| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Creator 
			
			
			
				
			
			Zarejestrowany: 22.05.2011 
				Skąd: Dębica 
				Wiek: 36 
				Płeć: Kobieta  
					Postów: 362
				Reputacja: 10 
				
				
			 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Każdy model/mesh aby można było nałożyć na niego tekstury w Workshopie musi mieć tzw UVmap. W tym poradniku pokażę jak zrobić UVmapę w programie LithUnvrap 1.3. Program możecie pobrać TUTAJ. 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	Jak pobrać musimy zjechać trochę, bo jest dużo reklam na tej stronie aż zobaczymy: KLIK. Po pobraniu potrzebujemy programu Winrar do rozpakowania folderu. Po rozpakowaniu program nie wymaga instalacji. Możemy dać sobie go gdzie chcemy czy to na pulpit czy gdzieś indziej.Uruchamiamy klikając na ikonkę: ![]() Do rzeczy. A więc otwieramy program LithUnvrap. Klikamy File(1)->Model(2)->Open(3): ![]() Teraz szukamy naszego pliku i zaznaczamy go(1) i klikamy Otwórz/Open(2): ![]() Następnie wybieramy Select(1) i All(2): ![]() Po zaznaczeniu wybieramy Tools(1), UV Mapping(2) i Box(3): ![]() Teraz zaznaczamy "ptaszkiem" Separate by gorup(1) i klikamy OK(2): ![]() No i mamy nasz model. Teraz możemy go rozdzielić na grupy - co pozwoli nam później na łatwe zrobienie "MASK"- odpowiedzialnej za nadanie kolorów poszczególnym częściom modelu po przednim wykonaniu multiplier, ale o tym w innym poradniku. ![]() Aby zaznaczyć daną grupę klikamy na niej prawym przyciskiem(1) i wybieramy Select(2): ![]() Chwytamy na zaznaczonej grupie i przeciągamy w wybrane miejsce: ![]() Po przesunięciu elementów możemy je przeskalować (nie trzeba tego robić, ja jednak zalecam aby to zrobić) zaznaczamy wszystko i klikamy prawym przyciskiem na zaznaczeniu i wybieramy Scale(1) i Free(2): ![]() Teraz chwytając za zielony kwadracik, przeiągamy do końca po przekątnej (później możemy jeszcze pojedyncze elementy w miarę potrzeb powiększać, ale z tym trzeba ostrożnie, bo jak np powiększymy szufladę biurka na przykład a blatu proporcjonalnie nie powiększymy to później tekstura się będzie dziwacznie/nieproporcjonalnie rozkładać, a tego chcemy uniknąć): ![]() Po zeskalowaniu zaznaczamy wszystko znowu (Select->All) i wybieramy File(1) -> UVMap(2) -> Save(3): ![]() Tutaj klikamy OK (tam gdzie zaznaczyłam pytajnikiem to możemy sobie rozmiar wpisać) ja uzywam najczęściej 512x512 albo 1024x1024: ![]() No i na koniec zapisujemy nasz model z UVMapą; File(1) -> Model(2) -> Save(3): ![]() Poradnik jest mojego autorstwa jak również screeny. Zabraniam kopiowania go na inne fora/strony/blogi.  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
|             
            
            
             | 
        
            
    
| Użytkownicy aktualnie czytający ten temat: 1 (0 użytkownik(ów) i 1 gości) | |
		
  | 
	
		
  |