Wróć   TheSims.PL - Forum > The Sims 2 > The Sims 2: Poradniki > Programy do The Sims 2

Komunikaty

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 16.06.2007, 19:20   #1
Rainbow
Guest
 
Postów: n/a
Cool Robimy kolczyki,czyli diabeł tkwi w szczegółach!

->Poradnik dla bardzo opornych <-

Więc...Robimy kolczyki! ;-)

1.Na sam początek ściągamy mesha do kolczyków-polecam ten z http://simchic.com/ (Freebies-> Accesory Meshes) lub Liana Sims 2.

2.Wyszukujemy sobie dobrą teksturkę kolczyków-najprościej wklepać w Googlach ,,earrings" i otwieramy Body Shopa.

3.Wybieramy ,,Twórz elementy",potem ,,Rozpocznij nowy projekt" i ,,Tworzenie zarostu,makijażu i okularów,wybieramy mesh kolczyków i eksportujemy teksturę.

4.W programie graficznym bardziej zaawansowanym od Painta (ten poradnik jest przystosowany do Paint Shop Pro) otwieramy plik alpha (plik ten ma na końcu nazwy ,,alpha") naszego projektu (Moje dokumenty-EA Games-The Sims 2-Projects-<nazwa naszego projektu>).

5.Wklejamy naszą teksturkę do programu graficznego i zaznaczamy tło naszego kolczyka (najlepiej,gdy wyszukamy zdjęcie kolczyka na białym tle) a następnie wybieramy ,,Selections -> Invert",czyli odwracamy zaznaczenie.Tadaam!Nasz kolczyk jest pięknie zaznaczony

[IMG]http://i5.************/687im94.png[/IMG]

Jeśli kształt kolczyka jest bardziej skomplikowany,zaznaczamy wszystkie białe części tła!

6.Kopiujemy i wklejamy kolczyka do alphy.Teraz musimy zamalować go na biało-w Photoshopie można to zrobić zwiększając jasność,a w Paint Shop Pro ja radzę sobie tak:wybieram ,,Effects -> Artistic effects -> Hot wax coating",przy czym Kwadraty koloru (czy tam po prostu kolor) musi być czarny.Potem po prostu maluję czarny kształt kolczyka na biało.

[IMG]http://i4.************/5xq4ll3.png[/IMG]

7.Nasza alpha wygląda tak:

[IMG]http://i4.************/5zgejuu.png[/IMG]

Patrzymy w BS na efekty-jeśli kolczyk jest zbyt długi,kształt kolczyka skracamy itp.,przesumamy,jeśli jest w nieodpowiednim miejscu na uchu.

Po zmianach może to wyglądać tak:

[IMG]http://i10.************/66m8gux.png[/IMG]

8.Zaznaczamy całą alphę (Ctrl+A) i wklejamy ją do pliku z teksturą-polecam wkleić jako warstwę (Layer),ponieważ wtedy automatycznie się wyśrodkuje i nie trzeba będzie bawić się w przesuwanie.

9.Efekt jest taki:

[IMG]http://i1.************/6b19yzp.png[/IMG]

Teraz wracamy do zdjęcia naszego kolczyka,czyli jego zaznaczonej tekstury.Kopiujemy ją,wklejamy do pliku z teksturą i dopasowujemy do kształtu,co powinno wyglądać tak:

[IMG]http://i8.************/66vlnao.png[/IMG]

10.Wpisujemy opis (np. By Rainbow) i importujemy kolczyki do gry

Radzę sprawdzić,czy na Simie wszystko dobrze wygląda,bo często na manekinie nie widać wad kolczyka.

[IMG]http://i4.************/524hf04.png[/IMG]

W Body Shopie cały czas pracujemy na jednym kolczyku,ale drugi robi się automatycznie

Jak widać,robienie kolczyków jest banalnie proste,ale w życiu nie napisałam żadnego poradnika i nie potrafię tłumaczyć,więc jakby co,to pytajcie ;-)
  Odpowiedź z Cytatem

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.
stare 16.06.2007, 19:31   #2
Lilith
 
Avatar Lilith
 
Zarejestrowany: 17.01.2007
Płeć: Kobieta
Postów: 538
Reputacja: 10
Domyślnie

Przydatny poradnik... Szkoda że nie mam cierpliwości!
Lilith jest offline   Odpowiedź z Cytatem
stare 16.06.2007, 20:22   #3
_czarna_mamba_
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie

przepraszam, że nie na temat, ale czy mógłby ktoś dać poradnik jak robic ubrania w Warsztaciku"? ne umim
  Odpowiedź z Cytatem
stare 16.06.2007, 20:29   #4
Alatáriël
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie

Świetny poradnik
Wybacz, że Ci nie dam reputacji, ale wolę już nie ryzykować z tym zepsutym systemem.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 19.06.2007, 18:29   #5
iloneczka1
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie

ja jednego nie rozumiem "wklejamy ją do pliku z teksturą" czyli gdzie
  Odpowiedź z Cytatem
stare 19.06.2007, 22:32   #6
rosex
 
Avatar rosex
 
Zarejestrowany: 14.03.2005
Skąd: wiltshire
Płeć: Mężczyzna
Postów: 947
Reputacja: 10
Domyślnie

Cytat:
Napisał iloneczka1
ja jednego nie rozumiem "wklejamy ją do pliku z teksturą" czyli gdzie
chodzi o ten plik 'kolorowy', gdzie zmienia się wygląd danej rzeczy
__________________
rosex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
stare 06.07.2007, 20:39   #7
Rainbow
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Robimy kolczyki,czyli diabeł tkwi w szczegółach!

Hm,jeśli masz dobrą teksturę (z tą zaczepką) i umieścisz kolczyk na odpowiedniej wysokości,to powinno być ok Tylko na różnej wielkości Simowych uszkach będzie się prezentował różnie
Co do 'położenia' polczyka,kontroluj swą pracę na bieżąco zerkając na manekin-to konieczne
  Odpowiedź z Cytatem
stare 11.07.2007, 16:02   #8
Anastazja
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Robimy kolczyki,czyli diabeł tkwi w szczegółach!

Wiesz co z tą tekstura to rzeczywiście działa ale trzeba się namęczyć.
Znalazłam stronę, gdzie mesh jest z zaczepką.
http://www.xmsims.com/sims2/ehtm/acc...essories05.htm
Ale wada jest taka, że nie idzie zmienić kształtu mesha
i można tylko zmieniać rekolor.

Jak znajdę coś lepszego to tutaj napisze.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 11.10.2007, 16:23   #9
Kalerisha
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Robimy kolczyki,czyli diabeł tkwi w szczegółach!

Fajny,ale mam wersje z netu i mi opcje głowna np. na pierwszym zdięci mam to zamazane .
  Odpowiedź z Cytatem
stare 01.01.2008, 14:06   #10
Fraanioo
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Robimy kolczyki,czyli diabeł tkwi w szczegółach!

Ale fajny poradniczek;]
Zrobiłem pierwsze, wg mnie świentnie(jak na mnie) wyszły.
Wielkie dzieki za poradnik.]
PZDR
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Użytkownicy aktualnie czytający ten temat: 1 (0 użytkownik(ów) i 1 gości)
 
Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest włączony
Emotikonywłączony
[IMG] kod jest włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do Forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Wszystkie prawa zastrzeżone dla TheSims.pl 2001-2023