A więc tak....
Na pierwszej wyspie mogłaś mieć Owieczke (jak przynosiłaś wszystkie owce temu wieśniakowi) za chowańca i (jeżeli zainstalowałaś cztery dodatki, które można
ściągnąć z stąd ) leoparta, goryla, konika i jakąś kolorową małpe

.
Na drugiej wyspie możesz zdobyć mojego ulubionego chowańca Zebre. Aby go mieć musisz przejąć wioske indjańską, która znajduje się najbliżes wioski Khazara, wtedy właśnie będziesz mogła rozpocząć zadanie z zagadką (do okręgu muchomorów należy wrzucić: wilka - znadziesz go w lesie obok tej wioski, rozgrzany kamień przez cud ognia, kupe chowańca i wszystko musisz orkążyć cudem tarczy). Po wykonaniu prostej zagadki masz Zebre.
Trzecia wyspa, niedaleko wioski azteków mieszka czarownica, która omładza ludzi, należy jej dać dwóch dorosłych, a gdy zaboli ją głowe należy dać dzieciaka i będziesz mogła wziąść chowańca mapłe (którego mozna było wybrać na początku gry :/)
Czwarta wyspa, pomóż dzieciaku schwytać ryby w sieć (znajduje się on za bramą) a dostaniesz żółwia.
Pomóż dojść ślepej kobiecie do wioski a dostaniesz wilka, ale przed tem zadbaj, aby ta wioska, do której zmierza była pod Twoją kontorlą no i miej juz zainstalowanego patcha 1.10 lub 1.20 bo te zadanie ma taką tendencje, że często nie chce się zaliczyć :/.
(także na 4 wyspie możne mieć leoparda, konika, goryla i kolorową małpe

)
Piąta wyspa, znajdz wrak statku marynaży z pierwszej wyspy i pogadaj z nimi a dadzą Ci odrazu niedźwiedzia polarnego.
Znajdz łamigłówkę z labiryntem, w którym siedzi ślepy wilk. Rozwiąż ją a dostaniesz lwa.
Przejmij wioske japończyków i uaktywnij zadanie, pozbieraj kupy i dojdziesz do niedźwiedzia brunatnego.
Tyle na ten temat.