Wróć   TheSims.PL - Forum > Inne > TheSims.pl - archiwum > FTS Newsletter
Zarejestruj się FAQ Społeczność Kalendarz

Komunikaty

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Previous Post   Next Post Next
stare 22.12.2011, 19:52   #11
Charionette
Admin Emeryt
Admin Kumpel
 
Avatar Charionette
 
Zarejestrowany: 28.03.2008
Wiek: 29
Płeć: Kobieta
Postów: 4,025
Reputacja: 18
Domyślnie Odp: FTS Newsletter 11[13]-Wydanie świąteczne


Wesołych Świąt drodzy czytelnicy! Grudniowe wydanie M jak Mieszkanie nieco różni się od 3(!) poprzednich. Przede wszystkim będzie wzbogacone w treść i parę nowych rzeczy. Żeby dowiedzieć się, o co mi chodzi polecam zjechanie takim jasnym paskiem po prawej stronie w przeglądarce w dół Zanim przejdziemy do numeru, chcę Wam życzyć zdrowych, szczęśliwych, udanych i magicznych Świąt Bożego Narodzenia. Kto by pomyślał, że ten czas tak zleci, przecież niedawno skończyły się wakacje… I kto by pomyślał, że jeszcze tylko 189 dni do następnych. Pora na dzisiejszą dawkę MjM.

„Coraz bliżej święta, coraz bliżej święta…”
Porcja życzeń.

Z serii: Jak on to robi?
<p>Witam wszystkich zebranych. Macie do czynienia z pierwszym wywiadem, jaki przeprowadziłem w M jak Mieszkanie. Moim gościem był znany, szanowany i podziwiany, jedyny w swoim rodzaju – Kowalino aka Watchman. Jedna z największych chlub ForumTheSims. Jego kreatywne i majestatyczne konstrukcje wprawiają wszystkich w zachwyty. Sam przyznam, że przez niejeden z nich popadłem w depresję, a jednocześnie dostawałem zastrzyk weny twórczej. Projekty naszego formowego architekta cechują się niezwykłą oryginalnością i precyzją. Każdy, nawet najmniejszy detal jego parceli jest dopracowany do perfekcji.</p>

Jin: Jak ty to robisz? Jaki jest twój sekret?

Watchman: Sekret? Można by uznać, że talent, odpowiednie predyspozycje, ale i oczywiście ciężka praca i zaangażowanie. Nie ukrywam, że kreowanie simowego świata jest moim hobby, zamiłowaniem. Sama gra nigdy mnie nie interesowała, kiedyś w zamierzchłych czasach, zdarzało mi się pogrywać w The Sims 1, ale odkąd wyszła druga część, traktuję tą grę tylko jako amatorskie narzędzie projektanckie i mi to odpowiada. Sama rozgrywka w simsach mnie nie interesuje i nie fascynuje. Ale wielka popularność Simów zapewnia mi sporą widownie, co mi odpowiada i cieszy.

Jin: Rozumiem. Czyli w sumie gra jest dla ciebie tylko miejscem, gdzie może dać wodzę swojej fantazji. A od czego zaczynasz budowę? Jakiś plan? Schemat? A może działasz bez żadnych określonych reguł.

Watchman: Nigdy przed rozpoczęciem właściwych prac nad projektem nie dokonuję jakichś dogłębnych schematów działania itd. Ustalam sobie tylko ogólny zarys projektu, a dalej - to już w trakcie prac przychodzą mi kolejne pomysły, które staram zrealizować zgodnie z moją wizją.

Jin: Jak dobrze wiem, niektóre z twoich tworów są odwzorowaniem tego, co zobaczysz np. na zdjęciu. Takowe miejsca znajdujesz przypadkiem czy po prostu szperasz w internecie, aż w końcu wynajdziesz coś odpowiedniego?

Watchman: Odwzorowanie to raczej za mocne słowo, może jedyny przypadek stanowi Ardewick Castle, którego pierwowzorem był Ancient Castle z wygaszacza ekranu o tej samej nazwie, mają więc wspólne kilka elementów. Na inspirację trafiam oczywiście przypadkowo, mam w głowie aktualnie tak wiele pomysłów w kolejce do zrealizowania, że nie ma potrzeby bym szperał w Internecie w poszukiwaniu nowych inspiracji.

Jin: Skąd masz tyle cierpliwości, by robić tak wiele tak dobrych ujęć swoich dzieł? Wychodzę z założenia, że multum dodatków z internetu i najwyższe ustawienia grafiki gry nie skutkują dobrymi zdjęciami.

Watchman: Sądzę, że decydującym czynnikiem jest dobry kadr, zachowanie odpowiedniej perspektywy itd. Oczywiście i najwyższe ustawienia graficzne robią swoje, zapewniając lepszy efekt. Nie wyobrażam sobie robić zdjęcia przy najniższych detalach, gdyż wtedy każdy projekt straciłby swój urok. Dodatków zaś aż tak dużo w sumie nie mam. W projektach, które dotychczas wydałem w TS3, opierałem się w głównej mierze na obiektach tzw. maxisowskich. Zapewne zmieniłoby się to, gdybym zamierzał skupić większą uwagę na dekoracji wnętrz, wtedy zasięgnięcie po dodatki z internetu byłoby wskazane.

Jin: Ty i Marian jesteście naszymi najlepszymi kreatorami. Oboje potraficie zrobić coś niezwykłego i porywającego z czegoś zupełnie prostego i z czegoś, co normalnie nie rzucilibyśmy okiem. Z czego czerpiesz motywację do działań? Zależy ci na opiniach użytkowników, czy robisz to tylko dla swojej samorealizacji?

Watchman: Chciałbym powiedzieć, że nie zależy mi na opinii innych oraz, że tworzę dla siebie i dla własnej satysfakcji, ale tak nie jest. Lubię czytać oceny moich poczynań i zawsze rysuje mi się uśmiech, kiedy to już mam w zwyczaju wyczytać kolejne pochwałki itd. Choć i przed wystawieniem projektu spodziewam się obojętnie jakiego typu postów. Wyczekuję na każdy następny. Wszystkie mnie cieszą, ale najbardziej te, które wytykają mi błędy. Motywują mnie do dalszej pracy, choć jak widać na razie nieskutecznie, gdyż niemal rok nic nowego nie wystawiłem. Niestety, chciałbym powiedzieć, że z powodu braku czasu, jednakże problem tkwi głębiej... moja leniwość, lecz postaram się jeszcze przed tegorocznym Forum Awards coś dodać. Nie będzie to na tyle monumentalne co moje ostatnie prace, ale nie mogę oddać swojego tytułu Architekta Roku bez walki, to nie przystoi

Jin: A teraz tak odnośnie planów na przyszłość. Słyszałem, że planujesz stworzyć coś więcej niż parcelę. Doszły mnie słuchy, że chciałbyś zabudować całą okolicę, czy to prawda? A jeśli tak, to czy byłbyś w stanie sam się podjąć takiego wyzwania?

Watchman: Oczywiście, że byłbym w stanie się podjąć tego wyzwania. To kwestia czasu, gdyż wykonanie go nie stanowiłoby dla mnie problemu, jedynym mankamentem jest zagospodarowanie naprawdę sporej ilości czasu, by wszystko wykonać. Naprawdę chętnie bym się tym zajął, ale jakoś nie potrafię się przemóc, w końcu – najtrudniej zacząć. Jednakże moim głównym celem w simowej twórczości jest oddanie Wam w pełni grywalnego otoczenia i w 2012 roku postaram się tą obietnicę wypełnić.

Jin: Ciekawie się zapowiada. Jako twój zwolennik, z chęcią zaopatrzyłbym się w takową okolicę, choć sam nie grywam, tylko buduję, gdyż sama gra wydaje mi nudna. A tak z innej beczki: co ogółem sądzisz o pracy naszych innych designerów i architektów?

Watchman: Mamy wielu uzdolnionych projektantów, aczkolwiek muszę stwierdzić, że czasy świetność subforum z domami już przeminęły i raczej nie powrócą. Rzadko przeglądam nasz dział, a co dopiero by ocenić czyjeś poczynania, czego bardzo żałuję.

Jin: Niestety, muszę się zgodzić. Na forum jest wielu utalentowanych designerów, lecz jak już wspomniałeś – nie ma już tej pary co kiedyś. Sam też mam na ukończeniu 3 projekty i nie mam ich kiedy wstawić. Ciężko mi się zmotywować.A teraz ostatnie pytanie: jak spędzisz nadchodzące święta? Jak idą przygotowania?

Watchman: Przygotowania jakoś idą, aczkolwiek sam nie biorę w nich aktywnego udziału. Pomijając, że w tym roku zupełnie nie czuję tego klimatu świątecznego, zapewne z powodu braku śniegu, to po prostu jakoś wyjątkowo w tym roku nie interesują mnie święta, nie wiedzieć czemu.

Jin: Haha, no podobnie jak u mnie. Musimy już kończyć, wiec w imieniu redakcji FTS Newsletter dziękuję za poświęcony czas. Wesołych Świąt

Watchman: Wesołych Świąt!
Jak widzicie moi kochani – każdy mistrz ma swoje sekrety i wierzę, że Watchman nie zdradził nam wszystkich, ale możecie być pewni, że i tak kiedyś wycisnę z niego wszystko. Może dziś, może jutro… a może już to zrobiłem...?

Wnętrzarska Moda
Zimowe barwy są chłodne i stonowane, lecz w tym sezonie ich jednolitą gamę wzmocnimy o nieco cieplejsze odcienie. Sądzę, że idealnym połączeniem na ten czas byłaby kawa z mlekiem, błękit i brudna biel. A dokładniej guru zimy 2011/2012 to:
  • melancholia zgaszonych brązów i beżów
  • intensywna, hiszpańska purpura i dominacja fioletu
  • brudna biel prosto ze starego i grubego swetra w reniferki wpadająca w szarość
  • „mądrość” granatu
  • ingerencja bordo
A ponad to, proponuję: kratkę i „poplamione” ściany. Podkreślę też, że dobrym rozwiązaniem są też motywy Black-White z domieszką niektórych wymienionych kolorów.

Mieszanka (nie)Wybuchowa
W dość zróżnicowanej kolorystyce, o której wspomniałem, ciężko jest się niekiedy połapać. Jak zrobić, by właśnie te barwy nie gryzły się, a idealnie współgrały? Przekonajmy się.
a) Pierwsza mieszanka to połączenie beżu, czerni, bieli i wyblakłej purpury.
b) Druga to koktajl jagodowy z bordową posypką, czyli fiolet, bordo i kawa z mlekiem.
c) Trzecia – syndrom spokoju mądrego umysłu, czyli granat i beż.

Zimowe Wnętrza
001.

002.

003.


Temat Miesiąca: Jak budować, aby nie przeholować. Część 2.
Czyli kontynuacja jesiennego tematu miesiąca, w którym uczyłem poprawnie konstruować. Omówiłem poziom podstawowy, ale pewnie niektórzy z was mają większe ambicje i chcieliby spróbować swoich sił w czymś trudniejszym. Zanim zacznę, chcę dodać, że idealnym przykładem formowego architekta, który nieraz zapierał pomysłowością swoich brył, jest Marian.

Poziom Zaawansowany
Jak już wspomniałem, to już nieco wyższy szczebel projektowania brył. Samych brył, bo konstrukcja to jedno, a dopasowanie wnętrza to drugie. Nie bójcie się i tego was kiedyś spróbuję nauczyć. Poziom zaawansowany to nie tylko wymyślne budowle, a także umiejscowienie ich na nietypowym terenie.
Porada 1.
Nie będzie to nowością, jeżeli wspomnę, że powinniśmy zacząć od wstępnego szkicu lub chociażby poszukania jakiegoś zdjęcia, na którym możemy się wzorować. Można też improwizować, lecz tutaj potrzeba już nieco więcej wprawy.
Porada 2.

Jak już sobie obmyśliłeś/aś, jak mógłby wyglądać twój (w moim przypadku) dom – wejdź w narzędzie modyfikacji terenu i pobaw się nim. Porób jakieś różne piętra, ale nie przesadzaj, bo im bardziej sobie to skomplikujesz, tym trudniej będzie ci przystosować bryłę. Postaraj się dorobić także kilka takich większych platform, by nasza konstrukcja na czymś mogła się opierać. Proponuję także wybudowania tzw. pięter (schodków).
Porada 3.

Wprowadź kody: moveobjects on oraz constrainfloorelevation false. Przy ich użyciu będziesz mógł/mogła zrobić to, czego nie pozwala „standardowa” wersja gry.
Porada 4.

Zaczynamy budowanie. Dobrym rozwiązaniem jest rozpoczęcie od wybudowania zwykłego prostokąta tudzież kwadratu, który będzie podstawą i większą częścią naszej parceli. Potem kolejno dobudowujemy inne, mniejsze fragmenty budowli. Dodajmy w to nieco wyobraźni. Więcej na ten temat znajdziecie w poprzednim numeru FTS Newsletter, jak zawsze – w M jak mieszkanie.
Porada 5.

Kiedy posiadamy dość nierównomierny teren należy liczyć się z tym, że nie zawsze możemy dokonać tego, czego chcemy, bo niestety gra na to nie pozwala i powstają wówczas nieprzyjemne błędy, tak jak widać na zdjęciu powyżej. Kierujmy się wyobraźnią, ale rozsądnie.
Porada 6.

Jeśli nasza okolica cechuje się pagórkowatą formą terenu, proponuję użyć fundamentów, gdyż to one głównie pozwalają na niecodzienne rozwiązania architektoniczne.
Porada 7.

Co należy zrobić, by budynek wydawał się większy lub jak coś prostego zewnętrznie przerobić na coś fantastycznego wewnątrz? Pewnie nieraz widzieliście takie „zjawisko” jak podwójne piętro tj. parter połączony z pierwszym piętrem, tworzące jakby jeden wysoki pokój. Nie jest to nic trudnego, lecz wiedz, że:

a) Podwójne piętra nigdy nie mogą stanowić całości domu, wytyczaj tylko fragmenty, które ewentualnie mogłyby takie posiadać.
b) Jeżeli posiadasz takowych dużo, oddzielaj je np. sufitem i dodatkowymi ścianami w przejściach i innych mniejszych pomieszczeniach, nie wymagających tak wysokiego sufitu.
Pozwoli to zachować estetykę i oryginalność.
c) Nie musisz trzymać wcześniej wytyczonego planu mieszkania, zawsze możesz dobudować ścianę tu i ówdzie, by dom (?) wyglądał niekonwencjonalnie i był ciekawy.
d) Częstym błędem jest zawieszanie żyrandola w najniższej warstwie budynku, gdzie wówczas nie ma sufitu. Chcąc oświetlić mieszkanie w sposób, który nie zakłóci estetyki projektu, wejdź w tryb kupowania, wprowadź kod testingcheatsenabled true, a następnie buydebug. Pojawi Ci się wówczas dodatkowa kategoria pod znakiem „?”. Wejdź w zakładkę różne i poszukaj takich białych prostokątów i kwadratów, które są niewidzialnym oświetleniem. Po włączeniu Trybu Gry nie będą one widocznie, ale światło, które daję i owszem.(UWAGA! Metoda ta jest możliwa tylko dla posiadaczy The Sims 3 i The Sims 3 Wymarzone Podróże)


Porada 8.

Po budowie nie zapomnij wyłączyć kodów wspomnianych w poradzie nr 3, gdyż w przypadku ich nie dezaktywowania mogą pojawić się różne błędy i bugi.(Kiedyś, gdy zapomniałem to zrobić, na ekranie pojawiały mi się dziwne, nieusuwalne trójkąty, więc uważaj!)

Majstersztyk w…
Nieco bardziej rozbudowany.
a) W renowacji

Nagrodę w tej kategorii otrzymuje Danuta720 za projekt ”Renowacja Przytulnej Chaty”.
Dziewczyna pokazała, jak z czegoś obskurnie brzydkiego zrobić coś, co zapiera dech w piersiach. Wielkim plusem jest to, że użyła antycznych mebli i dodatków.
b) W projekcie bryły


Na order zasługuje niewątpliwie Bożena za ”Somerset”. Dawno nie widziałem tak dobrze rozplanowanej konstrukcji oraz MyDreams za ”Nowoczesny drewniak”. Ta bryła mnie onieśmiela.
c) W aranżacji łazienki

Przyznaję honor początkującej Sansenoy za łazienkę w ”Domu dla zwariowanej artystki”. Ogółem stwierdzam, że mimo zbyt dużego przepychu tych wszystkich rzeczy, projekt jak na jeden z pierwszych jest dość dobry.
d) W aranżacji jadalni

Za jadalnię w ”Vanilii” projektu Lubie. Forma tego „pomieszczenia” jest bardzo minimalistyczna, co nadaje mu szyku i elegancji w nieco modernistycznej formie.
e) W aranżacji frontu bryły

Definitywnie tytuł ten przyznaję ponownie Lubie za ”Park AMITILIVE”. Cudo w majestatycznej postaci.
f) W aranżacji kuchni

Otrzymuje… megasimolxd za ”Modest Corner…, czyli mój skromny kącik”. Nie jest idealna, lecz podoba mi się pomieszanie szarości, czerni i zielonego.
g) W aranżacji salonu

Boski, wspaniały, perfekcyjny, cudowny, fantastyczny. To tylko kilka z określeń, którymi mógłbym nazwać salon z ”Nowoczesnego drewniaka” autorstwa znanej nam już z innej kategorii - MyDreams
h) W aranżacji sypialni

Po raz kolejny nagrodę zbiera Bożena, której sypialnia w ”Jej skromnych domkach” wywarła na mnie ogromne wrażenie, nie tylko pod względem użytych mebli tudzież dodatków, ale także klimatem, który stworzyła.
i) W dekoratorstwie

Laureatką zostaje Alinka26 za ”Drugi”, a konkretniej za dekoracje użyte w sypialni. Idzie w dobrym kierunku.
j) W całokształcie pracy

Nie zdziwicie się, jeśli powiem, że w tej kategorii wygrywa figa za ”Stare miasto – pierwsze podejście”. Masywność, piękno i przepych w jednym. Jej projekt kojarzy mi się z renesansowymi uliczkami Paryża. Nie wiem, czy dobre mam skojarzenia, ale… cóż

__________________________________________________ _______
Macie jakieś pytania? Jeśli tak, napiszcie na PW do mnie, dżina, a na pewno odpiszę Każda sprawa oraz jej rozwiązanie zostanie opublikowana w najnowszym numeru gazetki. Merry Christmas again!

********


Nowa simowa aplikacja na gadżety od Apple
W sklepie AppStore pojawiła się nowa wersja mobilnych simów. Niestety, tylko posiadacze takich urządzeń jak IPad, IPhone lub IPod Touch mogą sobie na takową pozwolić. Gra cieszy się dużym powodzeniem i dobrymi opiniami użytkowników. Posiada naprawdę dobrą grafikę i wzbogacona jest o wiele opcji.


Showbiznesowy misz-masz
Już niebawem na waszych półkach może zawitać zupełnie nowy dodatek do gry – The Sims 3 Zostań Gwiazdą. Producenci znowu podgrzewają stare mleko. Z tego co dane było mi wyczytać, to połączenie trójkowego Po Zmroku, dwójkowych gigantów: Nocnego Życia i Własnego Biznesu oraz jedynkowej Gwiazdy. Rozszerzenie wprowadza takk jakby simowego Facebook’a i możliwość prowadzenia interakcji bezpośrednio z simem naszych przyjaciół, którzy sami w tym samym czasie mogą kontrolować go tj. funkcja gry „online”. Spotkamy się także z nowymi zawodami a m.in. akrobaty, magika, piosenkarza czy DJ’a. TSRZG zainstaluje także nową okolicę – Starlight Shores. Zobaczymy, co z tego wyniknie.
Oto okładka nadchodzącego dodatku:

Charionette jest offline  

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.
 


Użytkownicy aktualnie czytający ten temat: 1 (0 użytkownik(ów) i 1 gości)
 

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest włączony
Emotikonywłączony
[IMG] kod jest włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do Forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Wszystkie prawa zastrzeżone dla TheSims.pl 2001-2023