|
![]() |
#1 |
Guest
Postów: n/a
|
![]()
GeForce FX 5500 wystarczy na simsy
GeForce FX 5500 to tańsza odmiana kart graficznych serii FX 5600, wyposażonych w procesor NV31, oparty na technologii NV30 i dysponujący zaawansowanym silnikiem graficznym CineFX. Silnik ten dysponuje potężnymi jednostkami Vertex Shader 2.0+ i Pixel Shader 2.0+, dzięki którym karta w pełni wspiera najnowsze standardy: DirectX 9 i OpenGL 1.4. Procesor graficzny umieszczony na karcie posiada czteropotokową architekturę oraz czętotliwość taktowania 275-300 MHz. 128 MB pamięci DDR pracuje z częstotliwością do 400MHz-500MHz, dając karcie przepustowość rzędu 6.5 GB/sekundę. FX 5500 korzysta z nowych technologii renderingu jak: Lightspeed Memory Architecture III, Z-Compression, Color Compression, Z-Culling i Fast Z-clear. producent chipsetu nVidia model chipsetu GeForceFX 5500 wielkość pamięci 256 MB typ zastosowanej pamięci DDR (128bit) taktowanie rdzenia 275 MHz taktowanie pamięci 400 MHz RAMDAC 350 MHz typ złącza AGP 8x rodzaj wyjść/wejść wyjście video [tv-out] wyjście DVI wyjście D-Sub typ chłodzenia wentylator obsługiwane standardy penGL 1.3 DirectX 9 zaawansowane technologie nView Multi-display Technology LMA III (Lightspeed Memory Architecture III) 128-bit High-Precision Graphics Intellisample silnik CineFX 2.0 |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Guest
Postów: n/a
|
![]()
z najtańszych kart na rynku, z dx9 i pixel&vertex 2 to Radeon 9550, od gigabyte z pamięciami 4ns 128mb 128bit, kosztuje 300zł, jakościowo lepsza od 5500FX gf.
po podkręceniu jeszcze lepsza chyba ze wersja gecube za 400zł, która praktycznie jest modelem 0 100zł droższym(9600pro) 9550 to 9600 z obniżonymi mhz pamięci i core |
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 | |||
Guest
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Cytat:
Generalnie wszystkie R9550 zgłaszają się jako "Radeon 9600", zdaje się że po prostu jest do nich używany ten sam "firmware". Tylko dwa razy widziałem napis "Radeon 9550", a testowałem tego typu kart sporo (różnych producentów). Cytat:
|
|||
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
Postów: n/a
|
![]()
procesor haapy tredy rules haha no i oczywiscie 3,5 Ghz dobre dobre
![]() ![]() ![]() ![]() no a teraz moje pytanko ![]() przeczytalam caly temat itd. ale dalej nie znalazlam konkretnej odpowiedzi na pytanie ktore chce zadac. wiem ze 'dobre' to pojecie wzgledne, ale na jakim systemie beda najlepiej chodzi c gry. chcialabym zeby simsy mi ladnie smigaly na max detalach i dobrej rozdzilczosci. i prosze o konkrety, moja wiedza komputerowa ogranicza sie do tyego ze nie ma procesora haapy tredy ![]() i jeszcze jedna prosba: doceniam SimsOmaniak Twoja wiedze na temat kompow, ale ja nie dokonca rozumiem twoje slownictwo, wiec jakbys mogl wyrazac sie tak, zeby tez ci mniej kumaci cos zrozumieli ![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Guest
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Konkrety? Karta ze sprzętową akcelaracją DirectX 9 / 512MB RAM / dowolny współczesny procesor ++ naprawdę szybki dysk .... To tyle z praktyki, ale ze szczegółami będzie ciężko. To wszystko jest ze sobą powiązane: szybki procesor do pewnego stopnia "nadrobi" to czego nie może wykonać słaba karta graficzna (... ale kosztem jakości wyświetlanego obrazu, o to "zadba" silnik graficzny gry), brak pamięci zostanie "wyrównany" zwiększoną pracą dysku (i tak przy zmianie planszy jest ładowane duuużo MB )... tak to wygląda. W zasadzie dość komfortowo gra się na czymś takim: dowolny P4 powyżej 2,5GHz (AMD Athlon powyżej 2500+, Sempron w zasadzie też daje radę) grafika - ??? niektórzy twierdzą że już na GF2MX mają płynne wyświetlanie o dobrej jakości, widocznie ja mam pecha. Wszystko powyżej Radeona 9000 i GF FX 5200 powinno zapewnić poprawne działanie gry, pod warunkiem że nie jest to jakaś wersja "Slow Edition" (czyli pełne wersje, żadne "64bit" i co najmniej 128MB pamięci na karcie). Jest jeden problem - wyższy numerek w oznaczeniu karty nie oznacza że karta jest szybsza. Producenci celowo wprowadzają takie zamieszanie, a klient nie mający dobrego rozeznania łatwo pada ofiarą "uczciwych innaczej" sprzedawców. W koncu ktoś musi kupić kiepskie karty graficzne, nie wszystko da się upchnąć w hipermarketach. Mnie się podoba(-ło) działanie gry na Radeonach 9550/9600 , ale to już lekka przesada (... za to jakie odbicia ... cienie ... płynny zoom ...) no i GF 5700 / 5900 (też przesada, za drogie do takiej gry). Jedna uwaga: mam na dysku takie parcele, przy których Raden9600 / P4 2,6GHz / 1GB RAM z lekka wymiękają ... Ta gra pozwala na tworzenie obiektów wyrażnie przekraczających możliwości typowego kompa. (da się grać na takiej parceli, ale momentami gra wyświetla z prędkością 2-3 klatki na sekundę). Jak ktoś nie wierzy, to proponuję włączenie panela kontroli grafiki (CTRL+Shift+S w czasie gry, wyłączenie ta sama kombinacja klawiszy) przy załadowanej parceli z kwiatkami / drzewkami / ~20 NPC / i 4-poziomowym budynkiem w pełni umeblowanym i udekorowanym czym się dało ... przy 1Gb RAM po około 5 minutach dysk się "uspokoił", tak że potem dało się grać prawie normalnie (nie licząc przejść z poziomu na poziom w budynku). Cytat:
![]() Staram się ... ale są drobne problemy z dopasowaniem . Postaram sie pisać jak dla ludzi mających zerowe pojęcie o kompach, ale uwierz że po kilku godzinach czytania/pisania ... gdzie indziej / w innych językach / mam z tym problem. Ale będę grzeczny, obiecuję ![]() |
||
![]() |
![]() |
Użytkownicy aktualnie czytający ten temat: 6 (0 użytkownik(ów) i 6 gości) | |
|
|