Wróć   TheSims.PL - Forum > The Sims 4 > The Sims 4: Uwagi na temat gry
Zarejestruj się FAQ Społeczność Kalendarz

Komunikaty

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 05.02.2014, 12:55   #1
Kerbi
 
Avatar Kerbi
 
Zarejestrowany: 31.07.2012
Wiek: 29
Płeć: Mężczyzna
Postów: 229
Reputacja: 10
Domyślnie Odp: The Sims 4 - komentarze do newsów

No ej, nie śmiej się, nie jestem aż taki obeznany W ogóle nie mam pojęcia, co to są "efekty cząsteczkowe" XD
Owszem, warkocz Lary fajnie sobie fruwał, i w sumie to nie zastanawiałem się nigdy nad tym, że to jest jakaś fizyka. Właściwie, była to chyba jedyna rzecz, która poruszała się w tej grze w czasie rzeczywistym, jeśli dobrze kojarzę. Nawet w najnowszym TR dodali animacje tylko Larze - jeśli przypomnisz sobie Whitmana, to miał na głowie niemalże statyczny hełm i jedynie dzięki teksturom oraz paru odstającym kosmykom przypominało to włosy, a tak to w ogóle się nie poruszały.
Nawet w TS2 dało się zauważyć delikatne ruchy włosów. Nie była to wprawdzie fizyka każdego pojedynczego włosa, ale przy niektórych ruchach one "falowały" jako całość. Raczej kiepsko to wyglądało, ale nawet to potrafiło wtedy cieszyć
Kerbi jest offline   Odpowiedź z Cytatem

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.
stare 05.02.2014, 14:33   #2
Caesum
Administrator
 
Avatar Caesum
 
Zarejestrowany: 26.05.2005
Skąd: Warszawa
Wiek: 31
Płeć: Mężczyzna
Postów: 1,566
Reputacja: 102
Domyślnie Odp: The Sims 4 - komentarze do newsów

Efekty cząsteczkowe, particle effects. Np. kiedy widzisz takie malutkie światełka w powietrzu, iskry, chmurki z dymu, niektóre rodzaje ognia to są najczęściej cząsteczki(mogą w niektórych przypadkach być to zwyczajne sprite'y, ale to inna sprawa).
Przykład: http://www.youtube.com/watch?v=gyP7hcsAjj0

Co do TRa, to akurat tam wszystko było w czasie rzeczywistym, bo gry mają to do siebie, że grafika jest renderowana w czasie rzeczywistym(pomijam tu gry 2d i mieszanki izometryczne jak TS1). Chodziło ci raczej o to, że warkocz w Tomb Raiderze był jedyny z prawdziwą fizyką, a nie imitującą ją animacją. Akurat ta cała fizyka w Tomb Raiderze 1-5 była bardzo prosta i dotyczyła tylko tego jednego elementu, mimo to była całkiem niezła i można to zobaczyć w custom levelach do TR4:


Zwróć uwagę, że silnik ma korzenie z 1996 roku.

No, ale nie o to mi chodziło. Ja tu chcę fryzury, które nie wyglądają jak dla postaci z klocków lego. Porównajmy sobie chociaż screenz TS4:

z fanowskimi włosami z TS2:


A zrozumiecie jakie miałem oczekiwania.

Ostatnio edytowane przez Caesum : 05.02.2014 - 14:36
Caesum jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Użytkownicy aktualnie czytający ten temat: 1 (0 użytkownik(ów) i 1 gości)
 

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest włączony
Emotikonywłączony
[IMG] kod jest włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do Forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Wszystkie prawa zastrzeżone dla TheSims.pl 2001-2023