: jeden, który będzie pojawiał się przy wyborze nowej okolicy i 4 dodatkowe - po jednym dla każdego typu terenu.



Jeszcze jedna uwaga odnośnie otoczeń: ciężko jest je robić „na miarę”, tutaj takie małe porównanie, może przyda się komuś, kto nie wie, jakie odstępy robić między drogami (na zdjęciach kwadraty terenu 3x3 i 6x6 w SimCity4 oraz Spokojne Ranczo i największa z możliwych parcela w TS2):


Jeśli chodzi o długość dróg, to nie jest ona proporcjonalna po przeniesieniu okolicy do TS2, czyli np. 2 pola w SimCity 4 to nie to samo co 2 pola w The Sims 2. Miary dróg prezentują się następująco:
1 = 1
2 = 3
3 = 5
4 = 7
5 = 9
6 = 11 itd.
gdzie pierwsza liczba to długość drogi w SimCity 4, a druga - odpowiadająca jej w The Sims 2.


Pamiętajmy też o tym, że to, co tworzymy w SimCity 4, pojawi się jako lustrzane odbicie w The Sims 2.


Miłego tworzenia!


Tekst i zdjęcia by me.
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting



Bardzo proszę bez mojej zgody nie kopiować nigdzie moich poradników (a tym bardziej podawać się za autora).
Oczywiście można się na nim wzorować i napisać swój własny poradnik, ale jeśli miałby być w dużym stopniu wzorowany na moim, to proszę o podanie pod spodem linka do mojego profilu, tak jak ja to czynię, kiedy korzystam z pracy innej osoby.

Ostatnio edytowane przez Isi : 07.12.2007 - 12:09
Isi jest offline   Odpowiedź z Cytatem

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.
 


Użytkownicy aktualnie czytający ten temat: 1 (0 użytkownik(ów) i 1 gości)
 
Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest włączony
Emotikonywłączony
[IMG] kod jest włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do Forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Wszystkie prawa zastrzeżone dla TheSims.pl 2001-2023