Wróć   TheSims.PL - Forum > The Sims 4 > The Sims 4: Uwagi na temat gry
Zarejestruj się FAQ Społeczność Kalendarz

Komunikaty

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Previous Post   Next Post Next
stare 14.09.2014, 22:00   #11
Ingrid
 
Zarejestrowany: 14.09.2014
Płeć: Kobieta
Postów: 1
Reputacja: 10
Domyślnie Odp: The Sims 4 - wrażenia z gry, recenzje

TS4 kupować nie zamierzałam, jednak - jako lojalna fanka serii - ostatecznie się złamałam i nabyłam. Czy to była dobra decyzja? Szczerze mówiąc, odczucia mam mieszane.

Przechodząc do recenzji zaznaczam na wstępie: to jasne, że podstawa każdej nowej odsłony gry będzie na starcie przegrywać z "tymi wszystkimi dodatkami" poprzedniej części. Porównania typu TS4 kontra TS3+dodatki uważam więc za jałowe. Poniżej podsumowuję więc TS4 i nie ukrywam, że porównania do poprzednich części robię (bo są nieuniknione), ale zestawiam tylko podstawowe wersje każdej z odsłon.

Plusy TS4:

Narzędzie tworzenia Sima. Potrzeba chwili, żeby się do niego przyzwyczaić, ale kiedy to już nastąpi mamy do czynienia z najlepszym i najbardziej bezproblemowym rozwiązaniem ze wszystkich części.
Tryb budowania. To jest po prostu raj na ziemi. Znacznie lepszy, niż rozwiązania z podstawek TS2 i TS3, intuicyjny, otwarty na kreatywne podejście (pomijam, oczywiście ilość dostępnych wzorów ścian i podłóg oraz mebli - tutaj wiadomo, że im więcej dodatków przyjdzie, tym lepiej).
Wielozadaniowość. Tego brakowało we wszystkich poprzednich odsłonach, chociaż pewne rzeczy bym poprawiła (to bieganie z talerzem po całym domu podczas jedzenia bywa irytujące).
Nastroje Simów. Niezła ciekawostka, świetnie wpływająca na rozbudowę dostępnych interakcji i opcji dialogowych, ale na pewno nie są to takie fajerwerki, jakie twórcy zapowiadali przed wydaniem gry.
Faktyczne zapełnienie świata Simami. Brak sztucznego "zbiegania się" Simów na danej parceli, charakterystycznego dla TS3. Rzeczywiście budują wrażenie żywego, realistycznego świata, w którym każdy toczy własne życie.

Minusy TS4:

Brak CAST. Typowy skok na kasę w wydaniu EA, bez dalszych komentarzy.
Likwidacja małych dzieci. Były w TS2 i TS3. Jeśli ktoś tej grupy wiekowej nie lubił, mógł przyspieszyć starzenie się dziecka. Teraz po prostu to wywalono, nie wiem dlaczego. Dodatkowo niemowlak jest niemal równie funkcjonalny, co szafa.
Zamknięcie świata. Powrót ekranów ładowania to straszny ból. I owszem, na początku ładuje się to wszystko szybko, ale przy sporej chacie i licznej rodzinie przestaje już być tak kolorowo, jak przy wczytywaniu parceli niewielkiej, zamieszkiwanej przez jednego Sima. Boję się myśleć, co będzie z dodatkami.
Absolutna likwidacja konieczności kontaktu z miastem. W TS2, jak chciałeś nowe ciuchy - wio do sklepu. W TS3 to samo było z książkami, dla zachowania realizmu była opcja osobistego robienia zakupów w spożywczaku. Wszystko w podstawce. Tutaj mamy głupawe "kup" na komputerze, nie ma nawet interakcji dostawy zakupów do domu czy odbioru ich ze skrzynki pocztowej.
Całkowicie idiotyczny system pracy Simów. Tu nawet nie o to chodzi, że znikają z parceli. W godzinach pracy nie ma dostępu nawet do informacji o nich, co jest absurdalne. Poza tym coś takiego jak znajomości i przyjaźnie w robocie zostało całkowicie usunięte.
Ogrodnictwo. Po co ta umiejętność, skoro z wyhodowanych warzyw/owoców nic nie ugotujemy, nijak ich nie przetworzymy? Bezsens. Zaznaczyć tu trzeba, że w TS3 ogrodnictwo od podstawki = przetwarzanie plonów od podstawki.
Rodziny. Brak drzew genealogicznych, brak reakcji na śmierć bliskich (chyba, że przymusowo wbijemy polecenie "rozpaczaj" - no comment).
Brak postępu historii w otoczeniu - jest tylko upływ czasu. Rodziny się nie zmieniają, nie zawierają nowych małżeństw, nie rodzą dzieciaków. Po prostu się starzeją i ich życie jest równie fascynujące, co życie kijanek.
I gdzie są codzienne gazety, dostarczane Simom?

Nie oceniam, bo uzależniam od ilości dodatków:
- wielkości świata/ilości parcel
- dostępnych ciuchów/mebli/wzorów
- ilości karier i umiejętności do rozwijania
- bajerów typu: wycieczki, lokale, studia, osiedla, czary-mary i inne wampiry
Powyższego zrobi się dość po 3 - 4 dodatkach i o tym wie i wiedział każdy, kto kiedykolwiek zetknął się z EA, więc nie ma co opierać na tych elementach krytyki gry jako takiej.

Bilans: Jednak trochę regres. TS2 wobec TS1 była przełomem (cykl życia i umieralność), TS3 z kolei wobec TS2 (otwarty świat), a ta proponowana przez TS4 "emocjonalność" i wielozadaniowość Simów oraz tuning opcji tworzenia Sima i budowania, to trochę mało, żeby zdeklasować poprzednie odsłony. Smuteczek.
Ingrid jest offline   Odpowiedź z Cytatem

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.
 


Użytkownicy aktualnie czytający ten temat: 1 (0 użytkownik(ów) i 1 gości)
 

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest włączony
Emotikonywłączony
[IMG] kod jest włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do Forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Wszystkie prawa zastrzeżone dla TheSims.pl 2001-2023