Wróć   TheSims.PL - Forum > The Sims 2 > The Sims 2: Problemy z grą
Zarejestruj się FAQ Społeczność Kalendarz

Komunikaty

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
stare 16.01.2005, 13:29   #1
Anita_
Guest
 
Postów: n/a
Question

a jak bym zmienila karte graficzną i dołożyła pamięci (kostkę) do komputera? Dałoby to coś i ile by to mnie kosztuwało forsy?
  Odpowiedź z Cytatem

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.
stare 16.01.2005, 15:19   #2
35C4R00N
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Anita_
a jak bym zmienila karte graficzną i dołożyła pamięci (kostkę) do komputera? [...]
Nie warto. Efekt będzie dużo mniejszy niż myślisz.
Trzeba by dołożyć przynajmniej 256MB i karte graficzną średniej klasy ... razem 500-700 PLN.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 17.01.2005, 15:50   #3
Anita_
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie

Acha czyli skuteczniej kupić nowy komputer? Ok postaram się o to jak najszybciej!
Dziękuje za pomoc!
  Odpowiedź z Cytatem
stare 18.01.2005, 23:24   #4
Lea
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie

Szczerze mówiąc mam już dość. Wszystko działało pięknie po powiększeniu pamięci i zmianie karty graficznej aż w rodzince urodziło mi się 4 pokolenie. W tej chwili tą rodzinką już w zasadzie nie da się grać. Czas simowy leci niemal w trybie rzeczywistym. Cholery można dostać. A wydawałoby się że mój sprzęt nie jest taki najgorszy. Mam procesor Pentium Celeron 2GHz
2x256 DDRAM
Ati radeon 9550
Wielki zadbany zdefragmentowany i niemal kompletnie pusty dysk twardy
wyłączona ochrona Nortona na folderach TS2
Gdy gram w simsy nie mam włączonych ŻADNYCH innych programów
Mam dobrze utrzymane windows XP pro i wszystko legalne
A w szczycie zajmowało mi 1 GB pamięci wirtualnej

Ja się pytam czy mam powiększyć pamięć RAM do 1 GB czy zainwestować w procek pentium 4 HT? Czego oni używają w maxisie że im chodzi?????? Może nigdy nie grali przez 4 pokolenia?
  Odpowiedź z Cytatem
stare 18.01.2005, 23:35   #5
35C4R00N
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lea
Ja się pytam czy mam powiększyć pamięć RAM do 1 GB czy zainwestować w procek pentium 4 HT? Czego oni używają w maxisie że im chodzi?????? Może nigdy nie grali przez 4 pokolenia?
Osobiście stawiam na to ostatnie (że nie testowali).
Nawet 1GB niewiele zmieni, gra "zdechnie" przy nastepnym pokoleniu - albo po przeprowadzce do większego domu. Sprawdzałem, niestety.

Pomaga tylko ograniczanie ilości NPC (ściągają się z rodzinami, przy imporcie do gry zamieszkałych domów) i drastyczne ograniczenie objętości folderu "Downloads". Ale to też nie na długo, w końcu nawet przy pustym "Downloads" i 10 NPC grać się nie da - gra wywala się z powodu za dużej objętości pamięci Simów. Niby to poprawiali, ale efektu nie zauważyłem.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 19.01.2005, 00:48   #6
Lea
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Sims0maniak
Pomaga tylko ograniczanie ilości NPC (ściągają się z rodzinami, przy imporcie do gry zamieszkałych domów) i drastyczne ograniczenie objętości folderu "Downloads". Ale to też nie na długo, w końcu nawet przy pustym "Downloads" i 10 NPC grać się nie da - gra wywala się z powodu za dużej objętości pamięci Simów. Niby to poprawiali, ale efektu nie zauważyłem.
No to d... A tak w ramach żarciku: znajomy wyliczył że zadanie symulacyjne pt. TS2 wymaga mocy obliczeniowej w kwadracie liczby wszystkich simów uczestniczących kiedykolwiek w rodzince. Innymi słowy powyżej pewnego pokolenia nie istnieje komputer klasy PC który mógłby rozwiązać takie zadanie.

A i jeszcze jedno... Nigdy nie ściagałam zamieszkałych ani niezamieszkałych domków. Wykorzystuje albo te które były w skrzyni domów albo buduję własne ale jak widac to też mi za wiele nie pomogło :\
  Odpowiedź z Cytatem
stare 19.01.2005, 01:11   #7
35C4R00N
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lea
No to d... A tak w ramach żarciku: znajomy wyliczył że zadanie symulacyjne pt. TS2 wymaga mocy obliczeniowej w kwadracie liczby wszystkich simów uczestniczących kiedykolwiek w rodzince. Innymi słowy powyżej pewnego pokolenia nie istnieje komputer klasy PC który mógłby rozwiązać takie zadanie.
Twojemu znajomemu pewnie nie zajęło to obliczenie więcej niż jeden dzień, a Maxis przez trzy lata (podobno tyle trwały prace nad grą) na to nie wpadł ...

To prawda, gra jest niedopracowana - takie rzeczy można sprawdzić na wczesnym etapie projektowania. Żebyś wiedziała co się dzieje z dużymi domami ... ludzie piszą że niektóre dają się używać tylko w trybie budowania (te publiczne). Próba wejścia na nie w grze (wyjazd na parcele publiczną) potrafi zająć całkiem mocnemu komputerowi (P4 3,2GHz / 1GB RAM / Radeon9800 ) ponad 12 godzin!!! ... ktoś tu się przeliczył z możliwościami sprzętu, albo cała gra jest tylko konwersją z konsoli (w takim przypadku byłby to "normalny" objaw - konsolowe wersje mają ograniczony tryb budowania)
Teraz doszedł jeszcze jeden - poważny - problem. Wszystkie obiekty projektowane w programie "Majster+" jakie gracz ma na dysku są dołaczane do każdego domu wysyłanego na serwer EA Games ... mam nadzieje że jak im serwer padnie to zauważą że "coś nie teges" (na pierwsze informacje zareagowali tekstem "... no problem"). Teraz typowy "upload" ma minimum 30MB, a trafiają się takie po 200 i więcej ... ale będzie jazda ...
  Odpowiedź z Cytatem
stare 19.01.2005, 11:51   #8
Guralka
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Sims0maniak
Osobiście stawiam na to ostatnie (że nie testowali).
Nawet 1GB niewiele zmieni, gra "zdechnie" przy nastepnym pokoleniu - albo po przeprowadzce do większego domu. Sprawdzałem, niestety.

Pomaga tylko ograniczanie ilości NPC (ściągają się z rodzinami, przy imporcie do gry zamieszkałych domów) i drastyczne ograniczenie objętości folderu "Downloads". Ale to też nie na długo, w końcu nawet przy pustym "Downloads" i 10 NPC grać się nie da - gra wywala się z powodu za dużej objętości pamięci Simów. Niby to poprawiali, ale efektu nie zauważyłem.
a czy może pomóc wykasowanie zmarłego sima w folderze Characters? Albo tych skasowanych, bo pomimo, że są skasowani, to tak na prawdę dalej siedzą w grze?
  Odpowiedź z Cytatem
stare 19.01.2005, 12:51   #9
35C4R00N
Guest
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lea
Powiedz, czy ja sie mylę? Karty Radeon XT to te z tunerem TV, prawda?
Mylisz się, ale to bez znaczenia. Każda karta graficzna która "wyciąga' w benchmarku 3dmark2003 ponad 2000pkt jest aż za wydajna dla Sims2, a Twoja przeważnie ma ~3000pkt.
Problemem nie jest wydajność grafiki, tylko całej reszty. Ja ta grę testowałem na naprawdę szybkich kompach - każdy w końcu "wymiękał".


Cytat:
Napisał Guralka
a czy może pomóc wykasowanie zmarłego sima w folderze Characters? Albo tych skasowanych, bo pomimo, że są skasowani, to tak na prawdę dalej siedzą w grze?
Żeby to było takie proste ... niestety, usunięcie z gry któregokolwiek Sima wymaga grzebania w kilkunastu plikach *.package. Co gorsza, bardzo często kończy się do uszkodzeniem gry (jednej okolicy, albo i wszystkich). Sim jako plik to tylko część problemu, gorsze jest przeładowanie tzw. Neighborhood Memory (czyli pamięci simów, wszystkich w danej okolicy). Jak plik "pamięci" robi się za duży, to grać się już nie da ... kazda czynność zajmuje wieki, bo komputer "myśli" (przelicza zalezności i wykonuje odczyt/zapis do tego pliku). Dlatego często gra "wywala się" w takich momentach jak urodzenie dziecka / ślub / awans . Po prostu wtedy muszą byc uzupełnione "wspomnienia", a komputer nie daje rady.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Użytkownicy aktualnie czytający ten temat: 10 (0 użytkownik(ów) i 10 gości)
 

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest włączony
Emotikonywłączony
[IMG] kod jest włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do Forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
Wszystkie prawa zastrzeżone dla TheSims.pl 2001-2023