|
![]() |
#1 |
Guest
Postów: n/a
|
![]()
ja mam radeona 9200 super edition series i jakoś gram na max detalach a co do Rivy się nie dziwie jest nieobsługiwana ram mam 256 i się nie zacina xP ale na laptopie zaczęsto grać nie moge :1smutny: bo mój ojciec do pracy zabiera a ma na dodatek 8razy lepszego laptopa niż mój komp
|
![]() |
|
![]() |
#2 | |
Guest
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Radeon 9200SE (niektórzy tłumaczą ten skrót "Slow Editoin" - poszukaj w słowniku) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Faktycznie jest to "Special Edition", z tym że jej "specjalność" polega na tym że ... ma mniejszą wydajność!!! Zazwyczaj szyna danych "obcięta" do 64bit (normalnie 128bit) i zmniejszone taktowania core/memory - co w sumie daje kartę nadającą się głównie do takich wymagających gier jak pasjans czy saper. Może trochę przesadziłem, ale naprawdę niewiele. Nie wiem co to dla ciebie "max detale", ale zapewniam cię że sprawdzałem jak zachowuje się karta R9200SE w grze "The Sims 2" i wyniki były ... nieciekawe. Grać się da, w 1024x768 można ustawić "średni" poziom detali (ale nie oświetlenia i odbicia - to powoduje że gra chodzi w tempie 2-3FPS). Podobnie (a nawet trochę gorzej, albo mi się zdawało...) zachowują się karty GF FX5200 , GF4MX (wszystkie), Radeon7000/9000, .... Do grania na "full detalach" i z włączonymi wszystkimi opcjami grafiki trzeba mieć naprawdę mocnego kompa (coś w stylu P4 3GHz / GF FX5900 (pełny!!) / 512 MB ), a i tak gra będzie się "doczytywać" wieki przy starcie ![]() Do normalnego grania (bez "zacięć" i wyłączania obić/świateł) potrzebny jest przynajmniej R9550 / 256 MB RAM / 2GHz procesor. Jeśli wystarczy nam rozdzielczośc 800x600, to da się grać na kartach GF4MX/R9200SE/FX5200 i procesorze poniżej 1,5GHz (pod warunkiem zmniejszenia szczegułów grafiki i wyłączenia odbić). --- AT PS. Jak chcesz sprawdzić wydajność systemu w grze Sims2 naciśnij jednocześnie ALT+Shift+S (w czasie gry). Pokaże się konsola z podanymi FPS i paroma innymi parametrami. Zamykanie tą samą kombinacją klawiszy. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
Postów: n/a
|
![]()
No ja to mam GeForce 4 Mx440
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
GF4MX nie ma sprzętowej akceleracji DX9, i dlatego nie będzie można włączyć nic więcej niż teraz masz włączone. Trochę szybciej będzie chodziło przewijanie (kamera itp.), trochę mniej czasu będzie zajmowało przechodzenie z domu do otoczenia (wyjazd na zakupy) - ale to wszystko. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
"Akcelerator wirtualny" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ... pewnie nawet nie wiesz co to znaczy, dlatego nie będę się "znęcał" i tłumaczył jaka to bzdura. Nie włączysz wszystkich opcji graficznych na "full" (z kartą GF4MX) , bo zamiast gry będziesz miała pokaz slajdów. Ale ogólnie da się grać z taką kartą graficzną w kompie, przy detalach ustawionych na minimum i wyłączonych odbiciach nawet w miarę płynnie (rozdzielczość 800x600). |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
Postów: n/a
|
![]()
Przesadzacie z tymi kartami graficznymi, przynajmniej jeżeli chodzi o TS2. Z tego co zdołałem się zorientować to jestem szczęśliwym posiadaczem najsłabszej karty GeForce 2MX400 z 64MB RAM. Gra ustawiła mi wszystkie parametry na średni. Powłączałem wszystkie detale na full z wyjątkiem tekstur otoczenia, które zostawiłem na "średni", bo faktycznie obrót kamery nie był zbyt płynny, a różnica na ekranie (1024x768) różnice nie były zbyt widoczne. Na takich ustawieniach gra chodzi na dwóch komputerach: 1GHz i 2,8GHz. Różnica między nimi jest, owszem, ale przy przechodzeniu z menu do widoku okolicy, z widoku okolicy do rodzinki, przy ładowaniu dodatków przy tworzeniu rodzinki lub przy zakupach ciuchów - czyli tam, gdzie komp musi załadować dodatkowe elementy. W samej grze, przy kierowaniu Simami różnic w płynności gry praktycznie nie widać. Słabszy komputer ma 256MB RAM, mocniejszy 512MB. Stosując na słabszym dodatkowe zarządzanie RAMem dwa razy doszło do totalnego zawieszenia kompa (tylko reset "na twardo"), po wywaleniu menedżera RAMu gra elegancko działa.
Jeszcze raz podkreślam, że TS2 nie stawia jakiś specjalnych ekstra wymagań karcie graficznej. Problemy z kartą wynikają z nowego silnika gry i trybu obsługi grafiki (karty Riva) i konieczności aktualizacji sterowników. Chociaż ja na superstarych sterownikach też nie miałem żadnych problemów. Musiałem je zaktualizować przez Bajeczkę i jej problem z szarą i przeźroczystą wodą (badania trwają! ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
Postów: n/a
|
![]()
Faktycznie, przesadziłem.
Gra działa, chodzi w miarę płynnie ... ale wygląda zupełnie innaczej niż na kartach z DX9. Dowcip polega na tym, że gra nie włączy niektórych funkcji jeśli nie ma wspomagania sprzętowego (starsza wersja DX9 na to pozwalała, ale efektem był ... slideshow - oczywiście na słabych kartach). To prawda że da się grać na prawie każdej karcie graficznej, byle komputer wytrzymał obciążenie przetwarzaniem tekstur. Problemy widać dopiero powyżej pewnej ilości obiektów na planszy (szczególnie jeśli rodzina liczy 8 osób ![]() W zasadzie minimalne wygania podane na pudełku są w miarę realistyczne, z tym że na najsłabszym możliwym sprzęcie granie jest trochę męczące. Poniżej 256MB RAM (szczególnie jeśli mamy winXP) prawie nie da się grać, ale z kolei 1GB też nie daje jakieś dużego "kopa". Gra ma głupi zwyczaj czytania wszystkiego z dysku, nawet jeśli plik był już w użyciu. Praktycznie 512MB RAM i karta zgodna z DX9 (ale nie GF FX5200!) zapewniają w miarę komfortową grę (z włączonymi wszystkimi opcjami grafiki, w rozdzielczości 1024x768). Ten dowcip z wodą to ja już widziałem, ale na Radeonie 7500. Karty które obsługują sprzętowo T&L mogą się różnić w wyświetlaniu tego samego elementu, to się zdarza nie tylko w tej grze. Oczywiście może to też być wina sterowników (nie zawsze najnowsze są najlepsze, ale przeważnie tak jest) albo uszkodzonego pliku gry. To drugie (uszkodzony plik) zdarza się czasmi przy imporcie przedmiotów - ja ostatnio ściągnąłem domek który "rozwalił" wyświetlanie dachów (dołączona tekstura miała zły rozmiar, a gra oczywiście wszystko "przerobiła" tak żeby było zgodne z ostanio dołożonym przdmiotem). |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
Postów: n/a
|
![]()
Nie chce zaśmiecać forum i pisać nowych wotków!!!!
Więc mam taki problem: Mam karte graficzną GeForce 6800 mx ultra z 256mb i mam bugi graficzne!! Takie jak nie ma domów w weronie albo brak kturejś nogi simsów!!!! Nie wiem co mam robić!!! Mój konfig: Pentium 4 HT (Haapy Tredy) Procesor 3500mhz Pamięć RAM 1792mb (nie dawno kupiona) Karta graficzna GeForce 6800mx ultra z 256mb Diretix 9.0c Sterowniki najnowsze!!! Mam orginalne The sims 2!!! |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
Postów: n/a
|
![]()
Ja bym proponował GF 4 TYTANIUM ale to nie wszystko żeby gra sie nie ścinała musisz mieć też troszke ram!!! Wink
|
![]() |
![]() |
Użytkownicy aktualnie czytający ten temat: 4 (0 użytkownik(ów) i 4 gości) | |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|